torsdag 18 juli 2013

Fortfarande inget regn i sikte

Här är så varmt och torrt, så det behövs komma rejält med regn.

Nu är mina mattor ute och flyger
lite överallt över landet.

Den breda ripsmattan är på väg att
flytta till Skåne nu.

SAM_0066

Jag kom på att jag inte har visat den
på bloggen sedan den blev klar.

Så är det en ripsmatta, med mattvarp
i varpen och trasor som inslag som
flyger norrut.

100_8463

Dessutom vill denna mattan flytta hemifrån
också.
Men den flyttar inte så långt.
Men den har ju varit ute och fått se sej om
lite. Den var med på utställningen i Ystad
förra året.

SAM_0022

Så kan det gå när mattorna får komma ut
och visa upp sej.

Så det ser ut som jag får väva fler ripsmattor snart.
Jag hade tänkt komma ifrån ripsen, men
det verkar som jag sitter fast i den.
Dessutom tycker jag det är väldigt
roligt att väva ripsmattor.

Utsiktsbilden jag visar idag är tagen för
10 dagar sedan och nu är allt hö under tak.SAM_0058

Tar nog ledigt från bloggen en vecka nu,
eftersom den stora invasionen kommer nu.
Kommer att huset fullt med både stora och små.
För deras skull är det ju roligt om det blir
badväder, men det kunde ju regna lite
på natten i alla fall.

Önskar alla en trevlig “fruntimmersvecka”
som börjar idag med Fredrik.
Sedan kommer alla damerna på rad och då
brukar det alltid regna.

Ha det så gott.

 

 

 

9 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Så fina ripsmattor!
Ha en skön vecka med nära o kära!!
Kram Eva-Lena

mormor sa...

Varför sluta med nåt man är så bra på?
Nä du, du får nog hålla på ;)
Ha en riktigt bra , skön o rolig vecka med dina kära.
Kram Monika.

Snäckskalsdalen. sa...

Som vanligt, väldigt fina väfter (eller vad kan det heta?????) och jag tycker du gör alldeles rätt i att ta ledigt en vecka nu och bara njuta!

Sen så skall jag fråga dig om dom fina s.k. grytlapparna jag vann av dig, du minns, mörkblå, dukar kallade jag dem nog, men du tyckte man kunde ha dem som grytlappar. Nu undrar jag, finns det sådana att köpa av dig? Har tittat på din andra blogg men såg inga. Det skulle vara en riktigt bra present tycker jag!!!

Agneta kramar

Ursula sa...

Vilken härlig bred, sommarblå ripsmatta.....en lycklig Skåning!

MalinSj sa...

Fina mattor alla tre. Ja det är skönt att koppla från bloggen så här på sommaren och framförallt när man får besök av di små. ha en trevlig vecka. Kram Malin

Monica sa...

Som valigt - fina vävar!
Här är det också snustorrt, i många skånska kommuner råder eldningsförbud och vattningsförbud, men inte här än, så vi vattnar och vattnar...
Måtte det komma regn snart!
Kram, Monica

Evas Pyssel sa...

Ha det så mysigt med huset fullt av dina kära ! Och visst är det skönt att solen skiner. Tänk vad vi har längtat.
Kram Eva

India sa...

Snygga mattor som vanligt. Jag är rädd för att kärringarna kommer att hålla torrt i år. Vi kan knipa när det kniper !! Hoppas att du reder ut stormen ! Kram

Basilica/Maud sa...

Så vackra mattor. Det är nog många som skulle vilja ha dem med sig i flytten.