fredag 2 mars 2012

Fårfest hela dagen

Trött efter en hel dag på Fårfest i Kil.
Fina björkris med ullbollar fanns det överallt.
Man kunde även köpa dem.
100_6485

Det fanns så mycket fint att titta på och köpa.
Tyvärr innehöll inte min plånbok så mycket
pengar, men titta är ju gratis.
Fina hjärtkuddar i läckra färger av fårskinn.

100_6501

100_6499

Jättefina pulsvärmare fanns det i många
olika utföranden.

100_6496

Massor av fina kuddar.

100_6492

Det är Ann som vävt och sytt så fina kuddar.

100_6493

Vid entrén fanns det 12 månadskuddar
tillverkade av flera kända personer.
En läcker kudde med ett ulligt får.

100_6477

En vit kudde med “skidspår” i snön.

100_6480

Många små kuddar sammanfogade till en stor.

100_6481

En rolig kudde med knutar och många
små bollar runt om.

100_6479

Vad ska finnas på en Fårfest – om inte får.

100_6484

Det var ett litet urval av vad som fanns att beskåda.
Det fanns mycket stickat, garn, tovat och kläder m.m.

Ni undrar säkert om jag köpte något också.
Jodå, 3 härvor garn fick följa med mej hem
+ ett mönster till

100_6502

Det blir en utmaning att sticka den.
Likadan bak också.

100_6503

Hoppas att jag klarar av att sticka den.
Men först får nog garnet ligga till sej.
Kan tala om att jag inte köpte grått garn.

Jag har haft en rolig dag och det har varit
många besökare på mässan.
Det är två dagar kvar, men jag ska
inte vara med mer i år.
Montern som jag stått i halva dagen
är Värmland-Dalsvävarnas.

Det har varit solsken hela dagen och i
Kil var snön borta.
De stora vägarna är bara och fina,
men mycket trafik till fjällen och
vasaloppet.

Hörs snart igen.

Tjingeling

20 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Oj Birgitta , där skulle jag velat ta mig en titt. Så mycket fint och inspirerande. Det där med ulltussar i björkris har jag sett innan. Istället för fjädrar till påsk ??? Varför inte !!! Stickningen är du snart igång med . Fast det ser ut som ett rejält arbete.Ha en riktigt skön helg . Kram Eva

mormor sa...

Wow, vilken poncho du ska sticka!
Ja det måste anses som en utmaning-men det fixar du!
låter som du haft en härlig dag med mycket ögonfröjd. Sånt är gott för själen.
kram Monika

Eva-Lena sa...

Vilken trevlig dag du har haft!
Så fin poncho/sjal som du ska sticka!
kram Eva-Lena

Bea sa...

Hej1
Vilken fin dag du haft! Vackert att betrakta och inspireras utav och lammkudden blev min favo :)
Förundras över människors kreativa och skapande förmåga att ta fram vackra ting i alla former.
Tack för att du delar dina fina inspirationsbilder!
Ha en fin helg! /Bea

Hantverkarglädje sa...

Här var det mycket fint. Måste vara roligt med fårfest och kanske dessutom träffa likasinnade. Ha en fin dag.

Gudrun sa...

Dit hade jag gärna velat komma.
Tänk så otroligt mycket duktiga hantverkare det finns.
Önskar dig en riktigt fin helg.
Kram

Stubbetufsa sa...

Jeg skulle jo ha vært på den fårutstillingen, skjønner jeg!
Det var det mye fint å se!

eWa sa...

Himmel så mycket fint att titta på ! På en sån mässa är det lätt att bli luspank omgående :-))
Ha en fortsatt skön och trevlig helg, kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har aldrig tänkt på eller vetat att man kan färga fårskinn, men tänk en röd fårskinnskappa, jag tror jag dånar så fint det skulle vara! Det får bli en önskan på min lista. Jag föll när jag såg dom röda hjärtana!
Kramar

Hamrånge slöjdare sa...

Vilken härlig dag!! Och vad mycket fint du fick se. Skulle vara roligt att komma på en sån fest en gång!!
Ha en skön helg

Hamrånge slöjdare sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annelis hantverk sa...

Men OJ så mycket vackra handarbeten! Det måste ju varit en glädje att få gå runt där och njuta av allt vackert.
Kram!

caisa sa...

Hej Birgitta Är nyss hemkommen från Fårfesten är jättetrött i benen. Jag gissar att ditt garn går
i lila eller blått. Fick insp. av Birgitta på Hedängen att sticka en
kortare ponscho. Kramisar Caisa

MalinSj sa...

Vilken otroligt fin hantverksmarknad det verkar vara. Är lite avundsjuk, här hemma finns inte mycket till marknad ännu. Ditt nya stickprojekt verkar vara en utmaning. Lycka till, kram Malin

Anonym sa...

Roligt med en liten rapport från Fårfesten! Jag har varit fullt upptagen med annat denna vecka, men nästa år hoppas jag kunna åka till Kil och Fårfesten igen.

Stina sa...

Så otroligt mycket fint. Kram till dig gumman.:-) Stina

Garnhumlan sa...

Trevlig dag du har haft. Synd att det är så långt till Kil. Tack för din kommentar. Jag blir glad om du kan ha glädje av beskrivningen. Hör av dej om det uppstår oklarheter.

Monica sa...

Kära Birgitta, vilken helg du haft! Så mycket vackert att titta på. Skulle tro att du nu tycker det är skönt att vara hemma igen? Nu får du vila dig och var rädd om dig! Våren kommer snart till dig!
Ha nu en bra vecka och en riktigt VARM kram från mig.
Vink vink.

KataM sa...

Det verkar vara en fin fest! Kanske att jag kan komma dit ett annat år. Det vore verkligen roligt.

Brusboden sa...

Hej Birgitta!
Jättefina bilder från Kil, saknade verkligen att jag inte kunde åka dit i år, det finns ju så mycket fint att köpa om plånboken tillåter. Många kramar Eva-Britt