tisdag 3 september 2013

Vävmagasinet

kom igår och det var lika trevligt som alltid
när den ligger i postlådan.

Dessutom har jag fått pris för min svarta gardin
i tuskaftstävlingen.

SAM_0249 
Bild lånad från Vävmagasinet

Det är alltid roligt att få lite uppskattning för
det man gör.
Jag tackar juryn för ett 3-e pris och nästa
gång hoppas jag det blir ännu bättre.
Man ska ju alltid sikta högt.

Jag ska väl skryta lite till och tala om att
jag en väv till publicerad i Vävmagasinet.

SAM_0252 
Bild lånad från Vävmagasinet

Det är en löpare som är vävd i rosengång
på längden.

******

Idag har jag vävt klart min gardinbeställning
och klippt ner den.

SAM_0254

Gla´hålskakan kommer i nästa inlägg.

Så nu ska jag varpa nya vävar och det blir
ripslöpare och grytlappar i höstfärger.

Hörs snart.

Tjingeling

20 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Grattis Birgitta !!
Tyvärr har jag avslutat min pren. på Vävmagasinet efter att haft den sen den började publiceras på 80-talet.
MEN vi har den i vår Vävstuga så jag får se dina vävar imorgon kväll när det är Väv-kväll hos "Skäl & Hjärta"
Kram Eva-Lena

Anonym sa...

Grattis, grattis!
Såg vävarna i Vävmagasinet, men visste inte att det var du som gjort dem. Men nu vet jag o ska hålla koll på dig där i fortsättningen.
Gillar särskilt den svarta gardinen. Så vacker och stilren!
Allt gott!
Britta

Monica sa...

Grattis till priset och medverkan i tidningen! Men jag visste ju, att du var en väldigt duktig väverska!
Det låter spännande med med ribslöpare och grytlappar i höstfärger!
Kram, Monica

Hanna sa...

Grattis, så roligt.
Du väver så mycket fint. Löparen med rodengång på längden ser så fin ut.
Ha en bra dag.
kram
Hanna

MalinSj sa...

Grattis till både priset och din medverkan i Vävmagasinet. Rosengång på längden hade jag en duktig elev som gjorde men jag har ej vågat själv pga ojämnheten i varpen som uppstår efter ett tag. Hur lång varp hade du?
Men du klarar det mesta har jag sett. Kram Malin

India sa...

Bosse undrade över den där röda rutan som sitter så lägligt på bilden i ett av tomrörsränderna, han trodde du hade vävt in en röd bit där. Det hade ju i och för sig inte varit så dumt eller hur? Kanske något du ska utveckla !!! Vi tar inga patentavgifter för sådana tips !!! :)

KataM sa...

Åh, var det dina vävar!

Jag har bara hunnit titta igenom tidningen som hastigast, men reagerade på rosengångslöparen och tänkte att den kanske jag skulle ge mig på någon gång.

Svartgardinen tycker jag är riktigt läcker, även om jag nog inte skulle vilja ha den själv. Är gravt ljusberoende och har genomgående vita gardiner, ju tunnare desto bättre. :-)

Anonym sa...

How wonderful to have two of your beautiful weavings in VAV! Congratulations!

Anonym sa...

GRATTIS till priset!
Ser fram emot att se alla pristagarna på Glimåkradagarna.

Anonym sa...

Grattis till priset! Eleganta gardiner, skulle passa hos mig. Kanske borde ta mig tid att väva till mig själv någon gång.

Black Iris sa...

Stort grattis till priset.. Du verkar ha fullt upp som vanligt i vävstugan..

Kram Maidi

Mor Tuta sa...

Grattis till priset, det är du värd, som jobbar så mycket med så många fina saker.
Härlig sensommar vi har.
Kram Birgit

Evas Pyssel sa...

Grattis !! Du är minsann värd att få många fina priser för allt det vackra du väver.
Kram Eva

caisa sa...

Hej Birgitta. Grattis du är väl värd priser, det var en snygg gardin.
Kramisar Caisa

Vform sa...

Grattis ... alltid trevligt med uppskattning!
Och så snygga vävar dessutom!
Ha det gott :)
Kram

Sanna sa...

Grattis!!! Vad roligt!
Har inte hunnit öppna vävmagasinet ännu men då vet jag att jag har något att se fram emot!
Uppskattning kan man aldrig få för mycket av och det här var du väl värd!
Kram Sanna

Monica sa...

Grattis, grattis! Så roligt att du får uppskattning på allt de vackra du väver!
Du ska veta att jag har "koll" på dig fast jag själv ligger lite "lågt"
Var rädd om dig Birgitta!
Kram och vink från mig.

eWa sa...

Grattis Birgitta! Jag förstår känslan, var själv oerhört lycklig när jag fick en väv med i Vävmagasinet. Din gardin är underbart vacker i all sin enkelhet..och det är sann konst! Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till både priset och reportaget i magasinet! Jag är inte ett dugg förvånad, men gläds med dig!
Vackra vävar!
Agneta kram

Marianne sa...

Grattis !

Visste inte att det var du, men det var det jag tyckte bäst om. Ska titta lite närmare i Glimåkra på den.
Hälsningar

Marianne