tisdag 4 december 2012

UTLOTTNING

Snart är det jul och då ska det vara
julklappar.
Vad kan vara lämpligare än en liten
utlottning då.

I mitt paket kommer att finnas en
ripslöpare.

100_7878_00

Färgen är röd, men vill du ha den i
en annan färg kan det nog ordnas.
Du har väl sett min lilla kollektion.

Jag drar vinnaren sent på kvällen
den 15 december.

För 1 lott skriv en kommentar.
För 2 lotter skriv kommentar och länka
med bilden på din blogg.
Skriv hur många lotter du tar. 
Om du inte har blogg kommentera som
anonym och skriv din mailadress.

****

Vi har haft det riktigt kallt några dagar nu.
I morse var det –25 grader, men verkar
som det blir lite mildare i natt.
Vi har ca 1 dm snö och det är så vackert ute.

100_7884

Utsiktsbilden är tagen i söndags och tempen
var mellan 15 – 20 grader minus då.
Sjön är isbelagd och det gnistrade så vackert
på snön.

100_7883_00

Nu hoppas jag att det är många som vill
vara med i min utlottning.

En fortsatt fin adventstid önskas alla.

67 kommentarer:

Pleu sa...

En sån vacker löpare vill man ju såklart vara med och tävla om!

EvaL8 sa...

Hoppas jag vinner. Jag har länkat med bild på min blogg.

Mia sa...

Dina vackra löpare kan ju ingen motstå, men kylan hos dig, usch, vi har i varje fall någon liten grad varmare här.
Sköt om dig :)

Skaparglädje sa...

Jag vill vara med i din utlottning. Jag tar två lotter.
vi har också fått snö och kyla till Småland. Mätte snödjupet i går och det var 21 cm.
Kram!

Gunilla sa...

Hej Birgitta.

Ni har riktigt fint vinterlandskap ser jag.
Här har vi knappt 10 cm än.
Kyla har vi men inte så mycket som ni . Minus 13 på dagen har det varit.

Jag vill också vinna en fin duk av dig det skulle vara en perfekt julklapp till mig:o)


Kramen

Gunilla

Vform sa...

Hej Birgitta!
NU hoppas jag att det är min tur att vinna en så vacker löpare :O)
Färgen, ingen skillnad, alla är lika vackra !! Två lotter, tack !
Tänk att äntligen kom vintern, med sitt vackra ljus! Kölden behöver ju inte vara SÅÅ påtaglig ... -21 har vi nu!
God fortsättning ...
♥ KRAM!

Vävföreningen Kulturarvet sa...

Jag vill gärna vara med och vinna denna vackra löpare

Solvnotan sa...

Hej Birgitta.
Tror du man har turen med sig, att vinna en av dina fina löpare, skulle vara så roligt.
Kram från Lisbeth

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen, En underbar löpare som gärna skulle få pryda min skänk till jul. Jag tar en lott tack.
Ha en fin dag
Kram Agneta

Evas Pyssel sa...

Dina ripslöpare är så vackra och jag måste säga den röda är vackrast. I alla fall just nu . Jag såg fina vävalster på Bosjökloster i Skåne i helgen och då tänkte jag på dig.
Jag länkar i min sidebar. Brrr -25 klä dig varmt !!!!!!!!
Kram Eva

Hanna sa...

jag vill så gärna vara med i din mycket fina utlottning. Idag blir det bara en lott.
Kram
Hanna

Linn sa...

Mamma skulle bli överlycklig om hon skulle få en sån här löpare i julklapp! Den är jättesnygg! Jag är med på en lott:)

caisa sa...

Hej Birgitta. Snygg jullöpare
den vill man ju vara med och vinna, kommenterar och länkar alltså 2 lotter.
Kramisar Caisa

Anonym sa...

Jeg vil gjerne vare med,saa fint du vever,jeg tar ett lodd.Hilsen MaryAnn fra norway2@hvc.rr.com

Stubbetufsa sa...

En sjanse til å vinne en av dine løpere er ikke å forakte!
Jeg drar hjem til min blogg for å linke til deg!
Ha en fin dag, selv om den er kald!

Anonym sa...

Hej Birgitta!
Så fina löpare. Klart jag vill vara med i utlottningen.
Kram Gunilla

mellansystern sa...

Snygg löpare som jag gärna vill vara med om utlottning på

Kram från Babsan som var i dina hemtrakter förra veckan

Monica sa...

Ja, jag kan ju bara rekommendera din vackra löpare, som jag har mycket glädje av!
Jag vill gärna ändå vara med i utlottningen, för om jag skulle vinna, ska jag ge den till min syster, som har beundrat min så mycket!
Kram, Monica

Anonym sa...

Julfärger, jättesnyggt! Deltar gärna med en lott. Kylan har också bitit sig fast här i Finland, känns nästan som man skulle vilja gå i ide!
Inger

heather sa...

sign me up i love your blog and your beautiful woven items.:) happy holidays!

Anonym sa...

Hej
Här har snöat hela dagen, så nu börjar julstämning infinna sig. Då passar det bra men en sån fin jullöpare.
Snöiga hölsningar
Kerstin

Hamrånge slöjdare sa...

Hej Birgitta!
Jag vill jättegärna ha din fina löpare. Jag har länkat från min blogg. hoppas på tur! Kram

Skrålann sa...

Hei på deg! Du er så snill som lodder ut dine vakre ripsløpere. Jeg vil gjerne være med i trekningen, og hadde blitt glad for å eie ens annet vevarbeid i stedet for mine egne.

Ha ei fin adventstid. Beste hilsen fra Ann-Elin :))

Shelley sa...

That is so beautiful! I am a beginning weaver but would like to weave rep someday.
We usually have as much snow in winter but none so far.

Irené sa...

Jag vill gärna prova lyckan... Alla dina ripslöpare är jättesnygga var och en på sitt sätt, men jag är så svag för dom som går i lila:-) Jag länkar med bild från min blogg!
Kram Irené

mormor sa...

Hej Birgitta. Jag kan bara säja att din duk skulle pryda mitt hem. vill vill vill- vinna.
Jag har länkat till min blogg o vill ha två lotter, den ena får gärna va en vinst ;).
Kram Monika, som inte har det så kallt men snö ändå.

Ninne sa...

OHHH Måste BARA VAARA MED.. De är ju så fina underbara dina vävnader. Jag länkar i min sida o så chansar jag ju här =2 lottor Tänk om man kunde få en sån i julklapp? Kram
Ninne

familjen & inredning sa...

Hoppas du har en mysig advent,
självklart vill man vara med på en sån vacker löpare, har länkat till min blogg..

Adventskram Kicki

Anonym sa...

Hejsan jag vill gärna vara med din tävling! Har länkat från min blogg också! Ha en underbar dag! Kram Nina

Hantverkarglädje sa...

Jo jag skulle tacka till tusen om jag fick den löparen så jag prövar lyckan med en lott. Ha det skönt i stugvärmen.

Hovtuppen sa...

Du visar så många vackra vävar ,klart att det skulle vara roligt att vinna denna duk!Här snöar det dag ut och dag in,radion varnar ideligen för att ge sig ut på vägen om man inte måste.Snötäcket är säkert över 50 cm djupt nu

Brith Engman sa...

Underbara löpare och mattor du väver!

nattugglan sa...

jättefin löpare som jag gärna vill vinna!Länkar från min blogg..ha det bra!

Anonym sa...

Vilken lycka, om den hamnar hos mej. Jag har ingen blogg men en liten chans i alla fall.....
Man blir glad och får inspiration av din blog.
Kram Gunnel.

Önakullan sa...

Vilken fin duk. Ripslöpare är mina favoritdukar. Vill gärna vara med och vinns. Länkar från min blogg och tar gärna emot 2 lotter.

Anonym sa...

Hej Birgitta! Tyvärr har jag ingen blogg,men är inne och tittar på din varje dag eftersom den är mycket trevlig och att du väver så fina saker. Jag vill gärna vinna din julduk.
Ingrid

Mor Tuta sa...

Tittar in och kollar, det var ett tag sedan sist ser jag. Det händer mycket och mycket fina saker gör du.
Önskar dig en riktigt skön 2: advent
Kram Birgit

Monica sa...

Klart jag vill vara med på utlottning av en sådan härlig löpare. Är ju så förtjust i din lila. länkar till min blogg med en bild, ha en go advent i kylan, Kram Monica

Anonym sa...

Jag vill också gärna vara med i utlottningen av den fina duken.
Hälsar Margaretha G
margaretha.gustafsson@telia.com

Anonym sa...

Jag är gärna med :)
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Vilken vinter vi fick, här kom den väldigt snabbt. Och så fin löpare du lottar ut, jag är gärna med.
Önskar dig en fin andra advent
Kramar
AnnaMaria

ANJOZ sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen av din vackra ripsduk.
Den skulle passa på mitt julbord.
Önskar dig en fin andra advent.
Hälsar Annette

Anonym sa...

Jag vill oxå ha chans att vinna en så fin ripslöpare!
Ha en bra advent!

Ruth Bernssen Bø sa...

Ein slik fin rød løper var eg så heldig å vinna i fjor - men vil gjerne vera med på ei ny trekning.

No har eg og fått meg ein liten vevstol, eg håper eg snart får tid og lyst til å setja han opp og begynna å veva. Det har blitt lite handarbeide i det siste, mine armer vil liksom ikkje fungera heilt som dei skal.

God søndag

Annette sa...

Jättefina löpare jag länkar till min bligg.
Annette

Maj-Len sa...

En så fin julröd löpare vill jag gärna vinna.

God adventstid

mlaymark@gmail.com

bittan sa...

Vacker löpare du har gjort .
Visst vill jag vara med o tar en lott .
Trevlig advent !
bittan4@gmail.com

Snäckskalsdalen. sa...

Men så roligt!
Klart jag vill vara med och det blir med två lotter, ska lägga in det snarast.
Nu håller jag bara tummarna.
Utsikten är alltid vacker, det vet du att jag tycker, men på vintern med snö är den helt underbart vacker!
Agneta kram

Anonym sa...

Vilken fin löpare, vill va med i utlottningen/ Hälsn Annevi
annevi52@hotmail.com

Wivi sa...

Löparen är jättevacker och jag vill gärna vara med på utlottningen.

Anonym sa...

Jag är gärna med i utlottningen av den fina löparen Jag tar en lott
kram ullah
stortintresse@yahoo.se

Anonym sa...

En lott till mig på löparen Färgen gör mig glad
kaj
kajenn44@yahoo.se

Gørill sa...

Jeg tar gjerne ett lodd i juletrekningen din!

Anonym sa...

I always love your rep weave rugs, they are just beautiful. Hope I can be included in your drawing.

skapa och inreda sa...

Vill gärna vara med och pröva lyckan i din utlottning.
Länkar till dig så 2 lotter till mig.
Annika

Anonym sa...


Birgitta sa....

Vem kan motstå en sån utlottning! Du gör så underbara saker..
Kram från ostkusten!

Anonym sa...

hej
jag vill tävla om den utsökta löparen
vill ha en lott
ulla-isa
hagglundu@yahoo.se

Linneskåpslycka sa...

Här har vi haft en strålande dag med soool -härligt,landskapet ligger så vackert nu:))

är gärna med i din fina utlottning:)
1 lott tack
Ha en fin lucia:))
Kram till dej.

Sonja sa...

Jeg vil gjerne være med på utlodning hos deg. Dine vevnader er utrolig fine.
Linker til deg.

Black Iris sa...

Vilka ljuvliga vinterbilder du visar och självklart vill jag vara med på utlottningen.. Länkat har jag gjort så det blir 2 lotter för mig..

Kram Maidi

Marit Johanne sa...

Jeg har visst glemt å legge inn kommentar her,jeg vil selvfølgelig være med på muligheten til å vinne en av dine vakre løpere. Hvis jeg skulle være så heldig å vinne ville jeg gjerne ha en med lilla hvis du har, istedenfor rødt. Jeg lenker til deg på bloggen min.

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av denna fina löpare! Fantastisk fin, och fina färger som passar julen utmärkt.
Saknar blogg; linneamarianasholm@gmail.com

Tack för fin inspiration. /Maria

Anonym sa...

hej en riktigt härlig jullöpare jag prövar lyckan och är med i utlottningen.mona.martens@multi.fi

KataM sa...

Den är så fin, din löpare. Så klart att jag vill ta chansen att vinna den. Jag länkar på min blogg också, så det blir två lotter.

Katarina

Anonym sa...

Hej

Jättefin vinst, jag vill gärna delta i utlottningen med 1 lott.

Hälsar Carina
carina.engdahl@bredband.net

Felix sa...

Den vackra jullöparen får väldigt gärna flytta hem hit! Så jag länkar med bild och tar 2 lotter. Hoppas förstås på en julklappsvinst... ;-)

God Jul!
Elisabet

mest virkat sa...

En anmälan i sista sekund! Vilken vacker löpare. Länkar från min blogg så 2 lotter tack! Kul att hitta hit!