onsdag 14 oktober 2009

Gla´hål och tomt i en vävstol igen

Efter en kall natt har vi haft en fin och
solig dag.
I morse hade vi –6 och i byn var det –10.
Vi bor liksom lite högre upp,
närmare himmeln.

Igår vävde jag klart ripslöparna och
klippte ner väven.
En av fick åka iväg till sitt nya hem idag.
Den ser ut så här.

100_1988

Visst blev den fin.
Hoppas den kommer att trivas i sitt
nya hem.
Nu har jag 8 stycken till att fålla,
så lite nytt har jag till julförsäljningarna.

Nu är det gardinen som gäller och den
ska vara klar den här månaden.

Jag har fotat några kuddar i en butik
och det är INTE jag som gjort dem.

100_1995

Jag tycker de var så fina och det är
påsydda pärlor i hjärtat också.

Det är roligt att så många har besökt mej
sista tiden och snart är det tävling.
Ska försöka hitta på något fint.

Jag är glad för alla go´a kommentarer.
Fortsätt gärna med det.

Nu önskar jag alla en fortsatt skön vecka.

Kramisar Birgitta

45 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Hej Birgitta! Vad duktig du är. Löparen vart jättefin. Ägaren kommer att bli så nöjd. Jag tycker du väver så fort. Vävda gardiner är så fint, har sett en del.
Kuddarna som du visar var jättefina i sina färger.Här har det snöat idag,men smälte bort nästan direkt.
Ha en härlig kväll.
Kramiz Britt

Viola sa...

Kan tro att du har full tupp med allt det vackra du väver, fyndade en vacker härlig trasmatta idag med dova färger..får följa med till köket i gården, ha en fin kväll, kram

LIVS LYST sa...

Så flink du er! Så vet jeg hvem jeg skal spørre om råd når det gjelder veving da! ;O)

Hilsen Liv som også takker for besøket på min blogg!

Lene sa...

Åh en så vacker väv du har hållit på med! Förstår att någon blivit lycklig ägare av den!
Hoppas allt är bra med dig min vän1
kram lene

Anki sa...

Gumman, jag är så glad att du tittar in till mig, man kan fånga mitt hjärta på fler än ett sätt vet du *ler*
Gud vilken fin löpare, älskar färgen och mönstret!
Närmre himlen?...Jag trodde du bodde i himlen, med tanke på utsikten *ler*
Såg bilderna i förra inlägget, så vackert!
Här har vi oxå kallt 6- i morse, sen har det varit runt nollan på dan!
Jag önskar nästan lite snö nu, det är ju såå mörkt!

Ha en fin kväll! Goa kramen!

Inger sa...

Flott løper du har vevd. Mye fint arbeid ellers også her i bloggen din.
Jeg tror jeg har vært innom siden din tidligere via Charlotte på Strikke- og vevebloggen. Ha en riktig fin kveld.

Anonym sa...

Hei.Nydelig løper.Du er så flink.Virkelig fint mønster i den.Kunne tenkt meg en slik duk til salongbord det har vært fint.Er så gla i vevde duker.Men får vell gå på Husfliden å kjøpe ferdig.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil

Bea sa...

Kan nästan ana din flinka fingrar och lite av en jul-verkstads-glädje i din vävstuga när alla vävar skall bli färdiga och inte minst nya vävplaner.

Brrr... det var kallt hos dig!
Men, den vackra utsikt från vävstugan är jag väldigt avis på :)
Kramen / bea

BiZen sa...

Hejsan!
Du gör verkligen fantastiska saker!
Det är så fint med ripslöpare och dina färger är sköna att se på. Men hur hinner du allt, du måste vara snabb i vävstolen.
Ha en underbar fortsatt vecka och njut av din utsikt!
Kram Birgit

vform sa...

Åh, vilken utsikt! Jag älskar sjöar och stränder! Bor själv "nästan" vid Bottenhavets kust! (1 km)
Förstår nog vad du får inspirationen till de underbara löparna ifrån!
Fortsatt skön vecka! V.

Mia sa...

Vet du, det är roligt att komma på besök till dig också, så jag förstår varför jag är långt ifrån ensam om det :) Jag bor också högre upp en själva stan så jag hade det inte like kallt inatt, det är det fina med att bo i höjden, men dom "där nere" har inte på långt när så mycket snö som oss, vilket som är bäst vet jag inte, jag tycker nog att det är fint med snörika vintrar ( så länge jag slipper skotta taket !! )

Uttan sa...

Så fin löparen blev.verkligen.
Häftiga kuddar,nu blev jag inspirerad att sy lite.
Jag håller också på att fundera ut en tävling firar ju 1 år snart.
Uj -6 grader ja i dag har det varit kyligt vi ställde undan husbilen för det kändes nästan som snön snart ska komma.
Ha det gott!
Kram!

charlotte sa...

Det går virkelig unna hos deg, ser jeg. Takk for kommentaren din ang. linet, jeg tror også at kvaliteten varierer sterkt. Her er det meldt storm i natt.

Havfruen sa...

Oi oi..så fint du vever. Jeg er sååå dårlig på håndarbeid men veving er noe jeg virkelig kunne tenkt meg å lære. Nå er jeg igang med strikking etter besøk av Tovepia:) hehe...vi får se resultatet.
Du har hatt det kaldt ser jeg. Vi kom på hytta i dag, her var 5 gr inne og 7 ute, hjemme var det 2 gr men sterk vind. Nå fyres det i peisen og Major koser seg i sofaen:)
Lykke til med vevingen:)
Klem:)

Jenny sa...

Hej Birgitta!
Vilken vacker bild du har i din header:)

Ripslöparen är jättefin!!

Låter kul med en kommande tävling, jag är gärna med! (hade ju sån tur förra gången*fniss*)

Ha en bra kväll,

Kram Jenny

Bestemor Drillo sa...

Dine arbeider er like vakre som alltid ;) Klem ;))

Signe 1 sa...

Du är ju oroligt duktig, dina löpare är så fina! Spännande med en tävling här framöver:-) Må gott, kraam Sofia

Maria sa...

Härligt både med eget jobb och lite inspiration från andra!

Maria sa...

nej, men läskigt! Nu besökte vi väl varandra nästan exakt samtidigt!!

Hemmalycka sa...

Hej
Vilken vacker löpare, du måste vara ett proffs :). Gillar oxå din fina utsikt från vävstugan.
Kram Åsa

ewa-christine sa...

De blev vackra och passar nog hos många tror jag.
Så aktiv du är på din blogg. Jag måste beundra dig - själv har jag fullt upp med att skapa.....som du såg. Ha en skön morgondag.

Sonja sa...

Lykkelig er den som får en sånn vakker løper i hjemmet sitt.
Nå er det på igjen med ny renning skjønner jeg. Hos meg er det tomt i begge vevstolene. Men nå har jeg andre ting som må gjøres først.
Ha ei fin uke videre.

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja den löpar modellen gillar jag verkligen så snygg.
Oj minus 10 grader i byn. Vi hade någon minus grad i natt och på morgonen så snöade det för första gången men det blev vatten på en gång så fort det nuddade marken.
Kramar till dig vännen:

Marie//Tekla Maräng sa...

Glömde ju skriva att jag tycker att du har så snygg *toppbild*.
Stämningsfull och fin.
Kramisar:)

Stubbetufsa sa...

Hei, Birgitta!
Du vever fort, og du selger unna fort! Du har vel spredt dine matter og løpere over hele Norden nå?
Lykke til videre! Og med julemessen!

Hannes hage sa...

Jammen har du det kaldt, men så fantastisk å bo "litt nærmere himmelen." Det var så poetsik sagt. Riktig vakkert.
Risløperen din er nydelig, et fantastisk mønster og nydelige farger.

Gittan sa...

Fin löpare och fina kuddar du visar.
Det är så skönt att gå i skogen nu och se alla dessa fina färger på träden. V i gick en riktigt lång promenad i går också.
Ha en fortsatt bra torsdag.
Kramizar//Gittan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din kund kommer och bli jättenöjd, den blev så fin. Hörde att det var varmare vindar på gång, det ska bli skönt. Har varit lite väl kallt för och vara oktober.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Lina sa...

Ja jag håller verkligen med dig! Fin matta. Den känns annorlunda i mönstret men ändå enkel och traditionell. Förstår att du är nöjd;)
/Lina

Marit sa...

Nydelige vevarbeider du viser oss.
Takk for koselige hilsener i bloggen min.

Evas Passion sa...

Vad fint du vavt!!!!
Kylan har kommit aven har....vi har haft 15 grader idag...lite blasigt...br...jag har suttit pa elementen.....mina sma gossar ligger och sussar i min sang:-)Stefano ar i tyskland och kommer hem imorgon:-)


vad fina kuddarna ar med hjartan!!!

Vita små hjärtan sa...

Kan tro du har fullt upp! Du är så duktig och gör så fint!
Kram Agnetha

vadmalen sa...

Den väven gillade jag verkligen. Visst är det kul att vara med på julmarknad om man så bara står i cafèèt som jag ska göra.
Kram
Birgit

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för goa kommentarer hos mig, Birgitta!
Jag blir alltid så sugen på att väva fin rips när jag kikar in hos dig:-)Fina naturbilder du visar också. Ja, nu är det kallt på morgonen, men solen skiner skönt på dagen.
Ha en fin helg!
Kram Susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Fy vad kallt ni har....Vad fina mattor du gör, duktig är du. Måste vara kul att ha något man gillar att göra. Mitt problem är att jag tröttnar efter ett tag när jag har börjat med något.

Kram Anne

Daniel sa...

Så färggrant å nätt!

Du e sååå duktig du sååå!

Grön Iris sa...

Längtade lite till Värmland så jag gluttar in till dig. Gissa om jag blev nöjd, värmlandsbyggd i vinterskrud gôr finnt!!!

Dina alster är jätte fina och va kul att få starta igång julpyssel.

Kram Linda

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Tack för din fina kommentar i min blogg, och sen såg jag att du skrev om mig i Lottas, jag fick mig ett gott skatt.Kul, hur visste du att jag inte skulle kunna låta bli att skriva om hennes inlägg.
Men oj så vackert ripslöparen blev, precis som väntat.
Jag måste också kommentera föregående bilder, den första bilden med dimma, är så ljuvlig, jag fastnade för den och nu ser man verkligen hur högt ni bor, man hisnar.Det är så fint.
ha det nu så jättebra.
Kram Zara

Ewa sa...

Hej, såå fin löparen blev! Du har verkligen känslan för vävning, va stolt för det! Vilket hantverk!!
Väver du mattor med?
Så delar du med dej av så otroligt vackra bilder från din bygd, man blir ju alldeles hänförd..speciellt när man bor i platta Uppland!
Ha en riktigt mysig helg
kram
ewa

Britt sa...

Hon kommer att bli jättenöjd, för den var sååå vacker!
Du är otroligt duktig!

Kram Britt

Gunilla sa...

Panelgardiner.
Kan jag använda 30/2 till det?
Hur breda gör du dem? Vilken sked och hur många trådar.Jag skulle ha fått tagi en varpnota om det går att använda de garner jag har.

Ha en trevlig helg
Gunilla

Roses & Angels sa...

Hej! WOW vilken supersnygg löpare! Ja jag är här!! Kan inte vara utan er kära vänner! Ha en trevlig helg Kram

Viola sa...

Så klart jag kommer att berätta när bilagan kommer..ha en skön helg, KRAM

Meta Skoglund sa...

Hej Birgitta
En vacker och fin ripsväv. Håller själv på med en...
Jag är så fascinerad över din energi och produktivitet samtidigt som du så aktivt håller kontakt med bloggare och dessutom fotar och bloggar själv.... Önskar mig dit men alla kan ju inte vara lika, så jag måste nöja mig med mitt.
Lycka till med gardinen den hade jag GÄRNA velat se i verkligheten.
Hej från Meta

Ullis sa...

Åhh vilka vackra ripslöpare!
Kramar Ullis