tisdag 27 oktober 2009

Vinterutmaning

Hej på er allesammans.

Jag är med i Numos vinterutmaning.
Den går ut på att vi ska välja ett motiv
och fota det en gång i månaden
och lägga ut det på bloggen
sista veckan i varje månad.
På så vis kan vi följa vintern i vårt
avlånga land
och även i övriga länder.

Jag har valt en utsiktsbild från min
vävstuga.

100_2085

Gårdagen var grå och regning.
Idag däremot har solen skinit på oss
efter en frostig natt,

Nu hoppas jag, att det är många fler som
skyndar till Numos och
anmäler sej till den här utmaningen.
Oktober är inte slut ännu.

Jag önskar alla en mysig tisdagskväll
och en skön onsdag.

Kramisar Birgitta

33 kommentarer:

Anmaja sa...

Hej och tack för titten hos mig och kommentaren också.
Att fota samma plats en gång i månaden gjorde jag förra året. Jag valde ett träd nere vid Kalmarsund som jag återkom till under ett helt år. Rätt kul grej!
Hadebra!
Anmaja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter som en kul utmaning. Bra bild du valde, ska bli intrssant och följa den utsikten.
Kramar
AnnaMaria

promenader på landet sa...

Vilken vacker vy ska bli kul att följa årstidsväxlingarna från den! Låter som en kul utmaning jag som älskar att fota naturbilder jag ska nog anmäla mig! Ha det så jättebra! Kramar från Maria

Vit som snö sa...

Du har en underbar utsikt från din vävstuga! Ska bli kul att se årstidens växling.
Ha en mysig kväll! Kram Cilla

Roses & Angels sa...

Morsning! snart ska jag ta och lägga ut ett av projekten vi köpte och berätta mera om dagen! hoppas din dag har varit bra kram

Yvonne L sa...

Vilken härlig utsikt du har från din vävstuga! Ska bli roligt att följa den vyn de närmaste månaderna!

Lisa sa...

Ja du har verkligen en underbar utsikt från din vävstuga! Ska bli spännande att följa årstiderna från ditt fönster. :) Kram

charlotte sa...

Omtrent sånn ser det ut hos oss også: grått, litt grønt og brunt. Rypa, stakkars, har skiftet til vinterdrakt, og syns kjempegodt i den brune skogen med sine snøhvite fjær.

sylvia sa...

oj,det blir gøy å se hvordan det forandrer seg etter som måneder går..
klem fra sylvia

Uttan sa...

Den bilden är ju helt perfekt för utmaningen.Sjö,väg,träd och åkrar allt är med i en bild.

Verkligen en fantastisk utsikt Du har men det har jag ju sagt förut men då var det sagt igen....

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram!

Anonym sa...

Hei.Så fin en utsikt du har.Skal bli kjekt å se videre.I dag har det vært regn hær på Frei.Håper sola kommer snart igjen.Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil...

Havfruen sa...

Så spennende...kanskje jeg skal hive meg med?
Takk for koselig kommentar fra geg Birgitta:)
Klem fra meg:)

Tovepia sa...

Nydelig utsikt fra din vevstue! Tenker landskapet kommer til å forandre seg i månedene framover;)
Ha en god kveld og klem fra meg;)

Mia sa...

Vad kul med månadens bild, även om jag inte har den samma vackra utsikten som dig.. Den björken blir ståtlig att följa genom vinteren. Ja tack, tar gärna emot receptet :)
Hilsen
mia.odegaard@gmail.com

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh Grattis till Award, visst är det kul att få dom. Vilken utmaning, nu får du fota på. Uscha ja snart är snön här också. Ja här brukar 3-7 killar hänga för dom vet att dom är välkomna här men ibland blir man såååå trött.

Kram anne

Stina sa...

Det var en härlig utsikt det där. Kan tänka mig att det är underbart under sommaren och under en riktig snö-vinter. Kram

Bestemor Drillo sa...

Dette blir det fint og følge med på! Vakkert bilde du har valgt!
Klem fra meg!

Gittan sa...

Hejsan!
Klart jag vill vara med i din tävling!!
Du har en så underbar utsikt!! man blir avis!!
Ha nu en fortsatt underbar dag. Kramizar//Gittan

Evas Passion sa...

Jag ar ocksa med!!!Kul!!!
Ha en underbar dag!

Eva

Viola sa...

Här är jag igen...utvilad med nya batterier så nu är det bara att dyka ned i flyttkartongerna igen, önskar dig en skön dag, ljuvlig utsikt du har, kramen

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken underbar bild!!!!! Tänk vilken inspirationskälla att bo på detta vis. Jag längtar så efter att flytta jag också och letar och letar efter ett hus med torpkänsla och uthuslänga så jag kan ha min verkstad där. Men, jag fortsätter att drömma och under tiden njuter jag av dina bilder.
Äntligen har jag fått in kommentar hos dig på tävlingen också.
Ha en fin vecka nu!
Kramar från Mia

Hannes hage sa...

Å, så bra! Jeg har vært så glad i utsiktsbildene fra vestuen som du har tatt tidligere. Nå får jeg se den hver måned gjennom hele året. Supert!

Lauras gård sa...

Vilken utsikt du har från vävstugan! Inte undra på att du väver så fint! Kram Stina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Oj jag har inte hunnit vara på bloggen så mycket.Tusen tack för din award som jag känner mig både smickrad och glad över, vilka snygga damer, jag fick, tycker precis att jag passar så bra där.
Den var träffande hur kom du på det. Det tar jag som en stor komplimang.
Ja vinterutmaningen tog jag inte eftersom jag tyckte vårutmaningen blev lite för arbetsam, jag kommer inte i håg heller....så bra.
Men det kommer ju förstås att visas bilder av mig på väder i alla fall.
Jag tar så klart emot din award, och kommer att lägga den i sidomenyn, för jag har nyss lagt in en fråga i mitt senaste inlägg.
Hoppas det går bra. Ps.Det ser snyggt ut det du väver, vi ser fram emot att få se mer.
Kram Från Zara

Havfruen sa...

Da har jeg også lagt ut mitt bidrag:) La igjen kommentar hos Lisa....vet ikke hva annet jeg skal gjøre:)
Klem fra meg:))

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackert, kul att se årstidsförändringen framöver.
Den utmaningen får jag nog ta tag i...
Tack för alla vänliga ord.
Ha en fin vecka!
Kram Susanne

Ofelias Hus sa...

Kul utmaning!

Det ska bli spännande att se hur din utsikt följer årstiden...

Kram,
Anette

Nyanser av vitt sa...

Hej Birgitta,
Tack för rara hos mig. Jag blir så glad.
Vilken fantastisk utsikt du har från din vävarstuga.
Sköt om dig
kram Agneta

Evas Passion sa...

Hej du har en utmaning hos mig!!!!

Evas Passion sa...

oj...upptackte att du var den som gett mig utmaningen innan.....da skickar jag den vidare....
ha en bra kvall!!!!

kram eva

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Nydelig utsikt. Nå har jeg også lagt inn et foto hos Numo!
God hælj!
http://viltogvakkert.blogspot.com/2009/10/foto-oktober-heisann-alle-dere-andre.html

Birgitta i Gävle sa...

Vilken härlig utsikt du har från din vävstuga.
Jag har kikat runt litet, men är trött, så jag återkommer en annan dag.

Birgitta i Arboga
http://giggi.zoomin.se/

annemarlen sa...

Vacker utsikt, jag förstår att du valde den till utmaningen. Ska bli skoj att följa utsiken ett halvår framöver. /Anne-Marlen