lördag 2 mars 2013

UTLOTTNING – snart 100.000 besök

Jag hoppas att ni vill vara med och fira
hos mej.
Nästa vecka är det 4 år sedan jag började
blogga och det har varit 4 innehållsrika år.
Jag har fått lära känna många duktiga och
trevliga personer från både Sverige och utomlands.
Ni har uppmuntrat och kommit med många
positiva kommentarer till mej.
Jag hoppas, att ni vill fortsätta följa
med vad som händer i min vävstuga.

Jag ser också att min besöksräknare snart
passerar 100.000 besök.
Helt otroligt, kunde aldrig tro det när
jag började med min blogg.

Jag har funderat lite på, vad jag ska ha
som vinster.
Jag håller på att väva ner min ripsväv,
som suttit i vävstolen ända sedan augusti.
Så det kommer att bli något blått och
det är ju flott.

grytlappar

Vad det blir får vara en liten överraskning
så länge.

Tävlingen pågår till den 16 mars 2013 kl. 22.00.

Vi gör som vanligt:
Kommentar – 1 lott
Kommentar och länk med bild på bloggen –
2 lotter.
Skriv hur många lotter du tar.

Du som inte har blogg, men ändå vill vara med
i utlottning måste skriva mailadress, så jag
vet vem det är om just du vinner.

****

Just nu gör jag uppehåll med den breda
ripsväven. Inslagsgarnet ligger på posten
och väntar på mej. Men känner inte för
att åka 2 x 2 mil för att bara hämta det.

Nu önskar jag alla en trevlig söndag.

Tjingeling

57 kommentarer:

Anonym sa...

Congratulations on four years of blogging. I enjoy reading your blog and looking at all the beautiful rep weaving you do.

Anonym sa...

Heja heja Birgitta
Inte konstigt att så många besök har varit på din blogg.
Den inspirerar många!
Vill gärna ha en vinst tack så jag önskar en lott tack!
lottavavare@gmail.com

Lotta

Vävföreningen Kulturarvet sa...

Det är klart att man vill vinna en av dina fina vävar.

Solvnotan sa...

Hej Birgitta. Vad bra att det löste sig med din matta. Aldrig kul när det krånglar. Tänk så många bloggare du haft på endast 4 år, men du har alltid så fina alster på din blogg och så bjuder du på vackra bilder också. Jag är gärna med på ditt lotteri. Kram från lisbeth.

Bossa sa...

Hei. Bossa ønsker å være med. 1 lodd. Ha en fin søndag. Klem.

Eva-Lena sa...

Visst vill jag vara med och gratulera dig till en mycket fin blogg. Jag vill gärna vara med i utlottningen och tar två lotter!

Anette C har en annan vävstuga, vi har minst tre vävstugor i centrala Västervik.
Kramar Eva-Lena

mormor sa...

Naturligtvis vill jag vara med på ditt fina lotteri. Din blogg är en glädje att läsa i, så mycket fint och inspirerande.
jag länkar till min blogg= 2 lotter.
Kram Monika.

Nästansjö vävförening sa...

Hej kul med så många besökare och det är ju helt klart värt att firas. Självklart vill vi var med och då med 2 lotter. Linnea

maliz sa...

Grattis till så många besökare i bara 4 år!
Men förvånad är jag inte, eftersom din blogg med sina sköna vävar är alltid mycket inspirerande.
Tack ska du ha!
maliz

Lappeklipp sa...

Jaaaa, jag vill också vara med i ditt lotteri och håller tummarna så att de blånar (ton i ton med din väv, hi hi)

Monica sa...

Grattis till 4 år och 100.000 besökare! Det är ju fantastiskt!
Jag vill förstås gärna vara med på din utlottning, men eftersom jag är dålig på att länka, så får jag nöja mig med en lott!
Dina vinster är ju alltid så fina, så jag hoppas ändå...
Ha en fin söndag, kram, Monica

Emileitha/Tarja sa...

Gärna 1 lott, om jag får.
Jag är inte kunnig i detta med vävande, är så imponerad av er som kan. Grattis o god fortsättning med din blogg

Hamrånge slöjdare sa...

Grattis till dina 4 år!!
Jag vill gärna vara med och vinna hos dig. Tar två lotter.
Kram

Evas Pyssel sa...

Nu måste det snart vara min tur att vinna något och det vill jag väldigt gärna göra hos dig. Och överraskningar är det bästa som finns. Jag länkar som vanligt och såklart stort grattis till så många besökare .
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till 4 framgångsrika år i bloggvärlden - det är jättekul att blogga och knyta bloggkontakter och lära sig en massa!

Så självklart vill jag vara med och tar tacksamt emot 2 lotter, jag sätter in bilden och länkar också!

Agneta kram

Anonym sa...

Grattis till alla besök! :)

Tar en lott!
Kram Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

bittan sa...

Grattis till 4 år som bloggare.
Det blir en lott för mig.
bittan4@gmail.com

Stubbetufsa sa...

Gratulerer med jubileum!
Jeg vil gjerne være med, og jeg linker til deg med bilde!

2 lodd.

Irene Lundell sa...

Hej Birgitta,
Blått är flott! Inte minst dina vackra ripsvävar. Det skulle bli finfint hemma hos mig. Såklart jag vill vara med i din utlottning. Lägger också upp en länk från min blogg, det blir två lotter :-)

Och grattis till många besök på din fina och inspirerande blogg! Hoppas du fortsätter i samma stil.
Hälsar Irene

Christina sa...

Jag vill gärna vara med på din utlottning. Jag tar två lotter och länkar från min blogg. Samtidigt vill jag gratulera till dina 100.000 besökare.
Christina

mellansystern sa...

Grattis till alla dina besök på din blogg. Inte konstigt alls när du väver så fina saker

Irené sa...

Jag säger också Grattis till så många besökare på din blogg och vill gärna vara med i utlottningen!
Kram Irené

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med på utlottningen.
Du inspirerar många med
dina fina vävar. 1 lott
Kerstin
solengen.21@telia.com

Pleu sa...

Grattis till födelsedagen och besökarantalet. Jag kniper en lott!

India sa...

Klart att vi ska fira dina 100 000. Jag har lagt en annons hos mig och så hoppas jag på att mina 2 biljetter ger man en chans. Snygg bakgrund förresten. Jag måste nog också byta snart, lite less på mitt utseende!! Dags att piffa upp sig !

eWa sa...

Hipp, hipp hurra för dina 100 000 besökande - inte konstigt, din blogg är ju så härlig och inspirerande !
Vill gärna vara med !! Jag länkar till min blogg :)

Ruta Ett sa...

Vad glad jag är att jag hittade hit! Jag vill också vara med på 2 lotter!
100000 besökare inger respekt!
Jag länkar till min blogg!!

Sirpa sa...

Hej! Jag vill gärna vara med i din utlottningen! Länkar från min blogg, 2 lotter!
Har en skön onsdag!
Kram Sirpa
Ps. Jag har också en liten påskutlottning just nu!

KataM sa...

Då gör jag ett nytt försök att vinna hos dig, då. Länkar från bloggen, så två lotter.

Hoppas att du fortsätter att blogga länge än. Här finns så mycket inspirerande och vackert att titta på.

Katarina

Svarta Malin sa...

Åh! Jag önskar att jag hade möjlighet att väva jag också!
Hoppas på tur att vinna något av dig istället! En lott till mig.
Tack för ditt besök hos mig och grattis till alla dina besökare!

Svarta Malin sa...

Åh! Jag önskar att jag hade möjlighet att väva jag också!
Hoppas på tur att vinna något av dig istället! En lott till mig.
Tack för ditt besök hos mig och grattis till alla dina besökare!

Sirpa sa...

Hej! Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Lycka till!
Kram Sirpa

Gunilla sa...

Stort Grattis Birgitta.

Tiden går så fort när man har roligt.
Jag har ju fått många tips och råd av dig.

Jag vill hemskt gärna vara med på din utlottning.
Jag tar 2 lotter och hoppas på en riktigt stor tur.

Ha det gott
Gunilla

Linneskåpslycka sa...

Grattis till så många besökare:)
Kul att läsa om dina projekt:))

Jag tar en lott och hoppas på turen:))
Stoor kraam Tina

Black Iris sa...

Visst vill jag pröva lyckan hos dig igen. 2 lotter tar jag för länkat har jag gjort..

Kram Maidi

nattugglan sa...

grattis till de 4 åren!! Ja visst är bloggvärlden häftig.. jag undrar vad jag gjorde före man började blogga.,,,hihi...Jag är gärna med..länkar gör jag oxå..o hoppas på tur./Kramar.

Anonym sa...

Alltid lika kul att titta in på din Blogg. Att vinna vore ju Toppen. Hälsn. Gunnel. gunnord@tele2.se

C De-sign sa...

Hej och VARMT GRATTIS! Ja, du har verkligen gjort dig förtjänt av alla besökare! Så fina saker som du tillverkar! Jag njuter ju av min fina julduk.....
MEN det hindrar ju inte att jag håller tummarna som "bara den" ......jag tar en lott, ( eftersom jag inte vet hur jag länkar från iPaden.....det tar lite tid att lära sig allt!!!)
Önskar dig ytterligare MÅNGA HÄRLIGA GIVANDE bloggår
Kram fr C

Anonym sa...

Hej!
Hittade just hit till denna trevliga blogg.Fick just inspiration till att börja på ett virkat sängöverkast när jag såg ditt. :-)
Vill gärna ha en lott.
evalotta78@hotmail.com
Hälsningar Eva

Marianne / Kristdala vävstuga sa...

Hej Birgitta,

grattis att du hade så många besökare! Får erkänna, att jag var ofta där och läste i din jättetrevlig blogg och hittade inspiration.

Ska länka från vår vävstuga-blogg = 2 lotter

Hälsningar

Marianne

Anonym sa...

Grattis. Vill såklart vara med och tar en lott.
Maria K
(maria.karlsson@edu.lycksele.se)

Annik-Snor sa...

Forstår godt at du har så mange besøk. Du lager nydelige ting.

Skaparglädje sa...

Oj, nu är jag ute i sista minuten. Men självklart vill jag vara med jag tar två lotter.
Kram!

Anonym sa...

Hej Birgitta, grattis till dina manga besökare,jag vill gärna vara med och tar en lot.
Kram Patricia

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Grattis till alla besökare! Jag vill gärna ha en lott!

Minna sa...

Hej och Grattis :)
Fin utlottning! Jag tar en lott.

(minnapo1@gmail.com)

caisa sa...

Hej Birgitta. Grattis till
100 000 besök.
Klart jag vill vara med och tävla
tar 2 lotter.
Kramisar Caisa

Anonym sa...

Jag tar en lott på dina fina vinster, jag är en trogen besökare som väver till familjens behov.
kerstin.jonasson@trangsviken.nu

Pockethexan sa...

Åh vilken snygg duk den skulle passa perfekt på vår skänk där vi nyss (med stort motstånd) tog bort vår röda ripsduk med svarta fransar o en silvertråd invävd.

Jag tar 2 lotter o håller tummarna att jag vinner skönheten, för den här blev jag så kär i <3 <3 <3!!!

Kramis från Pockethexan som även skriver om böcker som kan vara inspirerande för er som väver:

http://pockethexorna.blogspot.se/2012/12/julens-boksnackis.html

Vform sa...

Grattis till alla dina besökare!
Vill jättegärna vara med och vinna ditt pris!
Två lotter, tack!
Kram Vivan

Hovtuppen sa...

Alltid roligt att se dina vackra välgjorda vävar ,klart jag vill vara med på 1 lott kerstin

Anonym sa...

Hej!

Uppskattar verkligen din blogg. Den enda jag följer regelbundet.. Jag är gärna med och tävlar om dina fina saker.
Ha det så gott!

En annan Birgitta på ostkusten

susanne sa...

Gratulerar! Inspirerande bilder har du!En lott tack!/Susanne

Anonym sa...

Hej Birgitta! Ingrids väninna här, från Skåne. Brukar gå in och titta då och då, men lämnar sällan några avtryck... Men nu såg jag din fina tävling så då kan jag självklart inte låta bli att lämna en kommentar. Har dock ingen blogg. Hälsningar från Yvonne

Zandra- Gravid, Mitt liv på landet sa...

1. Åh, jag vill jättegärna vara med! :) <3

2. Har tipsat på min blogg här:

http://zandrasnyadagbok.blogg.se/2013/march/tavling-163.html#comment

Nu kan jag bara hålla alla tummar & tår jag har, det hårdaste jag kan! <3 :)

zandra_svantesson@hotmail.com

Felix sa...

Grattis till 4 år i bloggvärlden och så många besökare! Åh, tänk om man hade turen att vinna något fint hos dig... ;-) Jag länkar med bild för dubbel vinstchans, och tar alltså 2 lotter.

Vårvinterhälsningar
Elisabet

MarJE sa...

Gratulerer med 4 års jubileum. Så flott gåve du loddar ut.
1 lodd på meg.
God helg, frå MarJE.