lördag 24 oktober 2009

U T L O T T N I N G

Hej alla goa vänner i cyberrymden.

Nu är det dags för en liten utlottning
för att fira att jag har kommit över
10000 besökare.

Det är så roligt att ni varit så duktiga att
titta in hos mej.

Jag har tänkt mej en “JULIG” tävling.
Men det stora problemet är att jag
inte hunnit väva det jag vill lotta ut än.

Därför blir det en lite annorlunda bild
på vad ni kan vinna.

Första pris blir en RIPSLÖPARE i
rött och guldbeige.
Just nu ser den ut så här:

100_2063

Det var väl snyggt!

Och så blir det ett 2:a pris och ett 3:e pris.
Det är fransservetter i hellinne
och de ser ut så här nu:

100_2060 
De är också i rött och guldbeige.
Det gula och grå är bara stödtrådar så länge.

Får jag riktigt många kommentarer kan det hända
att jag delar ut lite tröstpriser
eftersom det snart är jul.

Vi gör som vanligt, 1 kommentar här = 1 lott.
Länkar du med bild på din blogg också blir
det 2 lotter.
Skriv i kommentaren om du länkar!

Även om du inte har blogg kan du vara med
och tävla.
Skriv då din kommentar + mail.adress.
Klicka på anonym och skicka iväg.

Nu undrar ni förstås när jag kommer att ha
dragningen.
Tävlingen håller på till och med den
24 november.

Nu hoppas jag att riktigt många vill vara med
och ser fram emot trevliga kommentarer.

Kramisar Birgitta

198 kommentarer:

Ruth sa...

Så fantastisk flotte farger. Og jeg kan ikke tenke meg at det blir noe mindre flott etter at du har vevd med dem. :) Så det er klart at jeg vil være med og selvfølgelig skal jeg linke til deg i bloggen min.

Ha en herlig lørdagskveld.

Bea sa...

Hej Birgitta!
Oj, så fina vävar du planerar, julkänslan infann sig direkt :)
Klart jag vill vara med om ditt lotteri, men nu har jag vunnit hos dig en gång och hoppas det blir ngn annan turgumma- eller gubbe nu!
Jag länkar!
Trevlig kväll! /Bea

Life Looms Large sa...

Congratulations on your first 10,000 visitors!!! I'm sure you'll have many more visitors to come!

It's so nice of you to do a give-away in celebration!!

Sue

Hannes hage sa...

Gratulerer med så mange besøkende, og jammen er du raus med dine premier. Artig måte å presentere premiene på, og fargene er bare så lekre.
Ett lodd til meg, og en riktig god lørdag ønsker jeg deg!
klem fra Hanne

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Oj så trevligt.
Gissa om jag vill vara med, det kan du räkna med, finare vävar finns bara inte, jag har då aldrig sett några liknade du gör.
Hoppas du har en riktigt häääärlig helg nu i din vackra bygd. Självklart så länkar jag till dig.
Bamsekram från Zara.

Anonym sa...

Hej Birgitta! Grattis! Vill jättegärna vara med och tävla om dina fina priser. Härliga färger du planerar att väva med. Ha en skön lördagskväll! Kram Sofia

Anonym sa...

Länkar hos mig.....

Vit som snö sa...

Hej Birgitta!
Jag vill absolut vara med i din utlottning o jag länkar med bild från min sida. Kan tänka mej att du trollar fram något superfint av dom där "garntjorvarna"!!!
Kram Cilla

Sidselsidserk sa...

Grattis med mange besøkende. Denne konkurransen vil jeg være med på fordi du vever så flotte saker. Linker også;-)
Ha en flott lørdagskveld!

Uttan sa...

Å klart jag vill vara med och tävla, tänk vad roligt om man vann!
Jag har länkat till Dej i högerspalten på min Blogg!

Ha en fortsatt Trevlig helg!
Kramar!

Lauras gård sa...

Grattis till så många besökare!!! Jag vill så klart vara med och tävla. Jag gillar ju dina arbeten som du vet! Lägger in en länk till tävlingen på min blogg. Håller tummen hårt! Kram Stina

Bibban sa...

Hej Birgitta
så klart jag är med och tävlar jag länkar tidig åxå så har jag dubbel chans...fast jag har oftast ingen tur i lotteri. men är man inte med så blir det inget eller hur?
kram på dej och ha en skön helg

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Trevligt med din tävling! Jag vill naturligtvis vara med! Länkar till dig!
Ha en bra helg!
Carin

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej Birgitta!
Grattis till 10 000 besökare. Det kommer att bli verkligt fina löpare och servietter, det vet jag redan. Såklart vill jag vara med och tävla hos dig. Jag har lagt ut om tävlingen på min blogg med länk.

Tack för att du tävlar hos mig:)
Trevlig helg!

Roses & Angels sa...

Hej! Åh så kul med tävling om jag nu får vara med :-(? På topp ja. Ja jag kör som vanligt trots allt hhhahah. Varpat i timmar?? ojoj. Ha en fin lördag! Länkar till tävlingen från bloggen!kram

Anonym sa...

Hei.GRATULERER jeg vil gjerne være med.Du har så fin en blogg.Er så kjekt å få se alt det fine du vever.Håper att jeg vinner...Elsker vevde ting...Legger ut link til deg på bloggen min.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil

Stubbetufsa sa...

Hei, Birgittamor!
Du er fortsatt så generøs i dine blogglotterier! Det blir sikkert skjønne løpere, som vanlig! Og jeg blir med, og linker til deg, selvsagt!
Takk for at du viste din trasmatta med en tredjepremie! Den var fin, på tross av feil farger!

Anonym sa...

Hej Birgitta!
Nu är det dags att skicka en kommentar, känner jag.
Eftersom jag själv har vävning som ett stort intresse, är din blogg mycket inspirerande.
Jag vill gärna delta i utlottningen. Hälsningar Gull-Britt.

gunnelsvensson sa...

De kommer att bli så fina! härliga färger, man riktigt ser fram emot jul när man ser dessa varpflätor! Tack för uppmuntrande kommentar hos mig! Nu ska jag ta höstlov!

Jorun sa...

Ja dette er jeg med på! Tenk om jeg kunne vinne noe av alt dette flotte du vever...sukk...
Jeg linker med bilde i bloggen min!

Anna-Lena sa...

Hej!
Vad duktig du är, så mycket fint.
Hittade just hit.
Tävlar gärna och länkar i min blogg med,
http://blogg.passagen.se/bloggamer/entry/vinn_en_fin_duk

Annika sa...

Detta vill jag inte missa, för allt i världen :)

Har skrivit några rader i min blogg. http://sammanfaller.blogspot.com/2009/10/birgitta-lottar-ut.html

Kram från Annika

vform sa...

Grattis till så många besökare!
Jag vill gärna vara med i utlottningen!
Blir säkert jättefina presenter :)
Länkar också!
Ha en skön helg! V.

Anki sa...

Åh vilka färger! Jag vill absolut vara med i din tävling, å länkar givetvis!
Kan tänka att det blir nåt enastående av dom "tussarna"!
Jättegrattis oxå till alla besökare, oj 10 000...det är många!

Ha det gottigt!
Kramis!

Maria sa...

Hej!
Jag vill såklart vara med och tävla här hos dig! Jag ska ordna en länk i min sidokolumn.

Du får gärna inspireras av mina vimplar. Vi lär väl inte stå på samma marknader kan jag tänka...=)

Lantliv sa...

Jag är med i utlottningen och länkar till dig från min blogg.

Rött och guld beige.... .. det här kommer att bli vackert....
Nu håller jag mina tummar så att de kommer att bli blå...
kramisar Anne-Lee

Turid Holm Flaa sa...

Hei Birgitta! Ja, jeg vil veldig gjerne være med i lotteriet ditt. Gratulerer med antall besøkende. Og jeg er glad du er blogger, setter pris på din blogg og dine hygggelige kommentarer. Med vennlig hilsen Turid

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jag är gärna med i din utlottning och länkar. Det ska bli spännande att se när du vävt färdigt. Kram Aydan

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis till dina första 10 000 besökare!! Vad kul med utlottning, jag är gärna med o länkar såklart från mig:)

PS du har nått att hämta inne hos mig;)

Kraam Jenny

Märta sa...

Grattis till alla dina besökare! Jag vill gärna vara med i din utlottning och jag länkar förstås! Vad härliga färger det är i dina varpflätor, men vilket arbete du har framför dig innan allt är pådraget, solvat o skedat m.m. Nu hoppas jag på tur!
Kram! Märta

mimouna sa...

Det var jo nydelige farger da, og jeg ser at du vever mye fint. Spennende med slike konkurranser, vil gjerne være med jeg også. :o)

Marie sa...

Her vil eg vere med "å kjøpe lodd" :)
Er spent på resultatet :)

Brua på bilde hos meg går mellom austre og vestre Bokn. Eg bur på ei øy, me fekk bru til fastlandet i 1991. Før det reiste me med ferje til næraste tettstad når me skulle andre ting enn det me fekk på landhandelen vår.

God helg :)

Janne i Fagerlia sa...

Hei igjen Birgitta! Vil gjerne bli med på denne spennende utlodningen. Med så flotte farger må det også bli et fint sluttprodukt. Har linket bildet på bloggen min.

Fortsatt god helg!

White cotton grass sa...

Hej!
Tack för din kommentar! :)
Bilden är tagen Kaitum av min sambo.

Är gärna med i din utlottning!

kram

Anna sa...

Jag skulle absolut vilja ha en jullöpare i de vackra färgerna! Jag länkar med bild från min blogg och håller tummarna!

Orlaug sa...

Jaaaa, eg vil vere med......linkar til deg.
Spennande!!

Lotta sa...

Hej Birgitta!
Jag vill gärna vara med och tävla hos dig, kanske har jag tur denna gång man vet aldrig...

Jag länkar naturligtvis
Kram Lotta

Strikkebesta sa...

Hei Birgitta i Vermland, for ein flott blogg du har! Eg vil gjerne vere med i lotteriet ditt, legg også lenkje til bloggen din hos meg. Jul i Vermland er koseleg! Mi norske svigerinne har flytta til Eda kommun, og vi har to gongar reist med heile storfamilien og feira jul hos henne:)Eg synest der finns så mykje vakker, tradisjonsrik julepynt i Vermland, og blir ripsløparane dine slik som den svarte og beige du har på høgresida, er det sikkert mange som ønskjer like sterkt som meg å bli ein heldig vinnar!

Lotta-livets väv sa...

Hej Birgitta!
Så klart att jag gärna tar lott hos dig. Två får det bli, eftersom jag länkar. Sen är det bara att hoppas på tur.....men jag vet ju av erfarenhet att detta med att vinna på lotteri inte är min grej...men vad gör det. Jag är lika glad ändå!
Så härligt att din besöksräknare tickat på så oerhört!!!!!
Kram
/Lotta

Anonym sa...

Hej ! har precis hittat din mysiga inspirerande blogg. Vilka fina saker du gör och kul med utlottning, Grattis till dina 10000 besökare. Självklart vill jag vara med i din utlottning.
Löparen skulle passa bra på mitt julbord. Hej från din namne Birgitta i Romelanda
ben@home.se

Ullis sa...

Jag hittade hit till din blogg via en länk och har nu suttit och dreglat en bra stund över allt vackert du väver. Wow! vad du är duktig! Jag vill så klart vara med i din utlottning och har länkat hit i min blogg.
Kramar Ullis

Jorun sa...

Gratulerer med mange besøk.
Jeg pleier vanligvis ikke å delta i utloddninger og konkurranser hos bloggere. Men denne må jeg være med på!!
Tenk om jeg skulle være så heldig å bli trukket ut som vinner!! Du lager så flotte duker!!
Lenker til deg i bloggen min!!
Ha en fin søndag!!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till alla besök. Och det var en kul tävling, kommer garanterat och bli snyggt. Färgerna är så fina. Jag tävlar, och länkar såklart.
Ha en fin söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Monicas sa...

hei og hei...så nydelig farge...jeg vil gjerne delta...å mange gratulasjoner til deg...ha en vakker søndag

C ♥ sa...

Hei Birgitta.

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Det ble lavendel ja :)

Og gratulerer med masse besøk! Så gøy med utlodning. 1 lodd på meg, og riktig god søndag til deg.

klem C

Tovepia sa...

Dette høres så spennende ut at jeg hiver meg med og jeg linker;)
God søndag til deg;)

Lise sa...

Gratulerer med 10.000 besøkende! Imponerende!

vadmalen sa...

Jag är gärna med i din tävling och jag länkar i högerkant. Ha en bra vävdag.
Kram
Birgit

Elin Osa Søreng sa...

Jeg blir selvfølgelig med på dette, og ser for meg at jeg blir den heldige vinneren!! :o) Jeg linker med bilde- så da blir det to lodd på meg!
Så spennende!! Ha en super søndag i nabolandet, klem fra Elin

Marit Johanne sa...

Jeg vet jo hvor flott det du vever blir så denne trekningen vil jeg gjerne være med på!! Gratulerer med 10000 besøkende! Jeg har linket med bilde i bloggen min, så da blir det 2 lodd på meg.

Litt om alt sa...

Først og fremst; Gratulerer med mange besøk!
For noen flotte premier du har, gleder meg til å se de på bilde her inne :) Melder meg selvfølgelig på, men regner ikke med å være så heldig. Jeg linker til deg også.
Stor klem

Carita sa...

Jag vill gärna vara med :)
Har länkat: http://caritatavlar.blogg.se/2009/october/lopare-servetter.html

Ha en bra dag!

jogusi sa...

Kjempefint garn. Blir spennende å så det ferdige resultatet. Lykke til med vevingen.

monia sa...

jag tar två lotter :) har länkat dig här :

http://moniastavlingsblogg.blogg.se/2009/october/utlottning-hos-utsikt-fran-vavstugan.html

moniasundgren@hotmail.com

Cloudberry sa...

Nydelige farger på garnet!
Og gratulerer med så mange besøk :)

Jeg har linka til deg, så da får jeg vel to lodd ;)

Mia sa...

Till och med dina renningsflätor ser ju vackra ut!! Grattis till alla besökare och deltagare i tävlingen. Självklart är jag med, och länkar :)

evamar sa...

Nästan extra spännande att man inte vet exakt hur det blir. Hoppas vi alla får se båda vinsterna i färdigt skick vare sig vi är vinnarna eller inte.

Har länkat:

http://evamar.blogg.se/2009/october/lopare-servetter-24-november.html

Linda sa...

Är gärna med och tävlar :)

Erika sa...

Jag är med och länkar på www.shopaholicns.blogg.se/tavlingar

promenader på landet sa...

Jag vill jättegärna vara med i din tävling! Kram Maria

Anmaja sa...

Hej!
En underbar sida har du!
Jag vill gärna vara med och tävla om de fina vinsterna!
Jag har länkat från min sida och hit så jag tävlar med två lotter. Dubbel tur. :-)
Hadebra!
Anmaja

Bodil sa...

Så vakre fargar på renningane. Og du er jo så flink til å veva. Er gjerne med på konkurransen :)

Emma sa...

Vad fina saker du gör! Är gärna med o tävlar.

Desirée sa...

Oj, så många kommentarer det var här. Varpflätorna ser riktigt spännande ut. Det skulle man inte ha något emot att vinna en bit av!

C De-sign sa...

Grattis till alla besökare! Så klart att jag vill vara med....spännande... du väver så fina saker jag håller alla tummarna!!!! Önskar dig en skön höstvecka! Kram fr C

Jullan sa...

Det här ser ju spännande ut!! Självklart vill jag vara med i din utlottning! Har själv hållt på mycket med vävning, det är så kul! Just nu står vår vävstol nermonterad i mammas källarförråd och dammar... Vi har tyvärr ingen bra plats att ha den på. Blir lite sugen på att göra iordning ett rum i min källare...

Jag länkar till dig!

Roses & Angels sa...

Hej tack ja den kan man använda till mycket men att jag inte kom ihåg att jag hade den hihih. Gnuggar för fullt och har fått lite tips från mina bloggvänner hihi så nåt blir det av det. Klart man tävlar om dina fina saker. :-). ha en bra dag kram

Gittan sa...

Grattis till alla besök!! Jag vill så klart vara med, vet inte om jag fixar att länka, jag hör av mig.

Det gick så bra så med kålsoppan, de kan mer än de vill tro :-)

Ha en fortsatt trevlig måndag.
Kramizar//Gittan

engelsson sa...

Vad duktig du e på att väva..jag har kikat runt lite i din blogg som jag hittade via Christa..dina alster påminner mig om de min syster gjorde förr om åren då hon fortfarande kunde väva..idag räcker inte orken till sånt

Jag tävlar dock inte då jag faktiskt aldrig har tur med sånt här men önskar alla tävlande lycka till..mvh engelsson

siddisisalou sa...

Gratulerer med 10000 besøk. Lekkert garn i flott farger - klart jeg gjerne vil vœre med .....

Lilla Rummet sa...

Hej! Ursäkta att det tog tid för kommentar hos dej. Tiden räcker inte till alla gånger, men jag glömmer inte dej.Hoppas helgen varit bra. Har har det varit ganska lungt..var bara borta i söndags hos svärföräldrarna. I veckan blir det massa bak eftersom jag får främmande till helgen.
Jag är jättegärna med och tävla om 2 lotter i din fina tävling.
Vilka underbara färger rött och guld, och sedan dina vackra skapelser....kan det bli bättre.Jag länkar tävlingen till min blogg.
Ha en skön vecka.
Krami´z Britt

linéa sa...

Hej! Stort grattis till alla besök.
Detta är en utlottning jag inte vill missa. Må så gott.
Kram

Mickelräv sa...

Grattis! Vilket fantastiskt pris det vill man ju vara med och vinna.
Självklart så har jag länkat =)'

Http://mickelrav.blogg.se

Kramisar MImmi

Gittan sa...

Hej igen!
Nu har jag länkat till tävlingen jag också!!!
Kramizar//Gittan

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken underbar vinst ser den översta färdig fållad och klar så snyggt. den andra ser ju inte utat att bli mindre snygg den heller.
Klar jag vill vara med och hoppas på min tur ska falla in.
Länkar med bild i min vänster spalt.
Kramar Marie:)

Bestemor Drillo sa...

Hei! Jeg var så sikker på at jeg hadde lagt inn kommentar, men kan ikke finne den igjen ( jeg roter litt) Klart jeg skal være med på dette ,jeg linker også;)
Ligger en påskjønnelse til deg på bloggen min;) Ha en fin dag!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Tack för kommentaren, jaha ni har också vedeldning då förstår jag, det är mycket arbete med det, men jag har ju förstått att ni är arbetsmänniskor, sånt som det inte finns gott om numer.
Hoppas det går bra med dina nya vävar, så klart att jag vill vara med och tävla. Många har ju tävlingar med fina saker, men ett riktigt hantverk, det är ju någonting extra, där vill man vara med och ta chansen även om man nu inte vinner, och dina handverk är ju som extra, det vet vi ju alla som tittar in i din värd.
Ja i dag så har vi då noll och gråväder.
Ha det nu så jättebra, goaste vännen.
Kram från mig. Zara

KariL sa...

Gratulerer med 10000 besøkende. Selvsagt vil jeg være med. Fantastiske gevinster. Klem fra meg :))

Ylle by heart sa...

Jag vill gärna vara med i din jultävling... du gör såååå fina saker Birgitta!
En lott till mig!

paula sa...

jag vill såklart vara med att försöka vinna detta
länkar från min blogg
kramiz

charlotte sa...

Så morsomt med utlodning, jeg tar gjerne et lodd. Takk for din kommentar i min blogg: Jeg har vevd to løpere nå og skal veve to til. Det går mye bedre med varpen nå, og den har helt sluttet å være luddig. Har ikke vevd så mye i det siste, fordi jeg strikker og monterer for harde livet. Skal på fire messer/markeder før jul, og har planer om hauger med skjerf, luer, gensere, etc.

AnitaK sa...

Nydelige farger du har der! Grattis med så mange besøkende!!

IreneL sa...

Vad kul med en tävling! Jag vill jättegärna vara med i den! Härliga färger du har på garnet! Ha det bra!

BiZen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
suss sa...

Oj, så spännande!! Vinster som man inte vet hur dom ser ut!! Kan jag definitivt inte motstå!
Hoppas jag har tur! = )

BiZen sa...

Vilka otroligt vackra vinster och så generöst av dig! Klart jag vill vara med och pröva lyckan hos dig. Tänk att få ta fram dessa fina saker julen 2009...... Jag har länkat från min blogg.
Kramen Birgit

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej goa Birgitta!
Jag vill absolut vara med i din tävling och länkar.
Vad spännande:-)
Kram Susanne

Sonja sa...

Jeg vil veldig gjerne være med på lotteri hos deg.Flotte farver du skal veve av. Selv om vi vever ulike matter får jeg veldig inspirasjon av å se på alle de fine ripsmattene du vever. Alltid har du koselige kommentarer,som jeg setter pris på.
Tenk om jeg hadde vært så heldig å eie en av dine arbeider.
Linker til deg.

Evas Passion sa...

Sjalvklart vill jag vara med pa din tavling!!!!!Underbart!!!!Lankar gor jag saklart!!!Ha en underbar dag!!!!

kram Eva

Maria Berg sa...

Polkagris - känner redan doften det kommer du att kunna göra jätte fint.

Kul med awarderne du fått, grattis.
Kram MB

Anonym sa...

Hej Birgitta. Dina varpflätor ser jättefina ut hoppas du har med löpare och fransdukar till Brunskog så jag får se dem live Jag vill gärna vara med och tävla.
Kramisar Caisa. caisa.dieserud@telia.com

Gunilla sa...

Smart,om man inte hinner, då gör man så här. Många tycker att det är tråkigt att varpa, jag tycker förstås att det är kul. Men knäna kan säga AJ.
Kul att du följer min blogg, men jag förstå att det är genom ditt jobb. Kul ändå...

Viveka i Bläckhornet sa...

Å hej så många som vill tävla hos dig!
förstår jag det så fina vinster som du har. Jag kniper en lott och håller tummar och tår.
Självklart länkar jag.

Kram Viveka

Annelis hantverk sa...

Oj så spännande att få se det färdiga resultatet och naturigtvis vill ju jag vinna den ;)
Länkar hos mig.

Mor og datter sa...

Hei på deg!
Jeg vil å gjerne være med! Jeg linker og på min blogg..
Har en give away inne på min side og, om det frister?
klem klem ( krysser fingrene)

Handarbete/Pyssel sa...

Hej!
Vilken spännande tävling!
Här vill man ju prova sin lycka!

Åh! En vävstuga har du!!
Något som jag drömmer om.
Har en gammal stuga och en gammal vävstol... *drömmer vidare*

Ha en skön dag!

Monica Jonsson sa...

Hej, vad roligt att hitta en blogg med mitt stora intresse, vävning.
Jag vill gärna vara med i utlottningen.

Monica Jonsson sa...

Hej igen, glömde ju min mailadress i min kommentar, som är:
monica.jonsson@jamtlamell.se

Lobben sa...

självklart vill jag vara med och tävla, men jag ser att jag inte är ensam. Jag kommer att länka till dig i min blogg.

Rummet för välbefinnande sa...

Vad kul Birgitta med en tävling. Det är klart jag vill vara med :)
Jag har länkat också så jag har "dragit varenda lott som jag kan"
Kram kram från Mia

Gudrun sa...

Hej!
Oj så fint, vem vill inte vara med och tävla om fina vävda saker.
Spännande med fotouppdraget, att ta en bild varje månad.
Ha det gott.

♥ cloudberrie ♥ sa...

Grattis till 10000 besökare! jag vill gärna vara med i din tävling och vinna en julfin duk. Jag har länkat till dig i min cloudberrie2 blogg.

Kram från Eva

leopardia sa...

Spännande vinst :) jag är jättegärna med och tävlar.

Helena sa...

Hej Birgitta! Jag har varit en uuuusel bloggkompis ett tag! Tiden har liksom inte riktigt räckt till! Men nu har jag tagit mig i kragen och fixat och donat med bilder och annat. GIVETVIS vill jag vara med i din utlottning! Jag har länkat med bild från Bloggarmorsan! Kramkram Helena

Anonym sa...

Ohh vilka läckra färger..får mig
att tänka på julen..
Självklart vill jag vara med..
Mvh
Doris
vivdor@hotmail.com

HelenJ sa...

Vilken trevlig blogg du har! Jag är gärna med i utlottningen av en vacker löpare. Jag har lagt länk på min blogg Gröna funderingar.
Hälsningar Helen

Linda sa...

Jag är jätte gärna med och tävlar

http://lindatavlar.blogspot.com/2009/10/vinn-lopare-eller-servetter.html

India sa...

Visst vill jag vara med på utlottningen. Jag länkar också så skriv upp mig för 2 lotter.

Viola sa...

Här är jag, så klart jag vill vara med, kram

Torills blogg sa...

heisann. gratulerer så mye med så mange treff på bloggen din. Selvfølgelig vil jeg være med på utlodningen og linker også med bilde.

ha en flott helg

Dorothy sa...

Hello, I enjoy reading your blog. I sorry I can't write in Swedish, I have to use Google to translate.

You can find my blog at: http://fibre2fabric.blogspot.com

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-lopare-servetter.html

info@annakarlsson.se

Pernilla sa...

Jag vill gärna vara med! Har länkat här: http://pernillastavlingsblogg.blogspot.com/2009/10/lopare-2411.html

Unknown sa...

Va du är dutig som kan sätta upp varp och väva såna fina saker.Har vävt lite som tonåring, och det var verkligen kul, men en vävstol är inte det lättaste eller billigaste heller att få rum med i en 3-rumslägenhet.Annars är det avkopplande kan jag tänka mig att sitta och låta skytteln åka fram och tillbaka och se tyget växa fram.Jag är gärna med i din tävling och länkar förstås i min blogg(högerspalt)
Trevlig helg, och grattis till dina 1000 besökare!
/Kram Karin

Unknown sa...

10.000 besökare skall det förstås vara. ursäkta. Rätt ska va rätt!/kram K

sissels sa...

For meg så er dette en helt ny blogg, men jeg må innrømme at jeg har sittet her inne en god stund nå.
Så klart jeg må prøve meg på konkurransen din, spennende det. Har også linket til deg inne på bloggen min.
Ha en riktig så fin helg videre.

Agneta sa...

Grattis till många besökare! Jag vill vara i utlottningen och har länkat från min blogg. Det blir spännande att se det färdiga resultatet när väven är klar. Roligt med en överraskningsvinst.

Judith sa...

Jeg vil gjerne være med på lotteriet ditt.
Herlig farger!

Solveig sa...

Gratulere med så mange besøkende :-) du var et nytt bekjentskap for meg... men klart jeg vil være med på konkurransen :-)

Rora sa...

Jag vill vara med! :)

Länk:
http://contests.blogg.se/2009/october/garn.html

mejl: vgokuv@yahoo.se

Anonym sa...

Vill gärna vara med på din utlottning. Är själ en hantverkare och följer din blogg. Smycken är min passion av silvertråd och sötvattensstenar.

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei Birgitta
Jeg kaster meg på bølgen og vil selvfølgelig være med. Jeg legger ut bilde og link i bloggen min. Spennende! Klem fra Jannicke

Malin sa...

Hej Birgitta, jag prövar lyckan i din tävling om de fina dukarna och jag har länkat från min sida. Kram Malin/Körsbär

Gunilla sa...

Med denna kommentar visar jag att jag också vill vara med på utlottningen :-)

Annika sa...

Hejan Birgitta.... visst har jag sett att du har en tävlibg o nu har jag äntligen fått fingrarna ur o fixat tillbåde kommentar o länkning...:) är ute o kollar runt en massa men det har blivit dåligt med kommentarer på sistone... men nu så.... Kram Annika

Synnøve. sa...

Oj vad kommentarer!
Har nog aldrig sett så många kommentar hos någon förut...
Klart jag vill vara med i din tävling.
Så nu länkar jag hit till dig. Tar en bild på en av dina rislöpare.
Så nu håller vi tummarna för att man har tur.
kramen.
Synne.

Kathrine H sa...

Gratulerer så mye med over 11 000 besøkende!

Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av en ripsløper i så flotte farger.
Jeg har linket med bilde i bloggen min. :o)

Ønsker deg en flott søndagskveld!

fale artut sa...

Klart man vill vara med! Så fina saker du gör! Tack för dina kommenatarer.
Jag skall länka också!

Elins Strikkeri sa...

Grattis med jubileet, nydelige løpere du lager!! Klart eg vil vere med i trekningen:))

Det växer sa...

Vilka fina saker du gör. Jag vill väldigt gärna vara med i din tävling! Länkar från min blogg.

Vardagens guldkorn sa...

Oj, så fint det kommer att bli!! Vill gärna vara med! Länkar från min blogg såklart.
Kram Linda

Anonym sa...

Va bra att man kan va med i din tävling även om man inte har någon blogg.Jag är gärna med och hoppas på turen.anette.engdahl@live.se

weaveblah sa...

Thank-you for inviting us to participate in your competition. I visit your site to look at your rugs - the colours, the patterns, your weaving technique. My only wish is that you post more photos. Happy weaving.

weaveblah sa...

P.S. I think I left out the most important word, 'beautiful'.

anemonen sa...

Klart jag vill vara med och grattis till besökssiffran. Jag länkar på bloggen också.

Anonym sa...

Oj oj oj, klart man vill vara med och hoppas på en vinst här! Nöjer mig med en lott, har ju ingen blogg...

Maria L (maijjus@hotmail.com)

Susilull sa...

Sådana blivande läckerheter kan man ju inte låta bli att tävla om!

Ha det bra!

Sommarträdgården sa...

Härligt med vävstuga och fina färger i garnet som ska bli dukar.Brunskog har jag besökt,Gammelvala om jag inte kommer ihåg helt tokigt..
Ha det gott!

Eva i Halmstad sa...

Hej så mycket fint du gjort och gör.
vill gärna vara med i din utlottning.
Må väl.
Eva

Angel.Pearls sa...

Vilken kreativ blogg! Härligt att du är med i GiveAway hos mej o tack för att du länkar m bild! Jag vill gärna vara med i utlottningen hos dej av den vackra ripslöparen!! Såg att du också gör den i blågråa toner -den gillar jag väldigt mycket! Länkar med bild hos mej=2 lotter. Ha en underbar dag!//Eva

Anonym sa...

Så flott gevinst!! Jeg er ny i denne bloggverdenen-- men er blitt skikkelig inspirert av å lese i andres koselige blogger!!!!

Må snart få tid til å lage meg min egen...

Hilsen Ruth

rulek@online.no

Anonym sa...

Kul att du har en blogg.Fick veta det av Ingrid, hon ringde mig för en stund sedan. Hoppas allt är ok där "uppe". Ser att ni redan fått lite snö, här nere har det mest regnat. Tänkte prova lyckan med att skriva en kommentar i din blog, det finns allt någon som vinner. Hoppas på tur...Många kramar till dig från Anna-Carin.

Anonym sa...

Jag vill gärna vinna en fin löpare,men det är många som vill vinnamen jag hoppas på tur i lotteriet. Kerstin

lillahulda@telia.com

2ne sa...

Gratulerer :-) Blir gjerne med i trekningen her - masse fint du har på bloggen din. Linker til deg også. Ha en fin dag.

kvinnan med koftan sa...

Åhhhhh! Den vill JAG ha!
jättefin!

Anonym sa...

Hej igen Birgitta!
Läser på din blogg idag, att mail-adr. måste finnas med i kommentaren, för att man ska få delta i utlottningen i din tävling.Jag har ju ingen egen blogg,men är så glad att jag har hittat din. Jag beundrar din skicklighet och alla fina bilder, som du visar.
Mail-adr: nilsolof.l@telia.com
Hälsningar Gull-Britt

Jorids BestemorBlogg. sa...

Hei Birgitta! det er så trivelig og følge med på din hyggelige blogg og jeg vil gjerne være med på trekningen av din flotte løper,jeg linker gjerne til deg på siden min.
God Helg til deg Birgitta!
Klem fra Jorid!!

Anonym sa...

Hejsan, Vilken trevlig blogg du har skapat. Visst vill jag gärna vara med och tävla om den fina ripslöparen.
min mailadress är: knipberget@hotmail.com

Trevlig helg!
Lena

Linda sa...

Hei Birgitta!Så spennende,jeg er med....Har lenket deg med bilde.
Linda :))

StinasLoppis m.m sa...

Självklart vill jag vara med i dina fina tävling o länkar oxå Kramisar /STINA

Sjabbig men chic sa...

Men jösses Birgitta! Jag vill ju vara med såklart. Jag förstår inte vad snurrig jag har varit de senaste veckorna. Du jag länkar med bild från min blogg.

Ha en alldeles underbar lördag
Kram Lisa

♥ Pia... sa...

Hejsan..jo men visst vill jag vara med om att ha chansen att kunna vinna något av dina vackra tingestar..länkar gör jag med i grevens tid..ha de ..pia

Soili sa...

Vilken ljuvlig färg.Det är klart att jag vill vara med.
jag har länkat till dej.

Dabelin sa...

Grattis till 10 000 besökare!

Kanonfina färger, klart man vill vara med och tävla...
http://dabelin.blogspot.com/2009/11/utlottning-av-hemvavd-ripsduk.html

Lycka till i fortsättningen!

Julhuset sa...

Självklart vill jag vara med i en utlottning om en så fin löpare som det kommer att bli.

Grattis till alla besökare.

Kram
Annika

Julhuset sa...

Glömde visst länkar gör jag också.

Bonnfrua sa...

Hej!
Hittade din blogg via "Vardagens guldkorn". SÅ underbart att hitta en vävblogg! Innan jag fick familj så vävde jag, men nu finns varken tid eller utrymme, bara i mina drömmar.Har bytt ur mormors vävstol mot min knyppeldyna, för något måste man ju göra, fast att man är småbarnsförälder!
Jag länkar till dig, direkt!
MVH Åsa

Alla kan sy sa...

Många som vill vinna, och jag med :)

josefin den allsmäktige sa...

Oj, vad fina priser!
Klart jag håller tummarna och vill vara med. :)
Kram/Josefin

Anonym sa...

Hej! Jag vill också gärna vara med i din tävling, har ingen egen blogg men brukar vara in å läsa den här,för tycker så mycket om vävda saker och har själv vävt men kan inte mera på grund av min sjukdom.
Kram Margaretha
mailadress margaretha.svitzer@pp.inet.fi

Beda sa...

Vilka fina grejer! Jag är gärna med i tävlingen! /Beda

Anonym sa...

Hej,
Första gången jag hittar dig! Vilken lycka med så många vackra saker!!!! Här har jag mycket att njuta av!
Vill väldigt gärna vara med i din utlottning. TACK!
karinsol snabela telia dot com

evamargareta sa...

Hej. Åh, så ljuvliga saker du har här! Såklart jag vill vara med och hoppas på en vinst!

Norrdalen sa...

Är gärna med i utlottningen av en sådan fin löpare!

Har länkat i högerspalten på min blogg!

Ha en fin kväll!
Vänligen Jannica

Jane S sa...

Vilka vackra ting du lottar ut.
Tyvärr har jag ingen blogg att länka till, men med lite tur kan de räcka med min kommentar!
Kram Jane

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg/hemsida med fina alster du har. Vill vara med i utlottningen och hoppas på tur. Har ingen egen blogg, men har många gånger tänkt skaffa men jag kommer inte mig för... Kanske detta gav mig inspiration. //Ingrid

Charlotte sa...

En chansning fredagen den 13:e!
Jag som normalt inte vinner.
Trevlig läsning hos dej!

Babsan sa...

Så klart jag vill var med!

Första gången jag besöker dig och vad glad jag blir. Att väva är det bästa jag vet men tyvärr räcker tiden sällan till numera.

Så klart jag länkar!

Lillis73 sa...

Oj, vilken underbar tävling! Självklart vill jag vara med!

Jag länkar här:
http://lindaskrypin.blogg.se/tavlingssamling/2009/november/nu-tavlar-vi-igen.html

Kram!

Grön Iris sa...

Hej Birgitta!

Jag vill JÄTTE gärna bara med i utlottningen. Härliga bilder på dom blivande alstren!

Jag länkar också = 2 lotter jippi!

Kram Linda

Zandra sa...

Självfallet vill jag delta i din tävling! Färgerna ser fantastiska ut så jag anar hur resultatet blir...Länkar också så jag har en lite störra chans:-)

Ingmarie sa...

Nu har jag ÄNTLIGEN bläddrat färdigt..PHU!
Klart som körvspa att jag vill vare me o tävle!
Julmarknad i Brunskog skulle jag också vilja komma till...men för långt.Min mormor är från Värmskog,så jag känner att te traktera där öppe lite granna...

Ha det fortsatt bra o glöm inte ge vovven en extra kram!

Monica sa...

Hejsan!
Är ofta in och beundrar dina alster. Självklart vill jag vara med och tävla om den fina duken. Länkar också.
Kramar Monica

Therese sa...

Jag är gärna med och tävlar.
Har länkat på min blogg http://tavlings-bloggen.blogspot.com/2009/11/ripslopare-och-fransservetter-2411.html

Krikkan sa...

Grattis till besökarna:)
Klart jag vill vara med och tävla
kikki_kli@hotmail.com

Krikkan sa...

Förresten, vilket vackert garn du har hittat:)sybre

Anita sa...

Jeg vil også være med å tevle om den nydlelige løperen.

Jeg har ikke egen blogg men legger igjen min epostadresse

anihaarb@online.no

Hilsen Fama

Gillberg sa...

Så roligt att Du vill vara med i min utlottning! Och det är klart att jag absolut vill vara med när Du lottar ut Dina fantastiska hantverk!! Länkar också för extra vinstchans!

Mvh Ellinor på Gillberg

Birgitta sa...

Hittade hit av en slump men är gärna med och tävlar för jag såga att du gör sååå fina saker...

Grethe sa...

Jeg vil svært gjerne være med i din tevling. Jeg følger deg og digger dine flotte arbeider. Jeg skal lage en linkt på bloggen din om tevlingen din. Gratulere med 10 000 besøkende :0) fra grethe

Elisabet i Järfälla sa...

Oh,vilka trevliga saker du väver. Jag blir riktigt inspirerad.Har väft i många år, men just nu ingen vävstol uppe,utan jag får dra mej ner till "min" hantverksförening och slå lite.Tack för inspirationen och hoppas jag har lite tur.
Hälsn Elisabet i JÄrfälla
elisabetbergkvist@glocalnet.net

Anemone sa...

Det var flotte farger da hvertfall. Er sikker på at resultatet blir flott også!

Linker til deg på siden min.

Marit sa...

Jeg vil gjerne være med her.
Du lager så mye fint og alltid koselig å kikke innom deg.
Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min.
Ha en fin dag.

Marit sa...

Glemte å si at jeg linker til min blogg med bilde.

LeKaQuilt sa...

Jeg er gjerne med :o) Og jeg skal linke deg på siden min! Tusen takk for flott Give a way og for mulighet til å vinne.

sjoko sa...

Grattis med mange besøkende og mange kommentarer. Dette er mitt første besøk på bloggen din - men ikke det siste. Det er en flott giveaway - og jeg håper veldig på å vinde. Jeg har lenket på min blogg :o)

Gårdsromantik sa...

Heereminje så många kommentarer - vill naturligtvis fösöka också - tror du sitter och väver för fullt nu ;-)

Kram Maud

Stina sa...

Vilka fina vävar:) Jag vill gärna vara med på denna utlottning och länkar givetvis på min sida!

Nilla sa...

Hej! Vilken bra tävling. Hoppas på lite tur så jag kan vinna din fina duk. //Nilla

nilla_spesu@hotmail.com

karen @ badlandsquilts sa...

What a wonderful giveaway! It is just beautiful!

Veronika Bäckström sa...

Ser ut att bli alldeles fantastisk vacker. Jag vill vara med :o)

Anonym sa...

Hej! Spännande att vara med i en utlottning av fint hantverk! Det är klart jag vill vara med! Kul att läsa din blogg och se fina bilder från Stranna. Jag är från Mårbacken men bor i Arvika sedan 32 år. Har tänkt mig till din vävstuga många gånger, men det skall bli!
Majvor Jansson
ja.majvor@telia.com

Anonym sa...

Nydelige farger.Dette var noe som jeg kunne like å vinne

monikanen sa...

Jag vill oxå vara med;))
Patrik

pdpa@telia.com

KarenB sa...

I would love to weave with that beautiful fibre! What amazing colours. I've linked you up here thank you :)

Knitarina sa...

Håller tummarna att det blir just jag som vinner den fina löparen!
För mig som mest stickar var det ett angenämnt besök att ramla in på en trevlig vävblogg. Har min farmors vävstol stående på vinden i väntan på att barnen ska bli större och/eller antalet timmar per dygn fler...

Tjipp
Knitarina
knitarina@hotmail.com

audnora sa...

Hei selvfølgelig vil jeg være med. Fine farger og julestemningen er her

Felizitas sa...

Jag har satt en länk till dig fran min dida
Felizitas