lördag 1 maj 2010

Awarder och utmaning

Hej allesammans!

En liten 1:a maj-hälsning
till er alla.

Igår kväll var vi och såg på elden
här i byn.
Det har faktiskt samlats ca 50 personer
och det är inte så dåligt.

Lagom när vi skulle hem efter kaffet
så började det småregna lite,
så vi hade tur med vädret.
Idag har också varit lite regnigt.

*****

Jag har fått en hel radda awarder
och vill tacka för att ni tänkt på
mej och gillar min blogg.

Först är det
Grethe´s Flittige hender
som jag fått denna av

grethesflittigehender 

Emlina har också förärat mej en fin award

emlina 

Den tredje awarden har jag fått av
Garngrynet

garngrynet 

Nu är det så att det följer en del
förpliktelser med dem,
men jag skrivit om mej när jag
fått awarder tidigare.

Dessa awarder vandrat
runt på bloggarna ett tag och de
flesta har fått dem redan.
Så jag väljer att ge dem vidare till
er som inte fått av dem tidigare.

***

Jag har också fått en utmaning av
Zara – House of chandeliers
som går ut på att visa 10-e bilden
i bloggarkivet.

100_0680 

Det var en panelgardin på den bilden.
Hoppas ni inte har tröttnat att bara
se bilder på mina vävar.

Nu vill jag få se vad som döljer sej som
10-e bilden i
bloggarkivet hos:

India
Åsa
Ulla
Märta
Marie

*****

I morron är det dags att vårspana lite och
så ska deklarationen postas.

***

Blogger har bara varit besvärlig sista
veckan när jag ska skriva kommentarer.
Antingen har det inte fungerat eller så har jag
skrivit och sedan har det bara försvunnit.

Jag blir så glad för alla som tittar in hos mej
och som skriver några ord hos mej.
Tack allesammans.

Önskar alla en skön och härlig söndag.

Kramis Birgitta

16 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till alla Awardsarna! Det är du värd! Kul! Och också Utmaningen. Vacker gardin, förresten.
Ha det bra,
Agneta

Malin sa...

hej Birgitta, grattis till dina awards. Hoppas att allt är bra med dig och ryggen och att det börjar våras hos dig ordentligt nu med islossning och allt. Min pulverdiet är ap-tråkig men förhoppningsvis så klarar jag det i tre veckor. Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, här var det awardregn över dig. Den utmaningen var kul, och det var en fin gardin du visade.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

Synnøve. sa...

Grattis till dina utmärkelser.
Jag kan inte få mina fingrar att skriva det på engelska.
Det är skoj att vara uppskattad tycker jag.

Här var det ingen majbrasa, eller valborgsfirande. Men det gick bra i alla fall.
Vi hade det mysigt ändå.

Idag skiner solen och jag ska ut på verandan och gotta mig lite.
Måste ju passa på.

Ha nu en helt fabelaktig söndag min vän.
Kramen.

Ulla sa...

Grattis ännu en gång, äras den som äras bör! Nu ska jag strax backa i min blogg och se vad som fanns. Idag lyser solen, majsol lermedandra ord. God söndag!

Bloggarmorsan sa...

Grattis till alla awardisarna!! =))
Det är inte klokt! Vi är inne i maj!!! Jisses... Snart är det midsommar!!;-)))
Kramkram Helena

Ruth Bernssen Bø sa...

gratulera med awarder.

God søndag til deg og.

Rosenvante sa...

Du är värd alla awarder som finns.
Vem kan tröttna på att titta på dina fina vävar????
Vi hade fint väder igår och idag är det strålande sol igen. Härligt.
Fick en regnskur i natt så det passar ju finfint det.

C De-sign sa...

Hej GRATTIS till awarderna... du gör ju världens finaste varpflätor... jag njuter av dina fina alster! Nu har vi majmånad här och det känns underbart! Jag har haft otroligt mycket att göra...och hinner inte allt jag vill! Men man får ta en sak i taget..... idag blir det lite av varje...men har en envis förkylning som stör mig!!!!! Önskar dig en fin majvecka!!!! STOR VARM KRAM fr C

Bonnfrua sa...

Tack för utmaningen!!!! Den kommer ut på bloggen (om det funkar!) i kvällningen någon gång.
Ha det gott!

Ylva sa...

Hej!
Kul att du har hittat till min blogg! Som ny i bloggvärlden är det alltid kul med nya människor.
Självklart tänker jag följa din blogg också!

Ulla sa...

Idag läste jag i senaste Vävmagasinet att nästa nummer skulle ägnas åt bomull. Det skulle bli ett reportage från en yrkesvävare som heter Birgitta Johansson, är det möjligtvis???????? Ser fram emot nästa nr med spänning.

Roses & Angels sa...

Grattis till alla dina awards, du är så värd allt duktiga du! Så fin panelgardinerna blir! Wow. 50 personer är ju bra skapligt.Hoppas ni haft en fin helg kram

Marit sa...

Gratulerer med mange fine Avarder.
det er så koselig å titte innom deg, du skriver så fint og har så mange flotte bilder.
Masse fint lager du og.
Takk for fine besøk i bloggen min.
Ha en fin kveld.

Fånga dagen sa...

Hej Birgitta!
Vill önska dig en sön vecka och så vill jag säga att jag också haft mycket problem med blogger den här veckan, man ger upp till slut.
Ha det så gott nu
Kram Lena

vadmalen sa...

Var ett tag sen jag kikade in hos dej. Jag har fått 10:e bilden av Märta får se om jag får in den. Det var en bulle otoligt men sant.
Kram
Birgit