måndag 24 augusti 2009

Syrenhortensia

Hej alla mina vänner!

Här kommer återigen foto på min
syrenhortensia.
Den har växt nå’t otroligt i år och
den är flera meter hög.

Visst är den otroligt fin i år.

100_1706

Några fler vackra blommor kommer här.

100_0318

Idag har vi haft en dag med solsken och värme.
Man kan ju alltid hoppas att det
fortsätter så och att
väderleksrapporten har fel.

Och så vill jag tacka för alla gulliga
kommentarer jag fått.
Det är alltid roligt att ni skriver några
rader till mej när ni varit
inne på bloggen och hälsat på.

Nu önskar jag alla en fortsatt trevlig vecka.

Kramisar Birgitta

15 kommentarer:

Bea sa...

WOW... den blomningen kan man inte klaga på - underbart och praktfullt!!
Hos mig har vi även haft ett otroligt vackert väder och något svala nätter, men frosten på blommor har klarat sig hittills, endast potatisen som har frusit.
Må gott! Kram / Bea

VIKTORIA sa...

Hej Birgitta, tack för tipsen. Jag ska ringa Warp & Weft imorgon. Har du varit i butiken? Må så gott, Viktoria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Tack för dina vackra blombilder!
Jag önskar dig också en bra vecka!
Carin

Roses & Angels sa...

Mamma mia så fin den är!!! Och de andra blommorna med. Lyllos dig som har så fina blommor i din trädgård. kram

Evas Passion sa...

Jattefin din ortensia!!!!
Jag ar jatteintresserad av kudde,ar dock inte saker pa farg.......formodligen beige och vitt........men det kan vi ju prata om nar det blir dax!!!Kul att ni har det varmt.Ha det sa bra!!!

Mia sa...

Så enormt många blommor, vilket blickfång du måste möta när du går ut. Helt imponerad. Ripsmattorna blev ju riktig fina allihopa, kul att du fick lite mer ut av varpen än bara den planlagde som ska til Hässelby.

Bestemor Drillo sa...

Å! så flott den hortensian var. Flotte blomstergleder du deler med oss. Ha en fin uke!

Märta sa...

En sista titt på några bloggar innan jag hoppar i säng.
Vilka vackra blommor du visar. Hortensian är ju helt enorm.
Men Linnéan som är överst på din blogg är ju min favorit.(jag har väl sagt det förrut) Ha en skön vecka! Märta

Elin Osa Søreng sa...

Nyydelige blomster! Sånt finnes ikke i vår hage i år :o( Hagen er et eneste stort kaos, men til NESTE år... DA skal hagen prioriteres! Har altfor mange store prosjekter inne til at vi orker holde hagen i tipptopp stand nå... Da er det ekstra hyggelig å se hvor flott andre har det! Takk for titten, klem fra Elin

Uttan sa...

Så fin Hortensia.
För nått år sedan tog jah in och torkade en bukett.
Tog den när den var lite så där rosa i blommorna.Hängde dem svlt och mörkt.
Det blev bra!

Vi har vekligen haft toppen väder det är väl skönt?
Ha det gott!
Kram!

Bibban sa...

Fin hortensia och härligt med egen trädgård, det kan jag sakna ibland. ha en bra dag
Kram Bibban

Hannes hage sa...

Sukk, så utrolig vakker syrinhortensia!

Lisa sa...

Wow, vilken vacker syrenhortensia! Så härligt att få se så fina blommor, nu känns det lite mer som sommar igen, har tyckt det känts lite väl mycket höstaktigt ett par dagar nu.. :)

Marit sa...

Så flott det blomstrer hos deg.

Kajsa sa...

Hej Birgitta!
Glad blev jag att se en 40-talist blogga.DIN Hortensia är underbar Jag hade 4 blå på rad vid garageväggen då jag bodde i huset.Älskar den kraftiga vackra växten och dom är så fina att torka!
Tack för ditt första besök i min blogg,det gladde mig!
Nu ska jag studera din!

Kram Kajsa Carpe Diem