söndag 20 april 2014

Vilken härlig vårdag idag

Idag har vi haft solsken och värme (17 grader)
helt underbart väder.
Eftersom vi inte hade något särskilt på
programmet idag, så tog vi en liten
biltur norrut i Klarälvsdalen.
All snö är borta hos oss nu.
SAM_0684
Vi var och tittade på ett stort dammbygge
i Höljes. Nu i påskhelgen var det inga
arbetare där.
SAM_0691 
Det såg ut som små leksaksmaskiner när
man tittade ner på dem.
Arbetarna får jobba 12 timmar om dygnet
7 dagar i sträck och sedan är de lediga
7 dagar. Var nog inte så roligt i vintras.
Det fanns lite snö kvar i Branäs, men för
lite för att kunna åka skidor där.
SAM_0701
Jag har inte varit i vävstugan på hela
veckan. Hade en hel del annat som måste
göras. Bland annat bokföring och igår var jag
och deklarerade, ja påskafton.
Men i morron så blir det nog vävstugan
och varpning av en smal ripsmatta.
Har inte tröttnat på dem än.
Jag vill försöka hinna med att få upp
en ny väv innan jag åker till Örebro
på RÅM (riksårsmöte för Riksföreningen
för Handvävning) på fredag.
Det ska bli roligt att få träffa vävare
från hela landet igen.
Jag slutar med en bild på våran tupp.
SAM_0681
Hans båda fruar kom inte med på bilden.
Måste försöka få tag i några fler.
Nu önskar jag alla en trevlig avslutning
på årets Påsk.

9 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Låter som en lugn och skön påsk hos dig. Härligt väder har det bjudits på. Jag har klippt gräset för första gången idag.
Kram!

Monica sa...

Lika fint påskväder i hela landet,ser det ut som!
Här tar vi ut änglatrumpeterna från vinterförvaringen idag!
Ha det gott, kram, Monica

Mor Tuta sa...

Ser att även du haft en fin och skön helg.
Fin tupp ni har.
Vi ska också till Örebro i veckan, men vi ska vara barnvakt.
Tack för kommentar, värmer när man varit "frånvarande" ett tag.
Kram Birgit

Rosenvante sa...

Så skönt väder vi haft över hela Sverige denna påsk, det är man verkligen inte bortskämd med. Här är våren så långt gången så man fattar ingenting. Ur led är tiden, så kan man verkligen säga att det är nu

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket häftigt bygge! Visst har vi haft en helt fantastisk påskhelg med fint väder, den kom till slut, våren, så härligt.
Och vi "får" (det kostar väldigt mycket pengar för oss som bor på landet, eller hur?) också fiberkabel, man har börjat gräva men det lär ta ett bra tag till innan det kommer igång.
Agneta kram

Hamrånge slöjdare sa...

Härliga bilder! Jag gillar ripsvävar, är så kul att väva.

Black Iris sa...

Jag faller för tuppen.. Jag hörde i går på TV att man får ha hönor i stan nu, om man kommer överens med sin förening.. Vore nog lite märkligt om vi gjorde ett hönshus på altanen..
Hoppas nu att det fina vädret håller i sig..

Kram Maidi

eWa sa...

Fina bilder och allra stiligast är tuppen! Min farmor hade en sådan tupp när jag var barn och han var inte snäll!! Ha det fint, stor kram

Lappeklipp sa...

Fina foton du visar och tuppen är ju bara för skön, man riktigt ser vilken auktoritet han är :o)