tisdag 6 november 2012

Gardiner

Jag väver fortfarande gardiner.
Är snart klar med min senaste uppsättning
på 18 meter.

Det är svart varp med silvergrått
lininslag.

Vintern regnade bort förra veckan.
Men det var glashalt på vägarna häromkring
flera dagar.
Idag har det kommit lite pudersnö igen.
Det är minusgrader ute och fruset.

Jag har haft trubbel med mitt tangentbord.
Så jag har inte kunnat skriva något
senaste veckan.
Men idag har jag inhandlat ett nytt och
nu funkar alla siffror och bokstäver igen.
Det är alltid något med det tekniska och
jag är inte så bra på det.

Hörs snart igen.

Kramelikram

 

13 kommentarer:

Irené sa...

Så stiliga gardiner du väver... men kära nån vilket arbete innan du betat av en så lång varpfläta!
Kram Irené

Eva-Lena sa...

Så snygga gardiner du väver, ja stiligt som allt du väver !!!
Kramar från Småland

Annik-Snor sa...

Du vever veldig mye fint, stilige gardiner

Snäckskalsdalen. sa...

Vacker gardin! Stilfull. Du väljer alltid så vackra färger, eleganta och ibland lite nationalromantiska som jullöparna, dom röda och gröna.

Pudersnö, härligt, fast helst vill man ju att om den väl kommit får den gärna ligga kvar vit och fin.

Här bara regnar det....fortfarande.

Agneta kram

Linneskåpslycka sa...

Ursnygga gardiner stilrena - me like:))

Här har det varit ruggigt värre ett tag - blött och grått.
Men idag skiner faktiskt solen :o - härligt:)Bara att njuta.

Ha det bäst och kram till dig:)

Hamrånge slöjdare sa...

Fina gardiner. Ser så skira och härliga ut. Här har varit sol i två dagar nu, men blåsten är så kall.
Det är inte roligt när tekniken krånglar. Jag har så svårt att komma in på andra bloggar, det här var 4e försöket hos dig. En del kommer jag inte alls in på.
Kram.

Monica sa...

18 meter gardin - det var inte dåligt!
Den ser verkligen stilren och snygg ut!
Här är fortfarande ca 10 grader på dagarna och ett par plusgrader på nätterna!
Ha det så bra, kram, Monica

charlotte sa...

Veldig lekre farger, så elegant! Vi har også hålke og det er nesten umulig å bevege seg utendørs uten isbrodder.
Klem fra nord

mormor sa...

Wow, vilka kanonsnygga gardiner, så himla stilfulla!!!
Vad du hinner!!
Här har vi fortfarande höst, varannandagsväder, regn en dag, lite sol nästa...i bästa fall...;).
kramar Monika i Nybro.

caisa sa...

Hej Birgitta. Gardinerna är ju
jättesnygga men när jag tänker 18 meter, hjälp skulle inte klara det-
Kramisar Caisa

Monica sa...

Ja det ska vara Birgitta till att "få till" så vackra gardiner. Svart med silvergrått...så vackert så vackert!
Pudersnö...Här i småland är det grått, regn och mörkt. Saknar ljuset!
Nu får du allt ta det lite med ro innan julruschen sätter igång. Var rädd om dig och du vet att jag önskar dig allt gott!
Kram och vink från mig.

Evas Pyssel sa...

Tjusiga gardiner !! Passar perfekt med den svart-vita inredningsstil som råder hos många.
Fler jullöpare på gång ?
Kram Eva

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

hej där och tack för titten hos mig.
Du är så duktig med dina vävar. Verkligen! Här ligger jag i lä!
Ja, visst är det skönt med vinter!
Carin