fredag 5 mars 2010

Hemlig vän och awarder

Hej på er allesammans!

Solen lyser på mej nu varje dag.
Igår var det fullt i
postlådan igen.

tulip-myblog

Det var min HEMLIG VÄN,
som skickat ett paket med så
läckert innehåll.

Jag tror att allt att ni är lite nyfikna
på vad paketet innehöll.

Det allra läckraste garn och
precis i mina färger.

100_2975

Dessutom var det beskrivning på hur jag
ska sticka en tjusig sjal av garnet.
Men garnet får ligga till sej lite först.
Vill titta och känna på det också.

Dessutom fanns det en liten fin bok
och tändsticksaskar
och en liten fin tavla.

Alltsammans är så fint och jag blev så
GLAD
för allt jag fick.

TACK snälla HEMLIGA VÄN som prickat
så precis vad jag tycker om.

******

Dessutom har jag fått
TVÅ AWARDER
av mina härliga bloggvänner.

rosenvante

.
Ett stort tack till

Rosenvante
och
Ingelapingela

som har gett mej denna fina award.

Nu är det ju meningen att jag ska ge den till
några av er, men
jag väljer att ge den till alla som skriver
kommentarer till mej.

Det är så roligt, att det är så många som besöker min blogg
och jag hoppas att det är fler som vill
skriva kommentarer,
så jag kan besöka er också.

Nu önskar jag alla en mysig fredagskväll.

Kramisar Birgitta

 

41 kommentarer:

Havfruen sa...

Grattis med award:) Flott gave fra din hemmelige:))
Nyt fredagskvelden, klem fra meg:)

Gudrun sa...

Grattis Bigitta!
Vilken härlig inställning du har, jag menar att du vill att folk skall lämna en kommentar så du kan besöka dem också. Gulligt, tycker jag och ett fint skäl.
Du är duktig på att besöka,
Ha en jättego kväll.
Kram

Mor Tuta sa...

Ha en skön fredagskväll och helg. Vilket härligt garn du fått. Jag har handlat garn som ska bli mössor så småningom. Så ska jag vila efter en intensiv vecka med småfolk.
Kram Birgit

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Men Gud så trevligt och så snällt gjort, bara till dig.
Tänk att du har en hemlig vän,coolt.
Vännen vet säkert att du kan göra något fint av garnet.
Hoppas du får en härlig helg Birgitta.
Kram från till vän.
Zara

Skaparglädje sa...

Tack för den fina awarden.
Trevlig Helg!
Kram Anne-Lie

Stubbetufsa sa...

Så fin pakke, Birgitta!
Du har en koselig hemmelig venn!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Gratulerer med fin pakke.
Koselig du likte sjalet mitt. Jeg begynte med 5 masker. Så øker jeg med kast etter første maske og før midtmaske på hver pinne. Det blir det samme som å øke 4 ganger annenhver pinne. Da slipper jeg å tenke på hvor jeg er i strikkinga. Fint når man ser tv eller snakker med noen :) På http://www.garnstudio.com/index_lang.php finner du mange fine oppskrifter, også på svensk. Lykke til.

Stina sa...

Det är du värd du lilla Väv-Lisa.;-) Kramis

Marie sa...

Dette ser kjent ut :)
Eg trur din hemmelege venn er ei god venninne av meg :)))

Nydeleg gåve du fekk :)

Anonym sa...

Hei.Gratulerer så mye med kjempe fin gevinst og Award.Deg fortjent.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil...♥♥

Monica sa...

Grattis till ännu en vinst! Du är ju en riktig "turgumma"!
Kram, Monica

Bonnfrua sa...

Hej!
Javisst finns båda cafeerna kvar i Kisa! Och Richts gör fortfarande de bästa semlorna! ;-)
Mattan du väver nu är så jättefin, ja gardinerna också alltså... men det är ngt visst med trasmattor. Hemvävda!
Kram

Janne i Fagerlia sa...

Trivelig med pakke i posten, især når innholdet er så flott som dette.

Ruth Bernssen Bø sa...

Gratulera med awarder. Så flott pakke du har fått frå din hemmelige venn.

God helg.

Ulla sa...

Grattis igen! Alla fina priser måste ju bero på att du är värd dem. Jag såg gardinen under presenten, den såg helt fantastisk ut. Tänker på lite öppet fönster och lätt sommarvind. Trevlig helg!

charlotte sa...

Gratulerer med pakke og awarder, det har du virkelig fortjent! God helg!

Rosenvante sa...

Vilka vackra kort du fått.
Att komma hit och titta på dina underverk är en fröjd för ögat ska du veta. Inte konstigt att du fick två awarder, för den här bloggen är verkligen inspirerande.

Mia sa...

Solen skiner här också, är det inte underbart med lite takdropp, vi går åt rätt håll. Likaväl är det inget kul idag, för nu står gubben till slut på taket, usch det innebär stora vallar runt huset, skadade buskar och träd, iår igen..
Grattis till allt det fina, det värmer säkert lika mycket som vårsolen :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till Awarden. Och din hemlige vän har gett dig en så fin gåva. Det kommer och bli en fin sjal i den färgen. Som en riktigt blå himmel.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Käranån sa...

Men så fin present du fått av din hemlige vän!! Grattis till Awarden!
Tack för kommentaren om mitt bloggnamn!

Roses & Angels sa...

Hej goa du! Hoppas du haft samma underbara vädet som vi här hela dagen! Gjorde som du skrev! Njöt av tillvaron HELA dagen och har bara slappat idag och njutit av solen ute med man och barn! önskar dig en trevlig lördag kväll kram

Uttan sa...

Mysigt med paket och så spännande med en hemlig vän.Så fina saker Du fick oxå.Så bra att Du fick en beskrivning med spännande att få se resultatet.

Ja ha banan e såå bra,,,men nu är ju mina lite väl bruna tycker Jag.
Köper Jag bananer i gen får nog Mannen "spunk" ;o)

Kram! så här på Lördag kvällen.

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

India sa...

BIRGITTA DETTA MÅSTE DU LÄSA!
Var inne på en sida som heter: inflytande.se Där rankar man bloggar hur inflytelserika de är.
DIN blogg min vän är inflytelserik! Endast 28% av svenska bloggar är mer inflytelserika än din!!! Du har plats 4160 av 14663 rankade bloggar.
GRATTIS vilket super år!!!!

promenader på landet sa...

Hej vännen och grattis till dinaward den är du och din mysiga blogg värd! Må så gott! Kram Maria

Bea sa...

Hej Birgitta!
Grattis till både din Award och presenten från hemlige vännen!
Du förtjänar verkligen uppmärksamheten och så mycket fint det fanns i paketet.
Trevlig kväll! /Bea

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Tack för titten i min blogg, det uppskattas alltid när du hälsat på mig.
Nu vill jag bara önska dig en fin helg.
Kram Zara

Bestemor Drillo sa...

Grattis med spennende gave og Award!
God helg og kram fra meg;))

Märta sa...

Grattis till Awarden! Du är verkligen värd dem!
Härligt med små presenter ibland, kommer säkerligen att bli en fin sjal.
Vi har haft en solig men lite blåsig dag idag. Dagsmeja har vi nu börjat få så kanske att våren är på väg.
Kram! Märta

Ruth sa...

Gratulerer. Så herlig med flotte presanger i posten og gode venner - om de nå er hemmelige eller ikke. ;)

Ha en flott uke.

vadmalen sa...

Grattis till dina vinster och awards. Jag bara väntar på min tur någon gång. Man vet ju inte någon gång kanske..
Kram
Birgit

Stubbetufsa sa...

Hei, Birgitta!
Så fint at du har brukt lua jeg sendte deg! Hyggelig var det!
Stor klem til deg!

Unknown sa...

Grattis till awarderna o gåvan från din hemlige vän!
Kram!

Viola sa...

Vilken lycka att få ett sådant fint paket i brevlåda, hoppas helgen varit skön, här snoras det för fullt så det blir att bli hemma ifrån skolan imorgon, ha en bra måndag, kram

Anki sa...

Grattis till din award! Vad roligt med en hemlig vän, å vilka fina gåvor...Vilken härlig färg på garnet, nu kan du ju sticka dig en sjal att lägga om axlarna i sommar...om det blir nån sommar vill säga, hmm! Jaja, man får inte tappa hoppet, solen skiner ju...men det är alldeles för mycket snö!

Hoppas du har en bra dag vännen!
Kram kram!

Nyanser av vitt sa...

Hej Tjejen
Grattis till fin award och tack för att jag fick den :O)
Ha en fin dag
KRAM

Lotta-livets väv sa...

Läckert garn! Nu blev jag riktigt sugen på att skaffa ett sånt garn också.....ja, jag vet...obotlig längtan-att-skapa-nya-grejer.....
Tur hade du i utlottningar också!
Ja, jag ska inte klaga jag har ju vunnit på två utlottningar och även liksom vunnit utan att ta lott, så det kan gå ibland! *fniss, fniss*
Solen skiner och det är riktigt härligt ute.....
fast nu är det jobb som gäller och jag måste ta tag i allt som blivit liggande det dagar som jag varit ledig.
Kramelikram
/Lotta

Jenny sa...

Hej Birgitta!
Vad trevligt med paket i brevlådan och awarder på bloggen:)

Ha en bra vecka!

Kraam Jenny

Fånga dagen sa...

Hej där!
Vad mysigt med en hemlig vän va.
Som dessutom skickar ett så läckert garn, verkligen våriga färger man blir glad av.
Undrar om du har lika vackert väder som vi har här, det är ljuvligt vårväder.
Kram Lena

Jorun sa...

Så fin hemmelig venn - gave du har fått! Nydelig garn.
Så snøen begynner å smelte hos deg?
Her trodde jeg også våren var kommet, men i dag er det "vintervær" igjen her...

Lilli sa...

Hrj Birgitta! Förlåt att jag inte svarade på dina kommentarer på min blogg. Var helt novis med bloggandet då(och är väl ännu..)Jag blev väldigt glad för dina kommentarer, ska du veta. Synd att jag inte lät dig veta det då. Har själv erfarit hur trist det är att inte få minsta livstecken från den blogg man följer och kommenterar.
Dina vävprodukter är verkligen fina :) Hälsningar till dig!