måndag 15 september 2014

VÄV 2014

Nu är väskan packad och lagd i bilen. Ska bara försöka sova några timmar. Måste upp i svarta natten och köra 10 mil till bussen som går klockan sex. jag ser fram mot att komma ut på resa med trevligt mål efter min tid som konvalecent. Jag vet att det säkert blir jobbigt. Jag hoppas få mycket inspiration och hitta lite annorlunda garn plus att jag ska köpa vävböcker. Det blir också roligt att få träffa många trevliga vävkompisar från hela bårt avlånga land. Nästa vecka räknar jag med att börja i vävstugan lite smått igen. Jag kan inte slöa längre nu. fast jag använder fortfarande kryckorna. Tar ett tag innan jag vågar släppa dem helt. Hoppas vi träffas på vävmässan. Kram Birgitta

12 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Önskar dig en riktigt trevlig resa bland goda väv-vänner.
Kram!

Vform sa...

Wow!! Ha en riktigt fin resa nu!
Det är du värd :)
Men ta det försiktigt ...
KRAMAR ♥

Monica sa...

Det låter jobbigt att gå upp så tidigt och köra! Lycka till och ha det så kul!
Kram, Monica

Eva-Lena sa...

Vi ses på vävmässan ! kram

Stubbetufsa sa...

Kjære Birgitta!
Jeg har hatt bloggpause, og leste først i dag om ditt trappeuhell som fikk slik langvarig stillstand for din del. Håper du får en fin tur, og at foten blir helt ok igjen! Klem fra Stubbetufsa!

Hamrånge slöjdare sa...

Vad härligt att du får ut och röra på dig! Hoppas allt går bra.
det är säkert många som kommer att hälsa dig välkommen tillbaka i vävvärlden.
Kram från Mona

Snäckskalsdalen. sa...

Hoppas du kommit fram ordentligt nu! Det är lite jobb med att bo på landet, man har i regel långt till det mesta, men det uppvägs av naturen och stillheten. Hoppas det går bra med kryckorna!
Agneta kram

Hantverkarglädje sa...

Jösses att du varit ut för sådant. Förstår att du åtminstone är på bättringsvägen. Ute i naturen, det är lekande det. Ha det alldeles gott där.

Hanna sa...

Trevlig resa
Ha en bra helg
Hanna

Black Iris sa...

Hoppas allt gick bra för dig på väv-mässan och kanske du nu har lagt undan kryckorna tom..

Kram Maidi

Skogslyckan sa...

Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

Lappeklipp sa...

Skönt och höra att du börjar kunna levat ett något sånär normalt rörligt liv vid det här laget. Hoppas att vävmässan i Umeå gav mycket inspiration och krafter att sätta igång igen. En av mina kompisar var också till samma mässan, det är ju så "nära" från Vasa till Umeå.
Sköt om dej!!!