måndag 19 september 2011

Hemma från VÄV 2011

Nu har jag kommit hem till ett blött Värmland,
efter några trevliga och innehållsrika dagar
i Västergötland.
Jag har hunnit med så otroligt mycket.
Först vävmässa, sedan besök hos barn
och föreläsning med Helena Hernmarck.

Jag vill dela med mej lite av allt fint jag sett.
Jag tänkte att jag skulle visa lite kläder,
som är sydda av handvävda tyger.

Först blir det två klänningar.

100_5913

100_5915

Se vilken snygg väst och så genomtänkt den
är sydd.
Först framsidan.

100_5922

Och sedan baksidan.

100_5923

100_5967 

Detta är någon slags väst.

100_6026

På mässan hängde de här fina bildvävarna.

100_6004

100_6006

Det är riktigt stora vävnader.
Tror vi tar en bildväv till.

100_5898

Det har varit så många fina alster utställda
och mycket garn m.m. till försäljning.
Lite garn och några böcker fick följa med hem.

Här har vi min trötta väninna och hennes “Viggo”.

100_6051 

Tack Ingrid för att jag fick bo hos dej och
fick sällskap på vävmässan.

Det var också så roligt att träffa många
vävvänner från norr till söder.

Borås levde inte upp till att vara Sveriges
regnigaste stad under vävmässan.
Det var riktigt soligt och varmt.

Det kommer mera från vävmässan en annan gång.

Jag har fått ordning på min dator också,
vilket känns bra.

Tack för alla goa kommentarer jag får.
De värmer.

Hörs snart igen.

Tjingeling

10 kommentarer:

India sa...

Ja Viggo ser ju bra ut i alla fall ! Själv ser jag ju berusad ut, folk kan ju få för sig allt möjligt! Sanningen är väl snarast att vi var så trötta så vi visste knappt vad vi hette. Tack för det lilla brevet också, jag hittade det idag. Jag har även hittat dit paraply, det verkar ju som att du kommer att behöva det i Värmland. I Borås klarade vi ju oss bra.

eWa sa...

Vilka fina bildvävnader och kläder !! Den där "fågelvästen" i ljusblått och vitt är ju så häftig ! Jättekul att få se :)
Ha en fortsatt bra vecka
Kram

Evas Pyssel sa...

Vad roligt för dig att åka på vävmässa och hämta ny inspiration. Mässor bra på att inspirera. Hmmm...gissa vem som ska på mässa på lördag !! Fast en annan sort och långt borta !!!! Nyfiken ??? Kram Eva

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej! Förstår att du fått ditt lystmäte på mässan! Härligt för Dig!Regn, ja här har det också regnat, vi får det vi inte fått på hela sommaren!
Hälsningar från norr!
Carin

Black Iris sa...

Det här låter ju så roligt och vilka roliga västar. Fantasin är det inget fel på..

Kram Maidi

Roses & Angels sa...

Hej! Nu måste jag bara titta in hos er. Å så mycket man missar men vad gör man när man inte har tid längre? Usch önskar mera timmar på dygnet. Så mycket fina saker du kikat på. Kram

Hantverkarglädje sa...

Det är alltid inspirerande att åka på mässor. När man ser något nytt får man liksom kicken att sätta igång med något.
Lycka till med alla dina vävar.

Mor Tuta sa...

Vilka härliga ,inspirerande och kanske arbetssamma dagar du har haft.
Mycket att se och fundera över.
Ha det gott i höstvädret
Kram Birgit

Solvnotan sa...

Tack för fin kommentar. Det är så kul när man får kommentarer, är i full gång med vävningen nu få se hur det blir. Ljuvliga färger du har på mattan och löparen, jag älskar färg. Vet du vad jag tycker du att din blogg är en jättefin portal för oss vävare. Kram på dig från Lisbeth. Synd att jag inte visste hur du ser ut då hade jag kommit och hälsat på dig på vävmässan...

Basilica sa...

Det där låter verkligen spännande. Tack för fina bilder.