lördag 1 januari 2011

Nytt år – nya möjligheter

Då har vi fått vända blad i almanackan och
ett nytt år är påbörjat
med nya utmaningar och möjligheter.
Vi får hoppas det blir ett glädjefullt år
med många roligheter.

Jag fick en liten förfrågan från en av mina
bloggvänner.
Hon undrade hur mycket jag vävt under 2010.

Jag har en liten bok, där jag skriver in
allt som jag varpar och jag har tittat
igenom den nu och kommit på allt
roligt som jag vävt under förra året.

Det jag har vävt mest av är gardiner
och panelgardiner.
Där har jag varpat 145 meter.

100_0827

På andra plats kommer ripsmattorna,
där jag varpat 45 meter.

Därefter är det ripslöpare med 43 meter.

 100_2365

På fjärde plats är det trasmattor
med 26 meter.

100_4453 

Sedan har det blivit 8 meter grytlappar
och 6 meter kakdukar.

100_1098 

Det var en liten sammanfattning av vad jag
åstadkommit 2010.
Det har trots allt blivit några meter,
även om jag inte varit så flitig som jag
brukar.

***

Nu är det nytt år och nya vävar som ska
planeras och räknas ut.

***

Tack också för alla trevliga nyårshälsningar
som jag fått.
Utan er vore inte bloggen något.

Hoppas att ni fortsätter att hälsa på hos mej
och skriv gärna en liten hälsning,
så jag vet vilka ni är som brukar
titta in utan att kommentera.
Så kan jag också få lära känna nya vänner
och besöka era bloggar.

***

Hörs snart igen.

Tjingeling

tjingeling

 

43 kommentarer:

Viola sa...

Nog är du flitig alltid vid din vävstol, det har jag förstått och åtskilliga m har det ju blivit, hoppas få se dig här under 2011, ha en fin kväll, kramen

Anita Tørmoen sa...

Det var jammen litt av en lengde!! Dine panelgardiner er rålekre altså:)

Lindha sa...

Det var inte dåligt!!! Snacka om distans! Och vilka fina gardiner, mattor och dukar du skapar!

God fortsättning!

Kram Lindha

Ulla sa...

Oj,oj,oj vilket årsresultat och dessutom så fina. Det ska bli trevligt att följa 2011 års produktion. Imorgon bär det av hemåt för oss och då får jag nog sätta mig i vävstolen med mina nya handdukar.Vi hörs....

Ninne sa...

Inte alltid jag komment. men jag måste gå in med jämna mellanrum för att beundra dina fina verk.
Ska försöka o säga hej iaf.
Ha nu ett gott väv-år 2011 o lycka till med alla dina fina nyskapelser.
KRam Ninne

Mor Tuta sa...

Det var ganska många meter du varpat och vävt. Bra gjort.
Ha en skön fortsättning på helgen.
Kram Birgit

Gunilla sa...

Härligt Birgitta du är nog som tanten som är längst ner på inlägget.

Otroligt vad många meter du vävt.

Men flitig som en myra är du ju.

Ha ett fint vävår.

kramen/Gunilla

Uttan sa...

Gott Nytt År!

och vilka mattor Du väver alltså.....gardinerna och köpare ja allt.........
Jisses vad mycket Du gjort på ett år.
Önskar fortfarande att få se Dig väva på riktigt...live ;)

Ha det Gott!
Kram!

Stina sa...

En stor bamsekram från Dalarna till dig gumman. Klart att man vill fortsätta att traska in här och se allt fint du visar.:-) Kram Stina

Skaparglädje sa...

Vad klokt av dig att ha en bok där du kan anteckna allt du vävt. Det är så roligt att gå tillbaka och minnas och var mycket du hunnit med under året.
Jag kommer att fortsätta att besöka din fina blogg, var så säker.
Kram Anne-Lie

Skogslyckan sa...

Oj vad flitig du varit. Jag har just lagt in min 3300 vara i butiken sen i april! God fortsättning!
Kram Pia

Monica sa...

Åhh! Jag är IMPONERAD.
Det låter som en omöjlighet för mig att hinna så mycket på ett år, men vad vet jag...
Den där blå ribsmattan; om du någon gång gör en löpare i dom färgerna, så är jag en stark spekulant...
Nu får jag önska dig en riktigt god fortsättning på det nya året!
Nyårskram, Monica

Ruth sa...

Et riktig Godt Nytt År til deg også Birgitta. Tusen takk for alle koselige kommentarer i året som gikk og for alle hyggelige bloggbesøk i bloggen din. Stor klem fra meg.

Ruth Bernssen Bø sa...

Så flittig du har vore i løpet av året.
Det er først når man noterer sine gjeremål at ein ser kor mykje som eigentleg er gjort.
Eg skriv treningsdagbok - jammen har eg gjort mykje, som eg nesten har gløymt at eg gjort.....

gunnelsvensson sa...

Oj så många meter du har vävt! För att inte tala om allt jobb med uppsättning! Gott Nytt År!

Ann Granlund, textiltryckare sa...

Det låter otroligt mycket, imponerande. Skulle faktiskt vara roligt att ha allt man gjort uppskrivet, men det lyckas inte för mig.En riktigt fin fortsättning på det nya året :-)

Tovepia sa...

Godt nytt år til deg!!
Sannelig har du vevd mye flott, så all grunn til å være fornøyd med fjorårets produksjon;)
Regner med veven din vil produsere flotte vevnader også dette året.
Ha en god søndag, klem fra meg;)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hej! Ser du är från Värmland...me to, men bor i Norge nu.
Har länge letat efter en trasmatta till mitt kök. Har du på lager som du säljer eller tar du beställning?!

//Anna

Vit som snö sa...

Härligt att se tillbaka på sitt år och upptäcka vad mycket man faktiskt hunnit trots att man ibland tycker att tiden rusat från en...
Önskar dej God fortsättning på 2011!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Marie//Tekla Maräng sa...

det vart en himla massa meter tillsammans. Mycket snyggt som har fastnat på min näthinna.
God fortsättning på 2011:)

Anonym sa...

Hej Birgitta Gott nyt År!
så manga meter har du vävt filtig flitig,och tusend tack för visa alla dina fina bilder .
God fortsättning på vävåret 2011.
kram Patricia

Hantverkarglädje sa...

Flitiga Lisa kan man gott säga. God fortsättning på det nya året.

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

God fortsättning Birgitta!
Även om du menar att du inte varit så flitig som du brukar så tycker jag att det låter som att du fått väldigt mycket vävt!
Kram Pernilla

Lilli sa...

Wow, det var mycket du har hunnit med på ett år! Det var en kul idé att skriva upp allt man varpat. Har aldrig gjort det. Men jag brukar fotografera färdiga textilier och dokumentera kvalitén. Men vet inte hur många meter det har blivit genom åren :) Ha det gott!

Fröken Tindra sa...

Oj, vad du legat i! Kul! Min mormor vävde mycket och det är så roligt att ha saker hon gjort. Trasmattor, olika dukar, pläd och bonad bl.a. Fina minnen. Riktigt hantverk! Skall bli kul att se vad du hittar på i år.
God fortsättning!
Kram!

Lauras gård sa...

Oj, vad mycket du har vävt under året! Här har den röda jullöparen som jag köpte av dig till förra julen legat på bordet under hela julen. Det är min favoritduk och jag är så glad att den klarat sig utan utspillda glas och sådant som hör en barnfamilj till... Men nu är julen över den och ska få sig en tvätt. Kram Stina

Charlotte sa...

Inte varit så flitig som jag brukar! Haha! Tycker du varit väldans produktiv. Önskar jag hade lite av din ork. Just nu är jag bara trött och jättesnuvig.

Synnøve. sa...

God fortsättning säger jag med.
Det var några meter du gjort. Imponerad alltså. Gillade den blå ripsmattan.

Här gör vi inte många knop ännu. Hostan är så seg. Men skidorna ska snart upp från källaren. Hoppas nu att det inte blir så kallt bara. Lagom idag. Bara 6 minus.
Nu får du ha en fin dag. Här blir det snart en kopp kaffe framför tvn. Måste kolla skidorna om det är nått idag.
Kramen Synnöve.

Black Iris sa...

Mäkta imponerad blir jag över allt du gjort. Helt fantastiskt.
Ha nu ett fortsatt gott vävår och ha det jättebra.

Kram Maidi

Anonym sa...

Imponerande!! Verkligen!
Tycker så mycket om färgerna du använder när du väver.
Ser fram emot att få följa dig och din vävning under 2011. Själv hoppas jag på att jag äntligen ska komma igång med att väva =)
kram Majsan

Jorun sa...

Takk for besøk og hyggelig hilsen.
Ønsker deg alt godt i det nye året!
Du har jammen vært dykig i året som har gått.
Håper vi får se mye spennende dette året også!
Kommer stadig på besøk!

Roses & Angels sa...

God fortsättning på dig med. Du har hunnit väva många metrar under 2010. Ser så framemot vad du har att erbjuda under 2011 och jag är helt övertygad om att det kommer att bli en massa vackert igen. Önskar dig ett fint år 2011 KRAM

Bestemor Drillo sa...

Ønsker deg alt godt i det nye året!
Gleder meg til å følge med på alle dine vevnader!
Klem!

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine ting du har vevet.Nydelig.Vil ønske deg et riktig Godt Nytt år.Klem fra Bodil.

Marie sa...

Eg er mektig imponert over alt du har vevd i året som gjekk!

Ønskjer deg eit godt og kreativt nytt år :)

Klem :)

Maria sa...

Jag tänker: WOW. Och så säger du att du inte varit så flitig som du brukar. Tycker att det låter som om du vävt massor.

Nyanser av vitt sa...

Du är flitig och väldigt väldigt duktig
God fortsättning på nyåret.
Kram Agneta

Sjabbig men chic sa...

Det är ju massor av meter. Du är helt fantastiskt. Vilken energi och vilken passion för det du gör och dessutom så är du en kvinna som jag tycker väldigt mycket om!

Kramis Lisa

Gudrun sa...

Så otroligt flitig du är och så mycket snygga saker du har gjort.
Hoppas att det går riktigt bra i vävstolen i år och att din rygg får må bra.
Kramar från mig.

MalinSj sa...

Det var många vävar. Bara dina axlar och kropp klarar detta. God fortsättning på det nya året och hoppas vi får se lite nytt under 2011. Kram MalinSj

Evas Pyssel sa...

Man blir verkligen imponerad av din skicklighet i vävkonsten. och mängden !! Snygga kompositioner och färgval. Proffsigt !! Den turkosa mattan skulle gärna få flytta hem till mig. Ha en trevlig helg ! Kram Eva

Plupps krypin sa...

Otroligt kreativ! Jag blir riktigt avundsjuk. Så fina vävar du gör.
God fortsättning
Yvonne

Gudrun sa...

Hej vännen!
Hoppas att det är bra med dig.
Kramar från mig.