söndag 4 oktober 2009

Utmaning

Jag har fått en utmaning

evaspassion

Har fått denna utmaning av go´a Eva med bloggen Evas Passion.

Man ska BESKRIVA BLOGGEN av den
man får den ifrån med
ETT ORD.

Jag tycker Evas blogg är IDÉRIK.

Jag skickar utmaningen vidare till
dessa bloggar:

AnnaMara – Ett rött monogram

Cilla – Vit som snö

Lotta – Livets väv

Zara – House of chandeliers

Jenny – Hemma på Kråkered

Lisa – Sjabbig men chic

Bea – Daggdroppen

Det var allt för idag.

Kramisar Birgitta

 

18 kommentarer:

Bea sa...

Godmorgon Birgitta!
Oj, här hittar jag en överraskning. Tack, tack, din blogg skall jag beskriva vid mitt nästa inlägg.
Ha en fin dag och hoppas du är skonad från de hårda höstvindarna + spöregn, som drar över här idag!
Kram / Bea

Vit som snö sa...

God morgon! Se där, jag har fått den av Helena- Mysigt hemma också så nu får jag ta mej i kragen imorrn, hinner inte nu:-)
Får fundera hur jag ska kunna beskriva din blogg bara med ett ord, inte lätt!!!
Ha en härlig dag!
Kram Cilla

Monicas sa...

heisann....så koselig kommentar du la igjen hos meg...har vært innom deg, men har ikke fått lagt igjen kommentar...så nu håper jeg at denne blir lagret...jeg har sett på løperne dine, å vurderer å bestille meg en...bestilling kommer etter jeg kommer hjem fra tur..ha en flott dag...og gratulerer med utmaning...

Roses & Angels sa...

Hej hej! Tack vännen! Nix inte hade jag heller lusten att baka!! Inte för att vi firar bullens dag heller hahah! Hoppas nu att dom ringer idag om jobbet hihihi! Grattis till din utmaning! Ha en fin måndag! Kram

Jenny sa...

Hej Birgitta!

Trevlig utmaning och vad kul att du skickade den vidare till mig:)

Nu ska jag klura ut ett bra ord för att beskriva din härliga blogg!

Ha en toppendag!

Tack för alltid så fina kommentarer hos mig!

Kram Jenny

Lotta-livets väv sa...

Hej vännen!
Ska fundera ut ett vackert ord, ett ord som passar dig och din blogg......återkommer....Du vet *ler* jag har ju tappat alla mina ord!
Kram
/Lotta

Meta Skoglund sa...

Tack för din vänliga kommentar hos mig, det lockar mig att fortsätta trots min värkande kropps motstånd. Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var den enklaste utmaning jag fått, ordet kommer på torsdag.
Ha nu en riktigt bra kväll
Kramar
AnnaMaria

Sjabbig men chic sa...

Men Birgitta! Som jag skrev till någon annan; du förstår ju vad svårt för mig att bara använda ett ord.
Din blogg är ju så mycket.Grejen är att när man har läst en blogg ett tag och när man har fått kommentarer från bloggerskan så är det bloggerskan och inte bloggen man (eller jag då) får en uppfattning om.
Jag skulle kunna skriva kreativ, men det är ju uppenbart. Jag skulle kunna skriva vackert, men det är också uppenbart.
När jag tänker på dig så tänker jag: urgullig och välkomnande. Så då är det väl det bloggen är också. Hmm, två ord alltså:)
Jag ska med glädje anta utmaningen.

Kram på dig Birgittagumman
Lisa

Viola sa...

Jag ger din blogg ett ord: ögonfröjd, det först som dök upp för mig..älskar alla dina vackra vävar och naturbilder, ha en fin vecka, kram

Maria sa...

Vilken rolig utmaning. Helt ny för mig. Annars så brukar det vara lite samma som cirkulerar.
Jag ska ha en Birgitta-matta på min önskelista och hoppas ha råd till det såsmåningom.

Lauras gård sa...

Det är alltid kul att titta in till dig och se vad du har på gång i vävstolarna! Hittar du på mönstret själv på dina löpare och mattor? Du gör så mycket fint! Jag vågar knappt använda löparna jag köpte av dig för jag är så rädd för att barnen ska drälla på dem. Kram Stina

India sa...

Pratade du med B-M i Ljungby eller? Ska hon till Glimåkra kanske?

Bestemor Drillo sa...

Titter innom for å ønske deg en flott uke:) Dine løpere er bare helt lekre! Klem

fale artut sa...

TACK snälla Du för din kommentar på min blogg!

Gittan sa...

Hejsan!
Vilka fina ripslöpare du väver!!!Den du har på bilden i förra inlägget är som klippt och skuren för mitt kök:-)
Usch idag är det kyligt frost och alldeles vitt ute. Jag har tänt en massa värmeljus och ljus nu här så ska nog få upp lite värme.
Ha det så bra
Kramizar//Gittan

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej du goa, Birgitta.
Vad roligt att du gav mig utmaningen, den kommer så småningom.
Ha en bra dag.
Kram Zara

Lotta-livets väv sa...

Hej Birgitta!
Ett ord finns för dig på min blogg. Inte lätt för det finns så mycket att säja om dig och din blogg. Du är en otrolig skicklig väverska och du är otroligt snabb, snäll och vänlig och gullig är du alltid....men du får väl titta in hos mig och se vilket ord jag valde.
Ha en riktigt skön tisdag.
kram
/Lotta