fredag 19 oktober 2012

Fredagskväll och tomt i vävstolen

Händer inte så mycket hos mej.
Jag har vävt klart första gardinväven och
klippt ner den. Så nu är det dags för nästa.

Förra helgen var jag i Stockholm och hade
några trevliga dagar där.
Lördag och söndag diskuterades vävning m.m.
Därefter besökte jag en barndomsvän, som
jag inte träffat på 13 år, så vi hade mycket
att prata om.

Det blev lite shopping också innan tåget
gick hem.
Hittade till Mattssons Band – en butik
som bara säljer band och knappar.

Titta gärna in på deras hemsida.

100_7774

Det blev lite band och knappar som fick följa
med hem. De hade även små restpåsar som jag
köpte och det var mycket roligt i dem.
Sedan hittade jag en klocka som ville
bli min. Använder ju sällan klocka,
men ibland kan det vara bra att ha en.
Hörs snart igen

Önskar alla en trevlig helg.

Tjingeling

 

9 kommentarer:

caisa sa...

Hej Brirgitta. Fina band du köpte
Mattsons Band är alltid kul att
kika in i. Här regnar det bara,
men får väl va inne o sticka.
Kramisar Caisa

Evas Pyssel sa...

Känner igen Mattsons band, har nog varit där. Synd att man inte är i Stockholm så ofta numera. Fast det blir ju London istället. Inte fel alls. Ha en skön helg . Kram Eva

Stubbetufsa sa...

Tilbake til høst- og vintersysler nå!
Du arbeider med nydelige, luftige gardiner nå!
Klem!

Monica sa...

Birgitta, nu har du varit ute på vift igen! Tänkte på dig förra helgen när jag var på Rydals museum. Ett stort öde spinneri/väveri som vi gick runt och tittade på. Snacka om att det var många, många vävstolar som var tomma....
Nu hoppas jag att allt är väl med dig! Var rädd om dig!
Många varma kramar från mig.

Hantverkarglädje sa...

Verkar som det fanns en del intressant där i Stockholm. Ja dit skulle jag gärna åka nångång och faktiskt ha tid att kika på ett och annat. De gånger jag är dit så gäller det någon mässa och då finns inte mycket tid till övers. Ha en trevlig veekend.

Vform sa...

Att det är tomt i någon vävstol hos dig !!! Du som hinner med SÅ mycket!
Hinner också resa och få inspiration måste vara en fördel ...
Ska visa några bilder från vår vävkurs, bara jag kommit en bit på väg av min linnelöpare :O)
Ha en bra dag!
KRAM ♥

eWa sa...

Alltid härligt med en tur till Stockholm ! Låter fantastiskt roligt att du återsåg en gammal vän :)
Ha en fin vecka, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Man kan aldrig få för många band. Det var vad jag kom hem med också, från min lilla helgresa, band! Och jag lägger dom i en låda och rätt vad det är behövs dom!
Agneta kram

Linneskåpslycka sa...

Band o knappar är alltid bra att ha när det är dax att pyssla:)
Snygga gardiner-har oxå svårt att fota gardiner - smart att lägga nåt mörkt bakom:)Tack för tipset:))

Önskar dig en fin vecka;)
Kram