torsdag 6 juni 2013

Nationaldag i sommarskrud

Vilken vacker sommardag det varit idag.
Så grönt och så vackra blommor i alla
färger.
Jag har varit borta på en 3-dagars tur
till Västergötland och Småland.
Det har varit mest trevligt och roligt
men också lite sorgligt.

Idag vajade vår fina svenska flagga
på många flaggstänger längs vägen.

aflagga

Som ni förstår har jag inte varit i vävstugan
på flera dagar nu.
Men i måndags hade jag en liten
”praktikant” som åskådare mest hela dagen.

100_8388

Visst är svalan fin som satt på telefontråden
utanför mitt fönster nästan hela dagen
och såg på när jag vävde gardiner.
Jag tror, att den var intresserad av vävning.

Jag hoppas, att alla haft en skön dag och
fått njuta av sommarvärmen.

Hörs snart igen.

5 kommentarer:

Monica sa...

Hela Sverige har tydligen visat sig från sin soligaste sida idag!
Kram, Monica

mormor sa...

Om man skulle tro på själavandring, så skulle det kunna va en väverska som nu blivit en svala. Då hade hon en go stund utanför ditt fönster.

Ja, nu är Sverige verkligen i sommarskrud. Underbart.
Ha det gott min vän.
Kram Monika .

Black Iris sa...

Svalan var helt säkert intresserad av din vävning.. Jag har inte sett en svala sen jag var barn tror jag..

Kram Maidi

Evas Pyssel sa...

Här har också varit underbara dagar. Idag fläktar det så temperaturen har sjunkit. Men vackert är det i varenda vrå ute.
Kram Eva

India sa...

Grattis på födelsedagen om 39 minuter.