måndag 30 november 2009

När Anders slaskar, braskar julen

Hej hej!

Idag är det Anders-dagen
och enligt gammalt talesätt så
ska julen braska när Anders slaskar.
Det är väl ingen tvekan om vad vi har
för väder idag.
Igår kväll kom det snöblask här och
lite låg kvar i morse.
Men sedan har regnet öst ner idag.
Det har bildats stora vattenpölar.

Så nu kan vi se fram mot en
kall och fin jul.
Det låter väl bra.

Idag har jag vävt klart och klippt ner
den engelsk röda panelgardinen
och ska leverera den i morron.

100_2173 

Jag tycker panelgardinen blev riktigt vacker.

Dessutom har jag ägnat mej
åt att göra i ordning en hel del
som ska skickas iväg med posten i morron.
Både vinster och beställda vävar.

Jag önskar alla en skön och trevlig vecka.

Kramar Birgitta

34 kommentarer:

Annika sa...

Åhhh Birgitta vad du gör mig glad..... hade totalt glömt att det var Anders idag men nu.... nu finns det hopp för snö på jul...:) gardinerna blev kanonfina o kommer att göra sig fint i ett fönster.... ha dä gôtt Kram Annika

Babsan sa...

Jättefin panel, du är snabb du!

Sjabbig men chic sa...

Jag tycker också att panelen blev jättefin.
Här halvslaskar det idag betyder det att det kommer att halvbraska i jul då?

Kram Lisa

Lantliv sa...

Perfekt...låter bra...det köper jag!
Men du vad vacker gardin....är sugen på en sådan fast vit......
Tycker du mina gångar var otäcka...för mig är de vackra positiva gångar....så olika man ser....
kramis Anne-Lee
Bra i ryggen?

Lantliv sa...

Perfekt...låter bra...det köper jag!
Men du vad vacker gardin....är sugen på en sådan fast vit......
Tycker du mina gångar var otäcka...för mig är de vackra positiva gångar....så olika man ser....
kramis Anne-Lee
Bra i ryggen?

Stubbetufsa sa...

Å, ja, du! Den panelgardinen er vakker! Du er ordentlig flink, Birgitta!

Helena sa...

Superfin gardin!
Så ni har fått snöblask iallafall??! Här har det regnat hysteriskt. Trist.... Men jag försöker njuta av adventsljusen och fokusera på det vackra istället. Kram på dig! //Helena

Gammelbålsta sa...

Hej!
Här har det bara kommit regn. Det var snabbt vävt och jättefint blev det. Ha det så bra kram Aydan

Bonnfrua sa...

Du är sannerligen snabb och flink i fingrarna!
Det är min mormor som läser din blogg, hon har ju vävt i alla tider, men nu har åldern satt stopp för det. Så då ägnar hon sig åt att läsa barnbarnens bloggar!
Blir så glad över dina kommentarer, tänk att du tar dig tid för min lilla blogg! :-)
Kram Åsa

Havfruen sa...

Anders dag..? Det har jeg aldri hørt om :) Men håper det blir fint vær til jul:)
Den panelgardinen er nydelig.
Ha en skjønn og trivelig uke du også Birgitta:)
Klem fra meg:)

Anonym sa...

Den panelgardinen er jättefint!
kram Patricia

Anonym sa...

Härligt! Då ser vi fram emot en vit jul.:) Jättevacker panelgardin! Du är jätteduktig! Kram Sofia

Jenny sa...

Hej Birgitta!
Låter härligt med en vit jul:)

Vilken vacker panelgardin du gjort!

Önskar dig en fin vecka,

klappa Donna från mig:)

Kram Jenny

Bodil sa...

Så vakker panelgardin. Eg beundrar alt det fine du vev :)

charlotte sa...

Panelgardin ble kjempefin, sikkert deilig å få levert den fra seg.

Roses & Angels sa...

Hej !Urläckra gardiner, gillar när man ser lite igenom den! Ja här regnar det bara vatten så ingen vit jul här inte men det brukar vara så här.OM det inte händer nåt oväntat då! hihih kram

Sidselsidserk sa...

Panelgardinen din var vakker Birgitta! Anders dag har jeg ikke hørt snakk om så her må du komme med en forklaring til dine norske bloggvenner;-)

Gudrun sa...

Den blev verkligen jättefin.

Gunilla sa...

Vad fin gardinen blev.
Kanske till nästa jul.

Jag hoppas verkligen på en vit jul. Men det har regnat hela dagen idag .I morgón skall det visst bli kallare. Det blir bra.

Hur står det till med Donna ? hoppas att allt går som det ska.

Ha det gott
Kramar/Gunilla

Vit som snö sa...

Det talesättet har jag aldrig hört förr men helt klart så slaskar det idag, spöregn hela dagen.
Ohh vad vacker den är röda panelen, kunden kommer att bli lycklig!
Ha det gott! Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det stämmer ju, hade inte tänkt på att det var Anders idag. Och konstigt nog brukar det stämma med vädret, men vi lär få se. Den gardinen blev vacker, vilken fin mörkröd färg.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Bestemor Drillo sa...

Nydelig panelgardin som vanlig!!
Det med Anders kjenner vi nok ikke så mye til her tror jeg, men også her har det regnet i bøtter og spann! Ha en fin kveld Birgitta!
Klem fra meg;)

India sa...

Så julig panelgardinen blev!
Ska du till F-g till helgen så kan du väl tjoa till vi kan kanske ses som hastigast eller är du fullbokad? Jag ska till Borås på lördag o julhandla och titta på dotterns ev. gymnasieval. Vi kan väl höras av!

Uttan sa...

Är panelerna redan klara!
Skulle var roligt att se när Du väver måste vara rekord fart.
Du får be nån filma Dej och lägga ut så Vi får se.....

Skrev just på min blogg om Anders jag också.
Hoppas Det är så som De säger.

Sköt om Dej!
Kram!

Lauras gård sa...

Vilken fin header du har! Jag hoppas verkligen att julen blir lite kallare och lite mer snörik än nu. Här är det bara lera och vattenpölar så långt man ser...

Nu ligger din fina röda löpare på köksbordet! Den är så fin! Kram Stina

STRIKKEMOR(O) sa...

Nydeleg panelgardin du har vevd! Flott at ryggen din er betre no!

Muffin sa...

Kjempefin panelgardin! Virkelig.

Malin sa...

JAAAAAA,jag ser vad som är på gång he he. Ingen brådska, men vad spännande det ska bli att få se den. Åhh vad kuuuuuul!!!

Ruth sa...

Den panelgardinen var da bare nydelig. Du er altså så flink!

Ha en fin uke.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Birgitta.
Jisses så vacker gardin du är ju så otroligt duktig.
Ja en sån skulle man gärna äga.
Hela mitt liv har jag velat väva en vit tunn linnegardin,(kan man det?)
Din julgardin är så skickligt gjord, den påminde mig om den vita gardinen som nog aldrig blir vävd.
Jättesnyggt.
Kram Zara

Anonym sa...

Hei.Den ble kjempe fin.Regner med att hun som skal ha den blir virkelig fornøyd.Nydelig rød farge.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil..

Hannes hage sa...

Wow, gardinen er nydelig! For et vakkert arbeid.

Evas Passion sa...

Vad fin panelgardinen blev!!!Du ar sa duktig att vava!!!!Flitig!!!!

Ha en underbar dag!

kram Eva

Lotta-livets väv sa...

Men Birgitta! Menar du att du hann dra på, solva, skeda och väva ner panelgardinerna på bara ett par dagar! Ja, du impar på mig, bara mer och mer!
Jag gör en liten snabbrunda i blogglandia......och tittar in hos några, som står mig varmt om hjärtat!
Härlig advent...och att jag väntar med spänning!
Skönt att höra att Donna mår bättre.
Kramelikram
/Lotta