måndag 26 oktober 2009

Awarder

Hej alla goa vänner i cyberrymden.

Jag har fått två awarder nu och jag tycker
det är så roligt att ni tänker på mej.

Först fick jag den här söta awarden av
Jenny.

hemmapakrakered

Och den vill jag dela med mej av till
följande goa bloggare.

AnnaMaria

Cilla

Ingrid

Bea

Och så har jag fått en award av
Bestemor Drillo

bestemodillo

Denna läckra awarden delar jag ut till

Zara

Lotta

Lisa

Marie

Jenny

Hoppas att ni vill ta med er awarden.

Det är svårt att välja ut några som får awarderna
för ni är alla lika värdefulla för mej.
Jag tycker det är så roligt om ni skriver
en liten kommentar, så jag vet vem som
läser min blogg.

Nu har jag fått varp i en av vävstolarna
och faktiskt hunnit väva lite också.
Det är fransservetterna eller kakdukarna
som är på gång.
Så här ser de ut i vävstolen.

100_2091

Färgen blir inte rätt på bilden.
Det ska vara frans runtom också sedan.

Här har vi haft grått och regnigt idag.
Alltså ett riktigt innesittarväder
och perfekt för en dag i vävstugan.

Det är roligt att ni vill vara med i min
tävling och det finns plats för flera.
Gå in i inlägget under här och anmäl er.

Nu önskar jag alla en fortsatt trevlig vecka.

KRAMISAR BIRGITTA

 

30 kommentarer:

Anki sa...

Grattis till dina Awarder, vilka gulliga och du är så värd dom!
Det har varit grått och regnigt hela dagen här oxå, men vi håller på i dotterns gamla lägenhet så då kvittar det!

Ha en fin vecka du med!
Kramis!

Vit som snö sa...

Grattis till så fina awarder Birgitta! Och tack så hjärtligt för att du vill tillägna en till mej- det värmer i höstrusket!
Kram Cilla

Thusnelda sa...

Gratulerer med to awarder.
Heldig som har vevstol, det har alltid sett så koselig ut, og så mange fine ting du vever. ha ein fin kveld.

Tovepia sa...

Gratulerer med awarder, de er vel fortjent!
Du lager så mye fint, og det ser så vanskelig ut for meg som aldri har vevd;)
Ha ei god uke du også og klem fra meg;)

Bea sa...

Hej Birgitta!
Grattis till dina söta Awarder! Du förtjänar dom så väl!!
Dessutom ger du en till mig! Tack vännen min!
Oj, så du hunnit väva servetter redan! Du är så flitig och man kan mellan raderna läsa hur du njuter av dina vävar! Hur många vävstolar har du? Antar att det är fler än två ;)
Ha det gott!
Kramen / Bea

Roses & Angels sa...

Grattis vännen till dina fina awarder! DU är så värd alla som kommer! Fin fint blir det ju hihi men det är ju inte så konstigt, du är ju duktig! hihi kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till fina Awarder, och tack för min. Så snabb du är med väven, det ser fint ut. Ska bli spännande och se när du visar mer.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Birgitta!
Grattis till awarderna och vad gullig du är som skickade den ena vidare till mig, vad glad jag blir:)

Ha en riktigt bra vecka söta du!

Kraam Jenny

Maria sa...

Grattis till awarder!
Kul när det går framåt i vävstugan. Ganska bra med lite ruskväder så hinner man mer inne

Lantliv sa...

Två awarder...GRATTIS....du är så duktig.....mycket väl värd. Men himmel du Birgitta...jag tycker du är väldans snabb på att väva. Den ena saken efter den andra.
Du, det vore väldigt trevligt om du tittar över till våren el. när det nu blir. Du e så välkommen!
Hojta till!
kram Anne-Lee

Stubbetufsa sa...

Gratulerer med dine to utmerkelser!
Du fortjener dem, det er sikkert!
Bra at du kan veve inne når det er ruskevær ute!
Her er det rim på marka (sneen har smeltet for flere dager siden) og rundt 0 grader. Stille.

Sjabbig men chic sa...

Grattis käraste Birgitta gumman till dina awarder. Dem är du väl värd! Och tack så väldans mycket för att jag fick en av dig!
Vet inte riktigt vad det är men jag är så trött så trött. Fabbe och Uffe är sjuka och jag har i princip legat på soffan och halvsovit sen jag kom hem idag. Kanske dags att ta sig i kragen så jag orkar gå upp och lägga mig.;)

Kramis Lisa

Gunilla sa...

Grattis till dina Awarder det är du verkligen värd.
Vad snabb du är i vävstolen. Det blir riktigt snyggt.

Ha det gott
Kramar

ovelia sa...

Hej! Vad trevligt det ser ut i din omgivning. Underbar utsikt från vävstugan. Och vad många fina vävar som är på gång. Vill du eller någon annan gå på en distanskurs i vävning på Grebbestads folkhögskola. Vi kommer att väva med ett underbart mohairgarn från Småland. Läs mer på min hemsida www.ovelius.com.

m.v.h
Margareta

STRIKKEMOR(O) sa...

Gratulerer med awardane! Så masse fint du vever, og takk for alle dei hyggelege kommentarane på bloggen min!

Anonym sa...

Hei.GRATULERER med de to awadene.Virkelig fortjent.Du er ei veldig hygelig,flink og en snill dame.Hygelig å bli kjent med deg.Ha en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil...

Blåbärs och smultronstället sa...

Grattis till dina awards!
Jag fick den översta av Jenny, men jag har så svårt att välja ut några så jag skickade den vidare till alla...
Lycka till med vävandet!
Kram Susanne

Mia sa...

Grattis från mig också, och jag säger som dom andra, här går det undan. Jag har ju alltid trodd att det tar så himla lång tid att sätta upp vävar, antigen så är det fel eller så är du en racer :)

Ruth sa...

Det er hyggelig med awarder og du fortjener så absolutt dine. Du har en koselig blogg, du har flotte vevnader og nydelig bilder og så er du så veldig flink til å legge igjen kommentarer etter deg når du går på visitt. En perfekt bloggevenn med andre ord.

Håper du får en fin dag i morgen.

sylvia sa...

gratulerer med awarden,vel fortjent.
så flink du er med å veve,beundrer så kreative mennesker.
en hyggelig tirsdag ønskes deg av sylvia

Helena sa...

Grattis till dina fina awarder! Kram Helena

Gittan sa...

Hejsan!
Grattis till dina två awarder!
Jag pyntar inte heller med pumpor och annat har mina ljuslyktor och stora oljelampa ute på trappan. De tänder jag ju i princip varje kväll här nu. Det lyser så fint upp i mörkret vi har nu.
Idag lyser solen så fint så det blir en promenad med barnvagn och lilla hjärtat.
Ha en fortsatt fin tisdag. Kramizar//Gittan

Lotta-livets väv sa...

Så klart att du ska ha en massa awarder.......och TUSEN TACK för att du tänker på mig och delar med dig till lilla mig!
Kramis från en som stressar mer än vad som är nyttigt!
/Lotta

linéa sa...

Stort grattis till de två fina awarden du fått! Du är väl värd dessa. Ha en fin väv dag.
Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till dina fina awards dom är du verkligen värd med alla fina bilder och inlägg du förnöjer oss med i vardagen.
Blir så glad när en så fin award var till mig, tack snälla för att du tänkte på mig.
Vad fint det ser ut i vävstolen.
Jo det är ju svårt att få exakta färger via bloggen men det ser snyggt ut.
Kramar :)

Lobben sa...

Grattis till dina utmärkelser.
Självklart läser jag din blogg, jag är så inponerad av allt du väver. Det är också kul när du bara skriver lite om dagen och lägger till någon bild.

Roses & Angels sa...

Hej! Ja jag hoppas också det går bra men nu funderar jag på att sätta henne på en intensiv utbildning istället får se vad det blir. Nej vid 16 års ålder var hon inte så taggad som hon är nu. Ja dom brukar ju ha bråttom men inte hon inte i alla fall med det här. NU SKA det ju gå fort då förstås hihih. Ja gud vad vi farit runt idag, jag är helt slut haha! NIx nu ska jag svara vidare sen är det matlagning som gäller. Hahha ja tänk att dom ska till ROM! hihi Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och grattis till awarderna!

De är du värda :) Såg att du hade en tävling på G. ska ika in på en gång.

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Hannes hage sa...

Gratulerer med Award, den er deg vel fortjent! Og du vever så nydelg, så utrolig vakkert!

Margita sa...

Ojojoj jag kom långt ner men jag vill vara med i alla fall

Margita