torsdag 21 oktober 2010

Gla´hål och tomt i vävstolarna

Denna veckan har det gått undan.
Den svarta panelgardinen
är färdigvävd.

100_4289

Den blev riktigt fin.

100_4292

Nu har jag klippt ner både den
och den vita gardinen.
Så jag har 2 tomma vävstolar,
som det ska bli ny varp i.

I morron ska jag varpa en engelsk röd
panelgardin.

100_4295

Som vanligt blir inte färgerna rätt
när jag fotar.

Och till den andra vävstolen ska jag varpa
en ljus gardin (inte vit).
Ni får se sedan.

***

I morse var det kallt hos oss –11 grader.
Riktigt vitt av frost.
Vi har INTE fått snö ännu
och jag hoppas det dröjer ett tag till.
Vill inte ha på vinterdäcken än.

****

Jag blir så glad, att det är så många som tittar
in till mej
och särskilt glad blir jag för alla trevliga
kommentarer
jag får.
Tack snälla ni.
Hoppas ni fortsätter med det.

Hörs snart igen.
Birgitta

 

28 kommentarer:

eWa sa...

Åh, vad ljuvligt skira och fina de vita gardinerna blev och rött...det blir spännande :)
Kram

Mor Tuta sa...

Oj vad du jobbar på, inte sitter det fast hos dej inte. Fina alster får du fram också. Lycka till med nästa omgång.
Här har det inte heller kommit någon snö än, men de säger att det ska komma i natt, hoppas de har fel.
Kram Birgit

Anita Tørmoen sa...

Så flotte gardiner du har vevet. De røde blir sikkert flotte også. Her har vi også kulde, men fremdeles snøfritt. Vi får nyte det så lenge vi kan:)

Det växer sa...

Minus elva! Huuu så kallt. Här är lite varmare som tur är. Vilken vacker röd färg. Det blir nog toppenfint. Ha det fint. Kram!

Hantverkarglädje sa...

Ooooo vad den vita panelgardinen var härlig. Spännande att få hänga med i alla dina vävar. Ha det så gott.

Synnøve. sa...

De där gardinerna är så fina.
Tänk vad man kan få till med lite garn och en vävstol. Det är säkert mycket mera jobb än då.

Här var det kallt idag med. Hade bara 8 minus idag då... inget emot dina 11. Ingen snö, men den är på gång.
Kramen Synnöve.

India sa...

Här fick vi lite snö idag men det låg inte så länge. Det blev riktigt kallt om öronen när det kom i alla fall. Du är så effektiv i dina vävstolar så vi rent förundras över denna arbetsiver.
Ha en trevlig helg.

Rosenvante sa...

Det ska bli kul o se vad du hittar på med det röda. Så är du så hemlighetsfull också när det gäller det ljusa, vad ska du nu hitta på då?
Här är det riktigt kallt också, frost på nätterna och isiga vindar.

Skaparglädje sa...

Ojojoj....det går undan i din vävstuga.
Jag fick 10 cm snö i natt och det ligger fortfarande kvar.
Kram Anne-Lie

Roses & Angels sa...

Ahaa ska du varpa med rött. Är det nåt fint juligt på gång? Du hinner med en hel del fint. Vi såg några snöflingor igår men bara några. Ha en fin kväll Kram

Monica sa...

Här nere i södern har vi minusgrader på nätterna men varmt och skönt på dagarna. Men igår la maken på vinterdäcken - med dubbar, så vi är redo!
Ha det bra, kram Monica

anneg sa...

Kjempefine gardiner du vever. De vita panelgardinene var helt lekre. ha fortsatt en fin høst. Her oppe i Tromsø har vi fått snø :o(

Skogslyckan sa...

Klart man fortsätter att kommentera, mig blir du inte av med så lätt...ler. Här har börjat snöa nu ikväll och det blåser halv storm. Det riktigt viner kring knutarna...
Önskar dig en fin fredag!
Kram Pia

Ruths datter sa...

Gleder meg til å se det røde vakre som du skal begynne på. Ønsker deg en fin helg.
Klem

Charlotte sa...

Hoppas jag också innerligt att snön dröjer. Vi har några minus och fras i gräset. Pratade just med en kund i Stockholm. Dom hade snö!

Bonnfrua sa...

Gla hål, kan man ha det på en knyppeldyna??? Det är mitt mål med dagen iaf! :-) Då har jag en gardinspets klar... foto kommer när jag hittat tyget också.
Solen reflekteras i snön som kom i natt, men ska jag hinna ta kort på den måste jag skynda mig ut för solen lär inte ha några problem att smälta den.

Trevlg och skön helg!

Stina sa...

Hej min lilla arbetsmyra.:-)
Här har vi också så där kallt. Kylan kom fort tycker jag.
Ta hand om dig gumman. Kram Stina

Snäckskalsdalen. sa...

Var får du all inspiration till dina vävar ifrån, så vackra hela tiden. Den engelskt röda blev jag också nyfiken på, det är en så varm och härlig färg!
Och snö har vi fått, även fast jag bor i Bohuslän, lite tidigt för oss!
Kram

Anne N. sa...

OJJ,så duktig du e till att vava :o)
Tusen takk for din glade kommentar i bloggen min!
Kjempemorsomt å få titte inn til deg, må iveg til den andre bloggen din også å kikke!
Ha en flott helg, Birgitta!
Klem, Anne:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Minus 11 grader redan?
Här har vi fått ca 5-6cm snö som börjar töa bort redan för solen har nyss tittat fram.
Den ljusa panelgardinen var jätte fin.
Kramar:)

Roses & Angels sa...

Tack Birgitta. Ja det är kul att vara i farten igen. Ha en underbar helg. kram

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine vevarbeid du vever.Nydelig.Nydelig rødfarge.Tenker meg Jul når jeg ser den.Regner med at det kommer noe fint ut av den.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Stubbetufsa sa...

Du strever trutt og jamt! Ikke blir du lei, heller!
Klem til deg!

Mor Tuta sa...

Svar på din fråga.Här är ingen snö, skönt, men på sydsvenska höglandet är/har det varit.
Hoppas det går bra för ditt barnbarn att köra.
Ha en skön helg.
Kram Birgit

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Engelskt röd, det kommer och bli fina gardiner. Gissar att du fick snö igår, här var det riktigt halt när vi åkte in till stan. Och sommardäck hade vi!! Men idag byter maken, fast nu ser jag det kommer in dimma. Kanske blir mildare igen.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Uttan sa...

Oj här går det undan i vävstolarna.
Gardinerna blev verkligen så fina.

Här har Vi sol idag och än har vi klarat oss från snö.

Trevlig Helg!
Kram!

vadmalen sa...

Uhj vad kallt -11 grader, då förstår jag att blommorna är borta.
Du har en underbar naturbild överst i din blogg tycker jag.
ha en bra söndag.
Kram
birgit

Black Iris sa...

Jag har många gånger ångrat att jag aldrig lärde mig att väva men då när jag hade chansen fanns det ingen plats i hemmet till en vävstol tyvärr.
Gla hål låter så fint på nåt sätt och det är ju allt du gör.

Kram Maidi