lördag 31 oktober 2009

Ripslöpare

Hej på er!

Idag är det Allhelgonadagen och vi får
tänka lite extra på nära och kära
som vi inte har bland oss längre.

Jag tänkte, att ni kanske vill se vad som
ska bli första pris i min tävling.
Jag har börjat på första löparen nu
och den ser ut så här.

100_2118

Hoppas att du också tycker den blir fin.
Har du inte anmält dej till tävlingen
så kan du göra det
HÄR.

Tidigare har jag vävt den här i lite olika
färger och bredder.
Visar några exempel här.

 

100_2128

100_2134

100_2141

Jag har gett den här ripslöparen namnet
Glasverandan.
Jag tycker att mönstret liknar glaset där.

Idag har vädret varit väldigt grått och trist.
Så här såg utsikten ner mot sjön
ut för ett par timmar sedan.

100_2155

Dimman ligger lågt och tät över sjön.
Det pratas om att det ska bli snö i morron.
Hoppas de har fel som spår så.

Jag tog kort på hönsen i förrgår.
Jag kan inte komma för nära med kameran
för då blir de så rädda.
Så här såg de ut då.

100_2108

Nu önskar jag alla en fortsatt lugn och skön
Allhelgonahelg.

Kramisar till er allesammans.
Birgitta

47 kommentarer:

Bea sa...

Oj, så vacker löpare du väver! Alla färgerna var vackra, men den röda känns liksom rätt, nu när vi närmar oss advent.
Vi har haft rätt kalla nätter och marken är tillfrusen, lätt pudersnö föll i natt och det har varit en riktigt vacker och solig dag. Underbart efter alla gråvädersdagar!!
Ha en skön fortsättning på helgen! /Bea

CP Su sa...

Beautiful ... thanks for visiting my blog and leaving your comment.

Greetings from cat city Kuching :)

Life Looms Large sa...

The runners you're weaving are beautiful!!

Hope the sun comes out for you soon! It does look pretty gloomy in that picture!

Sue

Viola sa...

Hejsan, jag ar ute med Otto på gården idag och han tyckte inte om trappan, alldeles för hal till övervåningen, hur har du det med beställningar..tänker på en ripsmatta i gråa nyanser....kan du maila så kan vi ju plinga på luren... om detta är möjligt att genomföra...kramen viola@romantiskating.se

Uttan sa...

Så vackra löparna blir fint namn.Glasverandan.
Vi har haft riktigt bra väder i dag och solen har faktiskt visat sig.
I dag när jag skulle göra mitt inlägg på bloggen så bara krånglade det vissa bokstäver är stora som hästar och jag har testat göra om det men det vill sig inte.Ska prova igen senare.
Om Du vill har jag en liten tävlin på min sida också.

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram!

Anonym sa...

Hej Birgitta! Otroligt vacker löpare du påbörjat. Tjälknölen var jättegod :) Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram Sofia

sylvia sa...

så herlig en løper du har laget,blir jo flott til jul den der,fine høner du har å nydelige bilder.
klem fra sylvia

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad fint du väver. Det är bara att hålla tummarna så att jag kan lägga en sådan löpare på mitt bord. Annars får jag väl beställa en av dig.
Ha en riktigt fin helg. Kram Aydan

Bodil sa...

Så vakkert arbeid og flott premie. Ha ei fin helg :)

Bestemor Drillo sa...

Glasverandaen! For et vakkert navn
på en vakker løper! Den røde var nok min favoritt, men kanskje er det for at det går mot jul;)
Vakre bilder av en høstlig landskap;)

charlotte sa...

Flott løper, det blir spennende! Hos oss er det også grått og vått. Vi har ikke høner, men hvite ryper i skogen!

Roses & Angels sa...

Hej! TACK detsamma! Har för snart 2 timmar sen kommit hem! Har varit en låååång dag! Ha en fin lördag kram

Anonym sa...

Hei.Nydelige løpere med veldig mange fine farger.Hær i Norge har vi ei som har skrevet ei bok som heter Huset med den blinde glassveranden.Herbjørg Vassmo ei virkelig go bok....Ha en riktig fin helg videre å så håper jeg ikke det blir får mye snø til dere...Klem fra Bodil

Turid Holm Flaa sa...

Utrolig lekker. Masse hilsen Turid

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Nämen herregud inte kan du väl ge bort en sån där unnderbar löpare.
Ja du har rätt viket passande namn.
Din röda löpare är verkligen fin, ja allihopa är superfina.
Men vilka söta hönor du har, vad heter såna där fluffiga hönor.
Ja få se om ni får snö då, som vi, Vi trodde snön skulle smälta, men icke, den ligger kvar.
Lycka till då med ditt arbete, hoppas du får vara pigg, man kan ju känns sig extra trött den här årstiden.
Sköt om dig vännen min.
Många kramar från Zara

Jannickes Hjemmekos sa...

Hjelpe meg... skal du gi bort en slik vakker løper? Jeg iler med å melde meg på. Jeg har hatt en ufrivillig pause fra Blogglandia, men nå håper jeg alt er OK for en stund. Jeg vil bare skryte litt av deg, Birgitta - du er alltid så flink til å legge igjen kommentarer - du er så positiv og likandes (håper du skjønner betydningen...) Ønsker deg en strålende helg - varm klem fra Jannicke

malin björling sa...

den blir ju superfin, ska signa upp mig i din tävling, fast jag har ju en annan duk i tankarna he he, det finns ju ett liv efter jul oxå. Vilken bamsehäst hon har din dotter, har du suttit upp på den ngn gång? Prova annars för det är en himla mysig känsla att följa med i en hästs rörelser, nyttigt för själen om inte annat. (och de doftar gott av hö och regnig päls)

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Jag menar förstås att din duk är jättefin, jag tycker ju dock att allting som du gör är jättefint.
Självklart så kan man ge bort det man vill, jag ville bara säga hur otroligt fin duken var.Lycka till.
Du är oerhört skicklig, och den som får din duk är lyckligt lottad.
Kram Zara

Stubbetufsa sa...

Å, Birgitta, den løperen blir veldig fin!
Og hønene dine er så fjonge og verdige at det er en fryd!

Ruth sa...

Jeg kan så tydelig se for meg vinduene i den glassverandaen.
Du vever virkelig mye vakkert.

Ha en flott helg du også.

Jenny sa...

Hej Birgitta!
Vad fin ripslöparen blir som du ska lotta ut! Ja, mönstret påminner faktiskt om glasverandor:)

Kul att få se en bild på hönsen!
Förstorade upp den och er tupp ser ut precis som vår gammeltupp Karl-Ivar:)

Ha en trevlig söndag!

Kram Jenny

Helena sa...

Vilket fint mönster! Hönorna ser lite lätt frostiga ut. Jag har tjatat och tjatat och tjaaaaatat om att ha hönor här hemma. Gubben är skeptisk.... Dessa bonnpôjkar!:S
Hoppas du får ett härligt avslut på din helg! Kramar

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hoppas din haloweenkväll varit lugn och utan spöken!
Jag har väl skrivit tidigare att jag gärna är med i din tävling för jag har lagt ut en bild och länk.
Ha det så bra, själv är jag lite förkyld, men inte såååå farligt!
Carin

India sa...

Glasvernadan är ju ett helt perfekt namn, jag älskar glasverandor med sådant där glas, det ska jag ha i mitt nästa liv.

Evas Passion sa...

Gud vad fint det blir med loparen du vaver!!!!Underbart vacker!!!!Du har ratt att den paminner om glasveranda!!!!!Nar det ar sadant stal/jarn pa glaset!!!!!

Tack for dina alltid gulliga kommentarer!!!Ha det sa gott!

Kram Eva

Mia sa...

Va fin din ripslöpare blev, den blir fin till jul. Gillar din gröna också;) Nu ska jag ut i höstrusket och räfsa lite löv, brr.. Ha en fin söndag :)

Hannes hage sa...

Så utrolig vakker!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hönsen såg nog inte fotografen, dom ser så lugna ut. Och duken blir fin, och så himla fort du väver, nyss var det ett vackert nystan, och nu är det en duk. Du är snabb med skyttel och trampor..heter det så tro..
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Gunilla sa...

Den blir fantastiskt fin. Passar ypperligt hos mig.:)
Jag har bilden på ampeln under etiketten Ljusampel.

Ha en fin Sönddag. Här är det gråmulet.

Kramar i massor/Gunilla

Synnøve. sa...

Hej på dig igen.
Först vill jag tacka för alla dina kommentarer hos mig nu.
Har varit urdålig på att besöka andras bloggar. Men har haft huset fullt den här veckan. Höstlovsbesökare heter det hihi.
Men ska snart allt vara normalt igen. Hoppas jag.
Dimmigt, grått och ruggigt. Frost och minusgrader. Tända ljus och mys...
Det är november för mig.
Kramen Synne.

Roses & Angels sa...

Hej tack snälla för dina kloka ord! du är en vis kvinna! Ska fundera på det du skriver! Du har nog helt rätt! SÅ fina saker du väver! Underbart ha en fin söndag kram

Vit som snö sa...

Den blir såå vacker, gillar mönstret!
Här har vi ganska varmt för årstiden faktiskt. Ingen snö i sikte, det kom ju lite som stannade ett dygn men sen blev det varmare igen. Och jag vill helst inte ha snö alls så jag är nöjd!
Ha det gott! Kram Cilla

Gunilla sa...

Jag har flera amplar och har ljusen tända i dom så fort det blir mörkt. De ger ett fint sken som om de svävar. Ingen har bränts av.

Ha det gott

Kramar

Stina sa...

Så fint du väver alltså.
Jag gillar hönsbilden. Den ser så mysigt ut.:-) Kram

Hanna sa...

Hej!
så vackert.
Kram
Hanna

Havfruen sa...

Oi så flotte løpere med et vakkert navn:)
Høner synes jeg er så koselig:) Jeg passerer masse høner på tur med Major.
Håper du slipper snøen, her vi har flyttet blir det knapt snø...
Nyt kvelden og klem fra meg:)

Elin Osa Søreng sa...

Nyyydelig! Den passer såå fint i vår nyoppussede stue, hehe. Ha en flott uke, klem fra Elin

promenader på landet sa...

Vad duktig du är på att väva och dina löpare är verkligen jättefina! Helst den röda som känns sååå julig! Ha en bra vecka! Stor kram från Maria

Sjabbig men chic sa...

Det är väl klart att jag tycker att den är fin! Och bilderna du visar är härliga.

Kramis Lisa

Anki sa...

Nejdå inga fastnade huvuden, men färg överallt, i håret, på hundar & katter...ja du vet, hihi...
Åh vad fin den blir löparen, och vad snabb du är!
Du är ju en mästare på det där *ler*
Å inte lyckades du skrämma hönorna heller, hihi!

Go kramen till dig vännen!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Hoppas du sett att du fått en award från mig i högerkanten.
Kram Zara

Gittan sa...

Ja du det är nog inte många värmlänningar som inte håller på FBK :-)
Vilken fin löpare du ska lotta ut!!! Den var så fin i de andra färgerna också.
Jag var och tände ljus på min pappas och svärfars grav innan vi åkte upp till Karlstad i lördags. Det är så fint när alla tänder sina ljus.
Ha det nu så bra och en trevlig fortsatt måndag. Kramizar//Gittan

linéa sa...

Löparen är jättefin, gillar både mönster och färg.
Hoppas du haft en bra helg och får en fin vecka.
:-)

Marie//Tekla Maräng sa...

Tänk om man vinner den vackra löparen, så snygg.
Oj vad dimman låg tät över sjön.
Ser att du bara har en grad hos dig idag. Har inte tittat här men blåsigt värre är det.
Kramar marie:)

Lotta-livets väv sa...

Jag håller alla tummar jag har....för att få vinna ett av dina alster!
Det ser så mysigt ut med hönor...ibland skulle jag vilja ha några...men när mannen frågar mig:
-Vem ska ta livet av dom...när det är dags???? Inte jag, säger han...då inser jag:
-Inga hönor hos oss!
Kram
/Lotta

Lauras gård sa...

Vilka underbara löpare! Den röda gillar jag speciellt mycket! Härligt med höns på gården. Kram Stina

Roses & Angels sa...

Hej !Tänkte kika in och önska dig en fin kväll! Hörs mera kra