måndag 4 april 2011

Zaras skira sommargardin

Våren har kommit till oss också nu.
Idag har det tagit rejält på snön,
men fortfarande finns mycket snö kvar.
Solen har lyst från en klarblå himmel.
Såg ett par bofinkar idag.

Jag har varpat, dragit på och solvat
en vit vacker gardin.

Och så har jag börja väva på den också.

100_5018

Första metern är vävd, men tyvärr har
jag inte tid att väva så mycket mer
denna veckan.

100_5019

Jag tror att solen kommer att lysa vackert
igenom denna gardinen.

100_5028

Jag har använt lite tunnare garn
än jag brukar.

***

Jag är så glad för alla trevliga kommentarer
jag får.

Var rädda om er och njut av våren.

Hörs snart igen.

Tjingeling

tjingeling

21 kommentarer:

Desirée sa...

Den ser jättefin ut. Riktigt somrig.

Charlotte sa...

Vita gardiner. Lite lagomt stärkta sådär. Minns mamma! Tack!

LenA sa...

Underbart vacker, kan se framför mig när det fladdrar lite lätt i den och solljuset silas i väven....

Ha en bra vecka, kram Lena!

caisa sa...

Hej Birgitta. En verkligt ljuvlig sommargardin hur bred är den. Jag fattar inte hur du kan hinna med allting. Ha en bra kväll Kramisar Caisa

Janne i Fagerlia sa...

Dette blir nok en sommerlig og lekker gardin. Den kommer nok til å skape fin stemning i rommet når solen lyser igjennom.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Men rara söta du, så himla läckert, det är ju underbart.
Ååååååååååååååå vad jag känner mig ärad och glad, tänk att jag ska ha denna fina som du gör, en sån skicklig väverska som du.
Det kommer att bli så underbart.
Så klart du ska väva i mån om tid, nu är det ju vår och vi alla har börjat vistas utomhus.
Fåglarna har börjat sjunga vårsånger.
Jag är lyckligt lottad som kommer att hålla ditt vackra hantverk i min hand.
Kram Zara

eWa sa...

Riktigt skir och fin ! Kram

Stubbetufsa sa...

Godt det er vår hos deg! Og det er jo riktig at du skal ha det før her hos oss, men vi har hatt et par dager med 10-11 plussgrader. Det tiner godt, men det blir jo kaldere om nettene. Og enda ser jeg snehaugen utenfor vinduet.
Ha ei fin uke/vikke/veke/vecka!

Skaparglädje sa...

Riktiga vårgardiner du väver nu. Vad roligt att bofinken har kommit till dig, nu börjar vårtecknen dyka upp hemma hos dig också.
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefin, den ser sådär skir och somrig ut. Kommer bli ljuvligt fin i Zaras vackra hem.
Kramar
AnnaMaria

Anita Tørmoen sa...

Det er vakkert med slike lette sommergardiner i vinduene:)

Maria sa...

Det blir nog ljuvliga sommargardiner!

Mor Tuta sa...

Fina sommargardiner. De liknar gardiner som mamma har vävt och som hängt i stugan hos dom. Nu har jag tvättat! dom,( det gick bra) för de ska med till nya boendet i K och ge hemkänsla även där.
Härligt att våren är på gång hos dej också. Vi väntar väl alla på den.
Kram Birgit

Mia sa...

Vackra gardiner, dom blir man glad över i fönstret ville jag helt säkert tro :)

Black Iris sa...

Ja, den kommer solen verkligen att skina vackert genom..

Kram Maidi

Monica sa...

Nä men kära Birgitta, läste jag rätt???? ska du inte väva mer denna veckan???? Vad kan "hålla" Dig borta från vävstugan....Kan det möjligen vara VÅREN?
Jag önskar dig allt gott och en varm vårkram fran mig.
PS: ljuvliga skira gardiner du gjort....men sen är du ju också en RIKTIG väverska.

Roses & Angels sa...

SKÖNT att våren även kommit till er nu. Här har det inte varit sol idag, den försökte men orkade inte. Vackra nya gardiner du gjort. MEN klarar du av att inte väva i veckan?? hiih. Tack för din hälsning. JA NU är det liiiiite för mycket idéer på en gång så jag får lova att sålla lite i knoppen. Vi får se vad det blir i slut änden. Ha en underbar kväll KRAM

Hanna sa...

Ha en fin dag!
kram
Hanna

Gunilla sa...

Vilken fin och skir gardin den gillar jag skarpt.
Finns den i någon bok??

Skulle passa ypperligt i finrummet.

Här lyser solen och allt är toppen.

Vårkramar/Gunilla

Stina sa...

Så vackert du har gjort du gumman.:-) Kram Stina

Gunilla sa...

Hej Birgitta!
Det var mycket trevligt att träffa Dig i Nybro och väldigt roligt hade vi.
Jag låg nog redan som följare på din blogg och jag ser att du lagt in Dig på min blogg.
Du har många besökare och kommentarer på din blogg. Så väver Du ju mycket också.
Jag stickar mest men jag väver alltid onsdag kvällarna på vår vävstuga i Östra Karup.
Idag har vi haft Inspirationsträff på vår vävstuga, vi hade ungefär 50 besökare och gjorde ett besök på Märta Måås Fjätterström. Det var fantastiskt. Sedan drack vi kaffe hemma på vävstugan och så visar vi våra vävar och tipsar varandra. Så får vi även se de andras arbeten som de tagit med sig.
Det är väldigt uppskattat, men de vill inte stå för träff själva. Det här var vår tredje träff och vi bjuder in närliggande vävstugor och föreningar. Själva har vi bara varit inbjudna på en träff på annan vävstuga och de hade inte ens varit på vår då. Nu har de....
Tyvärr är min kamera inte laddad och laddaren är i Åre. Så det blev inga bilder. Man får inte fotografera på Märta Måås, men jag kunde tagit från oss.
Ha det så bra i vävstugan.
Gunilla från ett vårlikt Båstad