onsdag 29 augusti 2012

Hösten redan här

Antingen vi vill eller inte, så tror jag
att hösten har anlänt.
Vart tog sommaren vägen?
Igår morse var det bara ett par plusgrader.
Regnar gör det mest varje dag.

Nu är jag igång igen i vävstugan,
efter helgens utflykter.
Dels var det välbesökt vävmöte med
Värmland-Dalsvävarna.
Sedan har det blivit en 2-dagars tur
till Sörmland.
Nu är alla släktbesök avklarade för året.

Jag kom på att jag inte har visat mina
fina kuddar som varit på utställning
i sommar.

100_7705

Sedan vävde jag en kudde till och
där bytte jag plats på den lila och grå färgen.

100_7702

Jag har vävt fler kuddar i andra färger, men
jag har inte monterat dem ännu.

Nu ska jag väva trasmattor, ripsmattor
och gardiner.

****

Det känns alltid så bra när den här skylten
blir synlig när man är på hemväg.

100_7696 

Då är det bara 6 km kvar att köra innan
man är hemma.
Jag bor alltså i Finnskogen.
Det är inte så ödsligt som det kanske låter.

Tack för alla kommentarer jag får.
Jag har varit lite dålig på att skriva hos er
nu i sommar, men har försökt hinna med
att titta in hos er.

Hörs snart igen.

Tjingeling

19 kommentarer:

Monica sa...

Njaeee, inte riktigt höst än, tycker jag, men definitivt sensommar och idag har vi faktiskt haft riktigt höstlikt med dimma.
Så romantiskt det låter med Finnskogen!
Och visst är det alltid lika skönt att komma hem!
Ha det så bra, kram, Monica

Skaparglädje sa...

Höstdis på morgonen, men vi har haft fint väder hela veckan, fast idag har det lovats regn och åska.
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Finnskogen heter det i närheten där vi har stugan också, är ju vanligt att småorter har samma namn. Och nog känns det som höst, bara och hoppas att kylan dröjer.
Jättefin lila kudde du vävt också.
Kramar
AnnaMaria

mormor sa...

Visst klickar det till i hjärttrakten när man varit på resa och ser en skylt med hemnamnet eller ett annat kännetecken, som visar att man snart är hemma!
Där jag bor, i Småland, hoppas vi det dröjer lite till, innan vi får höst. men skolorna har börjat och det är ett förtecken....
Härliga kuddar.
kram Monika

Evas Pyssel sa...

Jo nog är hösten i antågande. Iförrgår morse fick nog alla häromkring en chock när det stod 0,3 grader på termometern. Nu är det normalt igen. Så vackra kuddar du gjort. Duär flitig som en myra. Trasmattor skulle jag allt behöva nya i mitt kök. Jag hinner inte med allt jag vill göra tyvärr.
Kram på dig //Eva

Hamrånge slöjdare sa...

Jag tyckte det blev höst på måndagmorgon. Men i går när vi plockade lingon var det väldigt varmt i skogen.
Jättefina kuddar du vävt. Är alltid roligt att se vad andra gör.

Irené sa...

Nu har jag beundrat dina kuddar... verkligen jättesnygga! Det blir roligt att få se trasmattor hos dig framöver också/ Kram Irené

Hanna sa...

så fina kuddar.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

charlotte sa...

Kjempeflotte puter, trolig hvor forskjellig de ble når du bytta farge! Her er også høsten på veg, lurer på om det overhodet blir noen jordbær og rips i år.

Gudrun sa...

Gokväll i stugan! :)
Så fina kuddar, kul att de har varit ute och rest också. :)
Ja, nu är det höst minsann, eller det känns så, det bara regnar fast det är varmt. Idag har jag plockat snäckor, det finns massor efter denna regniga sommar.
Ha en fin kväll
Kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Ser att vi har ungefär lika vädertemp. Ja, hösten är nog här nu men jag gillar den och bärtiderna i skogen och den friska, kalla luften!
Ha det så gott!
Carin

C De-sign sa...

Ja du har så rätt... nu känns det som hösten är här! Men jag börjar tycka om alla årstider...... hoppas din lavendelstav har kommit fram! Nu önskar jag dig många kreativa vävstunder och en fin lördag! Kram från mig

eWa sa...

Idag är det första höstdagen, fast vi har soligt och skönt fortfarande ! Dina kuddar är helt underbara..en riktig fröjd för ögat :)
Ha det fint i Finnskogarna, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vet inte riktigt vad det är för årstid, men vi har haft sensommarväder några dagar och det har varit ljuvligt. Varmt och den där höga klara fina luften, jag har njutit. Sen tycker ju jag om hösten, den är min favorit! Men det behöver inte regna i ett kör, då är det inte så kul.

Kuddarna är verkligen ursnygga. Läckra i färgerna och vackert mönster. Att du sen väver så otroligt fint.....mmmm.....

Agneta kram

KataM sa...

Kuddarna är jättefina. Hoppas att du visar de andra också, när de är färdiga.

MalinSj sa...

Fina kuddar som du vävt. Har du fler på gång? //MalinSj

Viola sa...

Nu är sommaren här hos oss..men lite försenad tycker jag :) gillade verkligen den översta lila kudden, min favorit :) ha en fin vecka, kram

Black Iris sa...

Jag håller med dig,, nog känns det som om det är höst alltid..
Så jättefina kuddar du gjort..

Kram Maidi

kikki sa...

Väldigt fina kuddar du gjort .