onsdag 21 oktober 2009

Jag har fått en utmaning

Jag har fått en utmaning av goa Jenny, som jag tänker anta idag.

Utmana 5 personer och berätta för dem samt personen som utmanat dig.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt, får du inte ge samma svar som hon/han har gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt namn som svar (förutom på fråga 1).

1. Vad heter du: Birgitta
2. Ett ord på fyra bokstäver: Bäst
3. Flicknamn: Barbro
4. Pojknamn: Bo
5. Yrke: Bonde
6. Färg: Blå
7. Klädesplagg: Blus
8. Mat: Biff Stroganoff
9. Sak i badrummet: Badlakan
10. Plats/ort: Borås
11. En orsak att vara sen: Bussförsening
12. Något man skriker: Buuu
13. Film: Bröllopsfotografen
14. Något man dricker: Blåbärssaft
15. Band: Bengt Hennings
16. Djur: Brunbjörn
17. Gatunamn: Björkstigen
18. Bil: BMW
19. Sång: Bä bä vita lamm

Jag skickar utmaningen vidare till:
AnnaMaria, Lisa, Marie, Cilla och Eva.

Hoppas ni vill anta utmaningen (inget måste).

Kramisar Birgitta

18 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Såklart att jag gärna vill Birgitta. Men jag måste klura ett bra tag först. Du hade minsann kommit på bra ord!

kramis Lisa

Blåbär och Mjölk sa...

Haha! Hejsan Birgitta!
Vilken utmaning du fått.
Lite knepigt det där, men du fixade den bra vill jag säga. :)
Kunde inte låta bli att fundera på min egen bokstav "Å". Skulle bli knepigt på många ställen. Så som ett bilmärke..?

Tack för rara titten inne hos mig!
Så kul att du gillade min lilla sida. Du är så välkommen tillbaka.
Jag tar och länkar din sida, så att jag inte tappar dig! :)

Nu är det dags för sängen. Men först ska jag titta lite till på din fina sida. :)

Önskar dig en härlig morgon..
Kram / Åsa.

Gammelbålsta sa...

Hej!
Skulle precis stänga av datorn och såg att du gjort ett inlägg. Den utmaningen du fick var inte lätt, men det gick ju bra för dig. Sitter här mitt i natten och pillar lite med pärlor till armband. Tur jag skaffade mig glasögon i somras. synen försämras fort när man fyllt 40. Lite jobbigt måste jag säga. Jag är van att hålla på med små, små miniatyrer och nu ser jag inte alls så bra.... Svårt att vänja sig vid glasögon. Ha det så jättebra Kram Aydan

Tovepia sa...

Briljerende;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Precis vad jag behövde, ska bli kul. Har inte haft riktig gnista ett tag, men sånt här gillar jag. Ska på tandvårdskonferans på Selma i Sunne imorgon. Blir det någon seg föreläsning kan jag sitta och fundera..hihi. Du kom på bra, återstår och se vad A kan ge.
Ha det gott och tack att du tänkte på mig.
Kramisar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hei...B er bokstaven min....Er du i Norge og Kristiansund en gang så er du hjertlig velkommen på Nystekte boller og kaffe.Ha en riktig fin Torsdag.Klem fra Bodil...

Jenny sa...

Hej Birgitta!
Vad kul att du antog utmaningen, vilka bra ord du kommit på!

Ha en jättebra dag:)

Kramis Jenny

Lisa sa...

Vilken rolig utmaning! Var det inte knepigt att komma på ord till alla? Men det är väl kanske det som gör den lite extra rolig i och för sig, att man får tänka efter lite. :)

Hannes hage sa...

Så artig! Ha en riktig fin dag.

Gittan sa...

Hejsan!
Ja du barnen lär vara små så länge man lever. :-) Nu har han allt insett att det var dumt att jobba och träna förra veckan så han tar det lugnt nu.

Ha en fortsatt trevlig dag. Kramizar//Gittan

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej på dej-För att få med bild i blogglistan tror jag du måste ha en bild överst-inte text-vet att man idag kan göra inlägg på nytt sätt-men det har jag inte klurat ut ännu,,,,,,Maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Absolut jag antar gäran utmanningen men den får vänta en liten stund.
Du har så rätt i din tanke att jag nog kommer att ha amaryllisar i alla fönster.
Kramisar Marie

Hoppas att du har bättre väder en jag med mulet och då och då duggregn.

Bestemor Drillo sa...

Den der klarte du med glans Birgitta;) Det er litt skøy med disse utfordringene synes jeg, det gir et lite avbrekk i vår vanlige bloggdag! Du får en sekser på terningen i dag....!!! Klem fra meg!

Uttan sa...

Den utmaningen fixade Du bra!
Kul att läsa.Jag har också gjort den utmaningen för ett tag sedan och det är inte så lätt.

Ha en bra fortsättning på dagen!
Kram!

Lotta-livets väv sa...

Detta var kul, Birgitta!
Nu får jag kolla vad de andra svarar på din utmaning.
Kramnis
/Lotta

Änglarnas hus sa...

Hejsan!

Det där med första bokstaven var en ny utmaning..och en svår en..eller?

Men det blir ett kul sätt att lära känna folk på :)

Ha det gott!!

Kramisar Sanne!

Evas Passion sa...

Jattekul med utmaningen!!!!!Den ska jag ta itu med nu i hlegen!!!!Jattefin trasmatta du gjort som du vunnit i en tavling!!!!!!Fina farger!!!!!

Ha en underbar dag!


Kram Eva

linéa sa...

Vilken rolig läsning! Jag har fått samma utmaning och tyckte det var lite klurigt men kul.