onsdag 7 december 2011

Jul-utlottning

Nu tycker jag, att det är dags för en liten utlottning hos mej.
Jag har varit ganska osynlig på bloggen senaste tiden, men jag har haft så mycket krångel med internet och jag har suttit i timmar och tjatat med Telia.
Men ikväll så verkar det fungera igen.
Hoppas bara, att det inte är tillfälligt.
Jag kom inte ens ut med min mobila uppkoppling.

Första snöflingorna har kommit till oss i em och det är en liten skir isskorpa längs kanten av sjön.
Jag fryser så fort jag går utanför dörren.

***

Vi gör som vanligt med utlottningen.
1 lott för kommentar
2 lotter för kommentar + länk på din blogg.
Även du som inte har blogg kan delta,
då kommenterar du som anonym och
skriver din mailadress, så jag vet vem du är.

Dragningen gör jag den 17 december, så du
hinner få vinsten innan jul.

100_6188

Du kan alltså vinna en ripslöpare JULGLÄDJE,
som jag har vävt.
Hoppas att det är många som vill vara med i
min lilla utlottning.

****

I vävstugan har jag städat bort julen i vävstolarna.
Jag har dragit på en panelgardin i svart bomullsvarp och väver med silvergrått lininslag.
När den är klar tar jag nog julledigt från vävningen.

Men jag kan ju inte ha en vävstuga med 3 tomma vävstolar, så jag får nog försöka göra åtminstone en varpfläta och dra på.

Ikväll ska jag försöka hinna med att besöka lite bloggar och uppgradera mej på vad som hänt hos er.
Hoppas att alla mår bra och tar det lite lugnt med julstöket. Julen kommer ändå.

***

Ett litet tillägg till ovanstående som jag skrev i måndags den 5 december.
Min internetuppkoppling varade bara en kvart då
och har varit borta sedan dess.
Men just nu fungererar det, men vet inte hur länge.

Igår kom snön till oss och i natt har det snöat
massor och är alldeles vitt ute.
Så det blir en dag i vävstugan för mej.

Många varma kramar till alla.

63 kommentarer:

Lindha sa...

Vilken underbar jullöpare!! Den får gärna pryda mitt julbord i jul! Kniper två lotter och håller tummar och tår!

Hoppas du får behålla din internetuppkoppling nu!! Må så gott!

Kram Lindha

Annelis hantverk sa...

Vilken underbart vacker jullöpare, passar perfekt hos mig!
Jag drar två lotter och hoppas på tur.
Ha en fin dag!
Kram!

Anonym sa...

Vilken herrlig löpare !
Här vid oss har vintern kommit
också ,inte snö men hagel ock äsk.
kram Patricia

Skaparglädje sa...

Det är så tråkigt när internet inte fungerar. Hoppas det går bättre för dig nu. Den här gången hoppas jag på tur i ditt lotteri, skulle vara så roligt att vinna den fina jullöparen, Jag tar två lotter.
Kram!

eWa sa...

Hallå Birgitta...så fin löparen är ! Jag tar 2 lotter och hoppas på tur :)
Kram Eva

Solvnotan sa...

Jag vill gärna vara med i uttlottningen av den fina löparen. Det är ett elände när inte internet funkar, vet av egen erfarenhet då vi har såååååååååå dålig uppkoppling här på "Slätta" mitt ute på landet, kramar från Lisbeth

Gudrun sa...

Hej Birgitta!
Funderade just på vadd som hänt. Hoppas nu att det varar med uppkopplingen och tekniken. :)
Så roligt med en utlottning.
Så klart jag vill delta, lägger till en länk.
Här har vi också fått lite snö idag.
Kram till dig.

Tre Tanter sa...

Vilken underbar jullöpare, 3 tanter vill gärna var med och ta en lott, ha en fin dag

Gunilla sa...

Härligt Birgitta.
Nu är det ett tag sedan jag var in hos dig och hamnar mitt i en utlottning vilken tur.
Tänk om tomten skulle komma med en så fin duk då skulle jag bli överlycklig.

Tar 2 lotter så att han ser vart han skall fara med vinsten:o)))'''

Lite snö och minus 7 idag.

Ha det gott
Kram/Gunilla

Eva-Lena sa...

Jag beundrar din fina jullöpare och skulle gärna duka med den till jul! Den är så fin i Vävmagasinet oxå.
Kramar från mig Eva-lena

Unknown sa...

Hei
Takk for at du deler dine flotte vevde løpere og annet med meg. Jeg ahr stor glede av bloggen din selv om jeg ikke vever. synes du lager så vakre ting. Julglede løperen er flott, passer fint her hos meg. Har savnet dine livs glade innlegg, håper linjen har blitt stabil nå. Ønsker deg en trivelig advents tid. Det blir ett lodd til meg.

Maj-Len sa...

Vilken fin jullöpare du lottar ut. Jag vill gärna vinna den och deltar med en lott.

Trevlig adventstid
mlaymark@gmail.com

Gunilla sa...

så fin löpare den vill jag gärna vinna så det blir 1 lott för mej /kram

Evas Pyssel sa...

Så roligt att du har en utlottning på en så härlig jullöpare. Nu får man hålla tummarna hårdare än vanligt.
Knasigt när internet krånglar. Det är frustrerande. Vi hade så för ett par år sedan och Telia tröttnade på oss. Vi trodde att vi bodde på en vit fläck på deras karta. Men nu är allt okej. Hoppas det ordnar sig hos dig med.
Jag länkar på min blogg.
Ha det gott !Kram Eva

Maria sa...

Den är ju så fin din jullöpare, tar två lotter!

Kerstin sa...

Jättefin jullöpare som jag gärna vinner.

God Jul till Alla

Irené sa...

Fy vad tråkigt, när det tekniska inte funkar! Man har ju vant sig vid att använda internet till både det "ena och det andra".
Men då låter det ju desto roligare med din julutlottning, dina ripslöpare är så superfina. Inte för att jag brukar ha någon tur i lotteri... men jag chansar på 2 lotter :)
Hopppas nu ditt internet står sig / Kram Irené

Textilgaraget sa...

Hej, klart jag vill vara med i din julutlottning. Jag länkar även på min blogg så räkna med 2 lotter för mig. Kanske kan man ha lite tur i allt jobb inför jul, din löpare är ju jättefin. Må så gott och kul för er att ni fått snö. Här är det bara grått och trist väder, men det skall bli busväder till fredag.//MalinSj

caisa sa...

Hej Birgitta. Tur att det funkar nu igen. löparen är jättefin
Jag länkar och tar 2 lotter.
Kramisar Caisa

Anonym sa...

hoppas det ordnar sej genast!!! med din internetuppkoppling- vet hurdant det är:(.
men jag vill väldigt gärna ha en lott i ditt lotteri.
kram monika i nybro. tror du har min email:)

Fånga dagen sa...

Hej Birgitta!
Det förstår du väl att jag vill ha två lotter i den här utlottningen. Skulle passa fint den på mitt köksbord :)
Hoppas allt är bra med dig annars och att du fått lite lagom med snö.
Här kom det lite små flingor igår.
Ha en skön dag nu
Kram Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ja, jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen! Jag gör lägger in en länk senare idag. Hoppas jag vinner, hoppas jag vinner!
Och det där med att bo på landet kan vara problem med alla el- och telesnören ibland, jag vet....men till slut brukar det ordna upp sig.
Agnetakram

mellansystern sa...

Hej den var fin och jag deltar gärna med 2 lotter. Jag själv har vuxit fast i min Öxabäck 513 källaren för att väva 30 meter gardin till mina döttrar i julklapp. Gardinerna kan jag inte visa på min blogg förren efter jul. för att inte avslöja julklapparna. Hoppas det löser sig med ditt Internet.

Kram

nattugglan sa...

ÅHH va fin löpare.. den vill jag föröska att vinna, länkar från min blogg..då blir det 2 lotter. Tråkigt då inte internet funkar...men hoppas det är OK nu. Ha en bra vecka.

Rosenvante sa...

Jag vill vara med, jag vill vara med.....:) Åh, jag vill verkligen vinna vid dig, du gör ju så fina grejer. Håller tummarna och allt jag har att hålla för att få tur.
Två lotter, för visst länkar jag.
Kram

Pleu sa...

Jag vill vara med och tävla!

Christina sa...

Jag vill gärna vara med i din utlottning. Jag har länkat från min blogg.
Ha det gott!
Christina

Skrålann sa...

Du er et meget gavmildt menneske som gir fra deg en så vakker gave i en juletrekning. Jeg ønsker deg lykke til med trekningen, og håper at den som vinner tar godt vare på din vevning som er et praktstykke med mye arbeid.
God trekning! Beste hilsen fra Ann-Elin :)

Anonym sa...

Hej Ja jag vill gärna vara med i utlottningen av din fina jullöpare.
Började för drygt 1½ år sen att försöka lära mej att väva lite.. Det har bara blivit trasmattor.. Men himla roligt är det.
Jag har ingen egen blogg dock har jag en blogg o bilder på netlog och du får min adress dit http://sv.netlog.com/babba1953se och du får min hotmailadress här oxå. lillapaddan@hotmail.com Passar på o önska dej God Jul.

Ruth Bernssen Bø sa...

Det var ein fin juleløper, 1 lodd her
Vil ynskja deg nokre fine førjulsdagar.

Anonym sa...

Härlig jullöpare, den skulle få ett fint hem hos mig :o) Tar en lott och hoppas på tur.

Jag hoppas även att det ordnar sig med din internetuppkoppling, olidligt att ha det så där.

Med önskan om en fin tredje advent,

Marianne

ardeth2000@spray.se

Ann-Sofie sa...

Åh vad fin. Hoppas nu att jag har tur. Jag tar två lotter och som ett litet extra tack är du förstås välkommen till min jultävling på
http://nal-o-trad.blogspot.com/2011/12/jul-tavling.html

Mia sa...

När inte nätet fungerar kan man bli ganska så irriterad, I know.. men man får en massa annat gjort, det är väl den enda fördelen..
Självklart vill jag gärna ha en chans (eller två då) på din fina jullöpare. Jag trodde först det var den samma men när jag vrider lite på nacken ser jag ju att den röda ch gröna färgen är ombytta. Oansett, bägge är riktiga julglädjare :)

reSIRIkulert sa...

Så nydelig juleløper! Og tenk at du vil gi den bort....?! Jeg vil gjerne være med i trekningen, og tar 1 lodd ;o)

reSIRIkulert sa...

Så nydelig juleløper! Og tenk at du vil gi den bort....?! Jeg vil gjerne være med i trekningen, og tar 1 lodd ;o)

Marit Johanne sa...

Klart jeg vil være med på trekning av en av dine vakre løpere! Jeg har linket så det blir 2 lodd på meg.

Anonym sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med i din utlottning, tar 1 lott.
Kram Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Anonym sa...

hej vill gärna vara med i din utlottning, härliga saker du gör, ingrid
magnussoningrid@yahoo.se

Ingmarie sa...

Hoppar in för att se dina nya alster....som är bedårande!
Kar inget internet som fungerar just nu(lånar dotterns)
Kommer att länka så fort jag har en möjlighet....
Det viktigaste var att få önska dig en riktigt GOD JUL!

Kramen från oss i ästanbäck

Syssis små funderingar sa...

Den löparen skulle nog pryda vilket hem som helst. Deltar gärna med en lott:)

Felizitas sa...

Vilken fin löpare!

Gørill sa...

Denne står på toppen av min ønskeliste! Nydelig! (jeg er en vev-amatør)

Vform sa...

Hejsan Birgitta!
Tänk om jag glömt ditt lotteri!
Ibland så skjuter man på det till nästa dag, och då rinner tiden bara iväg ;/
Men nu är jag med och tar två lotter och hoppas på TUR!
KRAM från mig och ha det bra!
Vivan

Anonym sa...

hej slumpläser bloggar litet om olika saker,frestelsen blev stor när jag såg din fina löpare vill delta i utlottningen

Anonym sa...

Hej igen efter långt uppehåll, min dator tyckte inte om åskvädret..... Klart jag vill vara med i din utlottning :) Há det gott. Kram Gunilla

Agneta sa...

en fin löpare skulle var roligt att vinna så jag vill vara med emd en lott.

Anonym sa...

Den vill jag gärna vinna ! gunnord@tele2.se

Rebecka sa...

Å, vilken fin jullöpare! Den vill jag gärna försöka vinna, så jag tar en lott (har ingen blogg). rebnic(snabel-a)home.se

Anonym sa...

Vad vacker löparen är vill gärna vinna den 1 lott tack :)

/AnnKatrin
annka.noreliusson@hotmail.com

Felix sa...

Vilken vacker jullöpare! Den skulle jag med glädje lägga på köksbordet i jul! ;-) Jag länkar och tar 2 lotter, och hoppas på tur i dragningen!

Julhälsningar
Elisabet

Ingmarie sa...

Godmorgon i stugan!
Sovit dåligt eftersom jag trodde att taket skulle bege sig till Bornholm i natt,suttit och läst inlägg som jag missat!
Passar på att önska dig en riktigt trevlig julhelg!

Kramen

LeKaQuilt sa...

Jeg vil svært gjerne være med på julegiveaway :o)
Ønsker deg en riktig fin helg.

EvaL8 sa...

Jag vill också vinna din fin väv. Tråkigt med nätet som krånglar. God Jul på dig hälsar EvaLotta

Janne i Fagerlia sa...

Vil så absolutt bli med i kampen om å vinne den flotte juleløperen. Har linket utlodningen din, slik at det blir to lodd til meg. Tvi tvi !

Anonym sa...

Är det här jag ska skriva om jag vill vara med i utlottningen?
Det vill jag naturligtvis.
Hoppas din uppkoppling fungerar nu, det är så roligt att titta på dina foton och jag kan känna din iver när du jobbar med dina vävar.
Kerstin Jonasson
kerstin.jonasson@trangsviken.nu

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej!
Håller tummarna för vädrets makter och internetuppkopplingen står dig bi:) Jag vill absolut vara med i din utlottning - en så fin löpare!
Jag tar gärna två lotter och länkar din utlottning på min blogg.

Ha det jättebra med lagom doser julstök!

Lauras gård sa...

Jag vill hemskt gärna vara med och tävla om fin fina löpare! Kram Stina

Lotta W sa...

Hej, Halkade in här på din blogg o visst vill även jag vara med i din utlottning om den jättevackra löparen. Hoppas på lite nybörjar tur!!!
Ha de gott// Lotta W

Ingela sa...

Hej på dej kanske missade jag din utlottning... hoppas inte!

Vilken underbar löpare du har vävt!

Kram Ingela

Anonym sa...

Hejsan! Hoppas jag hinner vara med på ett hörn. Vilken superfin löpare. Tänk om man hade sån tur.
Har ingen blogg.

christin_hermansson@hotmail.com

Birgitta sa...

Utlottningen avslutad.
Kram Birgitta

Ruths datter sa...

For en staselig og fin løper du lodder ut. jeg prøver meg på lykken jeg også.
Klemmer til veveren

Black Iris sa...

Vilken tur att jag hann hit för jag vill vara med och tävla med 2 lotter..

Kram Maidi