torsdag 17 juli 2014

Utställning på Torsby Bibliotek

tillsammans med 3 andra textilhantverkare
från Torsby.
Jag visar bl.a. en del av mina nya ripsmattor.

SAM_1033 

Det är inte bestämt riktigt hur länge vi får
visa våra alster, men till någon gång i
mitten av augusti tror jag.

Denna veckan är jag också med på en
Hantverksvecka på Hembygdsgården i
Östmark.

*****

Jag fyllde ju år för ett tag sedan och då
fick jag lite pengar i present och jag
har handlat upp en del av dem nu.
Jag tycker det är roligt att ha vackra ting
när jag väver.
Jag blev så inspirerad av Anne M-ns vackra
skyttlar, så jag tog kontakt med Bror A
och beställde 2 stycken av honom.

SAM_1045

Så den ena har jag fått av dej Britt-Marie G.
En fin present eller hur? Tack.

*****

I år blommar vår fina rosenbuske igen.
Vi trodde den var död, eftersom vi inte
haft några blommor på den de senaste två åren.

SAM_1038

Höskörden är nästan avklarad nu, bara
ängshöet kvar som får ligga kvar och
torka och fröa av sej lite.

SAM_1029

Nu är hässjorna nedplockade och korna
får beta där.

Önskar alla en fortsatt skön sommarvecka
med sol och värme.

 

4 kommentarer:

Felix sa...

Grattis till utmärkelsen (i tidigare inlägg)! Kul att se dina vackra mattor, hade gärna sett utställningen om det hade varit i närheten.

Kul att rosen har återhämtat sig! Vacker natur där ni bor. Här omkring ser man tyvärr inga höhässjor längre.

Sommarhälsningar
Elisabet

Hamrånge slöjdare sa...

Vilka fina skyttlar!
Härlig ros, bra att den kommit igen. Trevligt att få ha utställning, hoppas många kommer och tittar.
Ha en skön vecka du också.
Kram

Gunilla sa...

så många fina mattor
Ha en fortsatt härlig sommar /Kram

Hanna sa...

så fina mattor
Ha en fin kväll!
Hanna