lördag 17 december 2011

Vinnare

Nu så har jag avslutat utlottningen och
dragit vinnaren av jullöparen
"Julglädje"


Slumpen har avgjort att den ska få
göra en resa västerut och jag tror
den hamnar ända ute på västkusten
i Norge.
Jag säger grattis till

Eftersom det bara är en vecka kvar till julafton
tänkte jag leka lite tomte och har
lottat ut ett par småvinster också,
som går till


och


Grattis till Ingela och Irene också.
Maila era adresser till mej, så ska jag
göra vad jag kan för att det ska komma
fram före jul till er.

 


Ni som inte hade turen med er denna gången
får försöka igen nästa gång jag har
utlottning.

***

Det har kommit några snöflingor och lagt sej
ovanpå isfläckarna, så det är riktigt halt ute nu.
Vi har fortfarande snö kvar och tror på
en vit jul.



I morron får vi tända det 4-e ljuset och går in
i julveckan.
Vävstugan är stängd nu eftersom jag har en
hel del att göra som ligger efter.
Jag hoppas att ni inte stressar utan tar det
lite lugnt också.

Tack till alla som har deltagit i min utlottning.
Alltid lika roligt att få lära känna lite nya
bloggar, som man kanske inte hamnat på annars.

Varma kramar till er alla.


24 kommentarer:

Black Iris sa...

Precis när jag i sista minuten anmälde mig till din tävling så kom du med vinnarna...
Grattis i alla fall till er som vann

Kram Maidi

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej i sena midvinternatten! Jag säger också grattis till de lyckliga!
Ha en bra fortsättning på helgen!
Carin

Snäckskalsdalen. sa...

Jag gratulerar vinnarna! Kul! Tänk så fint det blir med duken till jul!
Agnetakram

Felix sa...

Stort grattis till de lyckliga vinnarna! Jag hoppas på bättre tur nästa gång... ;-)

Julhälsningar
Elisabet

Ruth Bernssen Bø sa...

En lykkelig og glad vinner sitter her på vest kysten av Norge og gleder seg til pakken kommer i posten.

Ha en fin 4.søndag i advent

Gudrun sa...

Hej Birgitta!
Hoppas du har en fin morgon.
Här yr det snö utanför fönstret. Brasan är tänd.

Grattis till vinnarna och tack till dig som lottar ut dina fina saker.

Kram från mig.

Rosenvante sa...

Grattis till era lyckosar som vann.

Hanna sa...

Grattis till vinnarna.
Ha en fin fjärde advent
Kram
HAnna

Ingela sa...

Godmorgon denna mysiga fjärde advent då solen skiner betydligt mer inom hus än ute ;-D

Känner mig själv privilegierad och gratulerar andra turgummmor!!!

Nu ska jag skicka min adress till dig sedan stundar gran och lite annat kärt besvär ;-)

Kram Ingela

Janne i Fagerlia sa...

Da er det bare å gratulere den heldige vinner. Hun har virkelig en flott løper å legge på julebordet.

eWa sa...

Stort Grattis till de lyckliga vinnarna !

Christina sa...

Grattis till vinnarna! Tack för en fin utlottning!
Ha det gott!

Fånga dagen sa...

Det är väl bara att säga grattis till de lyckosamma vinnarna det, vilken tur att få en så fint vävd duk av dig Birgitta.
Hoppas allt är bra med dig annars också.
Kram Lena

Solvnotan sa...

Hej Birgitta.
Först vill jag gratulera dina vinnare av julklappen. Tack för trevlig kommentar, man lär sig något nytt varje dag, det är väl härligt att man aldrig blir fullärd, nu har jag lärt mig skillnad på finnväv och smålandsväv (som har så många namn). Jag är ju näst intill självlärd i vävstolen och håller på med mina fyra skaft. Gick en kurs i början av 70-talet, sedan har jag lärt mig själv och det jag inte kunnat har min man och jag slagit våra kloka huvuden ihop och löst, kanske man skulle försöka sig på smålandsväv någon gång...kram från Lisbeth

monika sa...

även jag gläds med vinnarna- lyllos er.! vilken julklapp till just er :D
birgitta- dej önskar jag en riktigt god jul o tack för fina stunder vid din underbara blog.
julkramar från monika i nybro.

nattugglan sa...

grattis till vinnarna.Och ha en bra julvecka.

Linneskåpslycka sa...

Stort grattis till vinnarna;)

Önskar dig en fin och stressfri vecka.

Stoor kram från oss :))

Evas Pyssel sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna. Ha en jättebra vecka. Kram Eva

India sa...

50 x 50 tycker jag är ett bra mått på en kudde. Det svart rutiga tyget har jag kanske en vävnota på någonstans men du som är ett sådant geni behöver väl inte det!!!!! Det analyserar ju du på ett kick. Nåja det lilla barnet ska väl ut och rastas och möta nya miljöer också så vi kan nog ta en tur till den "stora" vävstugan en dag och leta lite om du vill. Kramar från retstickan!

caisa sa...

Hej Birgitta. Grattis till alla vinnarna, det får väl bli bättre tur nästa gång.
Här vräker snön ner så jag har
varit ute och skottat i g e n.
Kramisar Caisa

Made by antiann sa...

Hej! Har du fått ditt paket i garnbytet? Glöm inte att göra ett inlägg i bloggen med en bild på paketet och tacka din garnbytarvän!

Lotta sa...

Hittade till din fina blogg idag med alla vackra vävnader, den får mig att tänka på min mamma vars stora intrese var vävning och jag är så glad över alla dukar, löpare, handdukar för att inte tala om alla underbara trasmattor som jag fått av henne. Själv vävde jag mycket i min ungdom men nu har andra intressen tagit över, men jag tror det kommer igen med tiden! Ha det gott i julstöket och välkommen att titta in hos mig.

Zandra sa...

Jag vill önska dig en riktigt god jul!

Irené sa...

I dag kom ett paket till mig på posten... spännande att öppna
Det innehöll en julduk och två små jättesöta "julkarameller" vävda i munkabälte (eller hur Birgitta?)
Tack snälla, jag blev så glad!
Kram Irené